Praėjusią savaitę „The New York Times“, „Gannett“ ir „News Corp.“ pranešė apie pirmojo ketvirčio pajamas ir leido susidaryti geresnį vaizdą, kokia tragiška buvo 2020 m. pradžia. Kaip ir daugeliui kitų pramonės šakų atstovių, žiniasklaidos įmonėms teko apkarpyti išlaidas, dalį darbuotojų atleisti, dalį – išleisti neapmokamų atostogų dėl sumažėjusių reklamos užsakymų ir praktiškai sustojusio renginių sektoriaus.

Praėjusią savaitę paskelbtos ketvirčio pajamos suteikia papildomos informacijos, kokį koronaviruso smūgį patyrė žiniasklaida, ir vilties prošvaisčių, skelbia adweek.com. Toliau pateikiami penki pagrindiniai faktai.

Skaitmeninių prenumeratorių skaičius auga nepaisant masinio straipsnių apmokestinimo

„The New York Times“, „Gannett“ ir „News Corp.“ nurodė didėjantį prenumeratorių skaičių. „The New York Times“ pranešė apie rekordišką augimą (didesnis nei 39 proc., palyginti su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu) – 587 tūkst. naujų skaitmeninių prenumeratorių. „Gannett“ džiaugiasi 29 proc. didesniu prenumeratorių skaičiumi, arba maždaug 863 tūkst. skaitmeninių prenumeratorių, palyginti su praėjusiais metais. „News Corp.“ priklausanti įmonė „Dow Jones & Company“ sulaukė 20 proc. daugiau skaitmeninių prenumeratorių (skaitmeninį turinį užsiprenumeravo daugiau nei 2,5 mln. žmonių). Vien „Dow Jones & Company“ valdomo žurnalo „The Wall Street Journal“ skaitmeninių prenumeratorių auditorija išaugo 15 proc.

Informacija apie COVID-19 toliau muša populiarumo rekordus

Nuo vasario mėnesio vidurio „Gannett“ naujienos apie COVID-19 buvo peržiūrėtos daugiau nei 650 mln. kartų. „The Wall Street Journal“ pranešė apie „rekordiškai lankomus“ skaitmeninius tinklus. „The New York Times“ kai kuriuos savo skaitytojus, kurie yra jaunesnio amžiaus bei pasižymi didesne geografine ir etnine įvairove nei įprasti prenumeratoriai, pavertė mokančiais klientais.

„Šį laikotarpį galima laikyti tokiu, kuriam būdinga itin didelė paklausa“, – finansinių rezultatų aptarimo metu sakė Meredith Kopit Levien, „The New York Times“ operacijų direktorė.

Virtualus darbas didžiąja dalimi vyksta sėkmingai

Nuo kovo mėnesio 95 proc. „Gannett“ darbuotojų, nesusijusių su gamyba ar pristatymu, dirba namuose. Nei įmonės operacijos, nei finansai dėl to nenukentėjo. Didžioji dalis „The New York Times“ etatinių darbuotojų nuo kovo mėnesio taip pat dirba iš namų. Praėjusią savaitę vadovai savo pavaldinius informavo, kad į biurus jie galės sugrįžti tik po rugsėjo 8-osios.

„Atsižvelgdami į dabartinį nuotolinio darbo veiksmingumą, nemanome, jog šis sprendimas padarys didelį poveikį veiklos rezultatams“, – pareiškė „The New York Times“ prezidentas ir vykdomasis direktorius Markas Thompsonas ir pridūrė, kad darbuotojai pasiekė „aukštą produktyvumo lygį“.

Spausdintinės reklamos užsakymų sumažėjo apie 20 proc.; skaitmeninės reklamos situacija tai gerėja, tai blogėja

„Gannett“ spausdintinės reklamos užsakymų skaičius sumažėjo 21,2 proc., palyginti su praėjusiais metais. Pirmąjį 2020 m. ketvirtį iš šios reklamos rūšies įmonė uždirbo 267,6 mln. JAV dolerių.

„The New York Times“ nurodė beveik tokį pat užsakymų sumažėjimą (20,9 proc.) ir iš spausdintinės reklamos uždirbo 55 mln. JAV dolerių. Garsusis laikraštis įvardijo keletą reklaminių skelbimų kategorijų, kurias paveikė COVID-19: prabangos prekės, žiniasklaida ir pramogos.

„Turėsime daugiau reklamuotojų mažesniame kategorijų skaičiuje“, – sakė M. K. Levien. Taip pat „The New York Times“ užfiksavo ir 8 proc. sumažėjusias pajamas iš skaitmeninės reklamos (uždarbis iš šios srities per pirmąjį ketvirtį – 51,2 mln. JAV dolerių).

„Dow Jones & Company“ spausdintinės reklamos užsakymų skaičius sumažėjo 18 proc., palyginti su praėjusiais metais, tačiau nuostolius kompensavo gerokai išaugusios pajamos iš skaitmeninės reklamos, kurios užsakymų padaugėjo 25 proc., palyginti su 2019 m.

Finansinių rezultatų aptarimo metu „News Corp.“ vykdomasis direktorius Robertas Thomsonas net du kartus pasakė: „Šie rezultatai sudaro didelį kontrastą „The New York Times“ rezultatams.“

Žiniasklaidos įmonės stengiasi nuspėti, kas laukia ateityje

Daugelis leidinių ruošiasi antrojo ketvirčio sunkumams. „The New York Times“ vadovybė paskelbė, kad atleidimai yra tikėtini, tačiau ne žurnalistikos srityje. M. Thompsonas net mano, kad iki metų pabaigos darbuotojų skaičius turėtų išaugti.

Nesileisdama į smulkmenas, „News Corp.“ vadovybė sakė, jog atlyginimų apkarpymas galimas po verslo „atviro įvertinimo“, „kai pasaulis galiausiai sugrįš į įprastą gyvenimo ritmą“, kaip teigė R. Thomsonas. Apkarpymai patronuojančioje įmonėje palies ir aukščiausios grandies vadovus, tokius kaip vykdomąjį pirmininką Rupertą Murdochą, kuris nusprendė atsisakyti kasmetinio priedo. Pats R. Thomsonas pasiims tik 25 proc. kasmetinio priedo.

„Gannett“ jau ėmėsi finansinių apkarpymų, įskaitant atlyginimų mažinimą, personalo išleidimą neapmokamų atostogų ir diskrecinių išlaidų ribojimą. Šios priemonės padėjo sutaupyti maždaug 125 mln. JAV dolerių, kuriuos bus galima panaudoti antrąjį ketvirtį.

„Niekas nežino, kaip baigsis dabartinė krizė. Tikėkimės, kad blogiausia jau praeityje, bet mes paprasčiausiai nežinome, – finansinių rezultatų aptarimo metu aiškino „Gannett“ vykdomasis direktorius Mike’as Reedas. – Šiandien nepaprastai sunku pasakyti, kokie bus kiti metai.“

M360