Anot kompanijos „Nielsen“ atlikto tyrimo, 92% žmonių labiau nei draugų ar šeimos rekomendacijomis bei prekės ženklo teiginiais linkę pasitikėti nuomonės formuotojais, o jų kuriamas turinys įtraukia 16 kartų labiau negu žiniasklaidoje publikuojama mokama reklama. Rinkdamiesi prekę ar paslaugą, 47% Z kartos atstovų ieško ne aklų atsiliepimų internete, o tikslingai naršo tinklaraštininkų ir nuomonės formuotojų svetaines bei įrašus, ieškodami rekomendacijų.

Nepaisant to, internete nesunku rasti aibę blogų nuomonės formuotojų rinkodaros pavyzdžių, o internetinėse diskusijose vis dažniau sušmėžuoja mintys, jog smagu būti nuomonės formuotoju – juk viską gauni nemokamai ir esi žinomas vien dėl savo žinomumo! Matant šią situaciją, atėjo laikas pasikalbėti apie tai, kaip tapti sėkmingu nuomonės formuotoju ir ką daryti, kad prekės ženklai norėtų dirbti drauge?

Išsigryninkite profilį rasdami savo nišą. Kurioje srityje jaučiatės turintis daugiausiai žinių? Puikiai piešiate, esate sporto meistras, o galbūt mylite augalus? Nuspręskite kas jūs – grožio ar mados tinklaraštininkas, o gal profesionalus keliautojas, sporto treneris ar konditeris? Pats laikas pasirinkti vieną ar dvi jums artimiausias sritis. Nuoseklus gilinimasis į vieną jų visuomet duoda geresnių rezultatų negu bandymas apsėsti keletą kėdžių. Taip pat stenkitės išlikti unikaliais – aplink apstu savo veiklą mėgstančių, tačiau ne itin sėkmingų mados ar grožio tinklaraštininkų vien todėl, jog jie nieko nesiskiria nuo aibės kitų.

Raskite jums priimtiną kanalą. Raskite kanalą, kuriame jūsų kuriamas turinys atrodys geriausiai. Puikiai fotografuojate? „Instagram“ laukia jūsų! Jūsų arkliukas – gebėjimas rašyti? Tuomet „Wordpress“ arba „Linkedin“ gali tapti antraisiais namais. Tuo pačiu pagalvokite apie tai, kokią auditoriją norėtumėte pasiekti ir kokiame kanale ji lankosi dažniausiai – šturmuokite jį! Jums patinka „Snapchat“, o skaitytojams norėtumėte kalbėti apie maisto gamybą? Vargu ar šis kanalas pasirodys esąs tinkamu. Galbūt verčiau sukurti kulinarinį tinklaraštį, turintį paskyrą „Instagram“ ir „YouTube“?

Apgalvokite turinio strategiją. Išsigryninus profilį ir radus kanalą, kuriame norėtumėte publikuoti savo kuriamą turinį, pats laikas apgalvoti strategiją. Apie ką kalbėsite? Kaip dažnai? Kokio stiliaus nuotraukas ir tekstus publikuosite? Kokiu tonu bendrausite su skaitytojais? Ar kursite tiesmukas reklamines žinutes, ar orientuositės į subtilesnes, integruotas žinutes prekės ženklų komunikacijai? Strategijos ir komunikacinio plano apgalvojimas leis nenukrypti nuo tikslo ir kuriamam turiniui suteikti vientisumo, išbaigtumo įspūdį.

Mokykitės. Visų pirma – gramatikos ir stiliaus, vėliau – kompozicijos ir product placement‘o. Už atmestinai padarytas nuotraukas ar iš gamintojo svetainės nukopijuotą tekstą blogiau gali būti tik akis badančios gramatinės ir stiliaus klaidos. Nepasitikite savo jėgomis vienoje ar kitoje srityje? Samdykite pagalbą arba mokykitės to patys! Nepamirškite ir skaitymo – knygų, žurnalų, kolegų įrašų ar socialinių tinklų naujienų. Nuolatinis mokymasis ir augimas – vienas iš jūsų sėkmės raktų.

Nepirkite sekėjų. Suprantama, jog neturėdami tam tikro sekėjų skaičiaus, nebūsite patrauklūs potencialiems partneriams. Kai kurie pradedantieji mano, jog greičiausias būdas įgyti jų – pasinaudojant sekėjų pirkimo kanalais. Vos kilus tokioms mintims – meskite jas šalin! Sekėjų skaičius negarantuoja jų įsitraukimo, lojalumo ar susidomėjimo jūsų kuriamu turiniu, tad kokią naudą jums gali atnešti eilė apgaulės būdu gautų sekėjų?

Kurkite ir naudokite kokybiškas grotažymes.
Tai – vienas iš būdų tapti pastebėtais ir rasti savo auditoriją, ypač „Instagram“ leidus sekti raktažodžius. Socialinis tinklas „Instagram“ leidžia vienam įrašui priskirti 30 grotažymių, tačiau ar daugiau visuomet yra geriau? Raginu kurti ne bendrines, o siauras, jūsų įrašą atitinkančias grotažymes. Pavyzdžiui, įkėlus nuotrauką, kurioje – jūsų pagaminti veganiški pietūs, pabandykite raktažodį #food pakeisti #veganfood. Galbūt pasidalinsite nuotrauka iš gatvės, kurioje vilkite ką tik iš Milano parsivežtą drabužių derinį? Kodėl gi bendrinių grotažymių #fashion nepakeitus siauresnėmis #ootd arba #mensfashionblog?

Sekite statistiką. Kokio pobūdžio įrašai sulaukia didžiausios sėkmės? Kurie iš jų yra labiau mėgstami, o kurie – komentuojami? Kas ir kokia yra jūsų auditorija? Naudokitės duomenis analizuoti padedančiais įrankiais ir bendraukite su savo sekėjais – jie padiktuos, jums kokio pobūdžio turinį norėtų matyti.

Nepamirškite savęs. Nerdami į bendradarbiavimą su prekiniais ženklais, nepamirškite savęs – reklaminiai įrašai neturi sudaryti didžiosios daugumos jūsų kuriamo turinio – joks į jūsų profilį užsukęs skaitytojas nenorėtų jaustis tarsi Maroko turguje, kuriame iš visų pusių jį atakuoja geriausius produktus ir paslaugas siūlantys pardavėjai. Supažindinkite skaitytoją su savo asmenybe, pomėgiais, veikla ir kasdienybe, bendraukite su jais, megzkite abipusį ryšį ir sėkmė, tykanti už kampo, jau netrukus aplankys jus!

Gilinkitės į produktą, kurį reklamuojate ir atidirbkite ties reklaminiais įrašais.
Tekstai, kuriuose nukopijuojate gamintojo/ užsakovo svetainėje esantį tekstą apie produktą – atgyvena. Tokią informaciją internete gali pasiekti net ir kalbėti dar deramai nemokantis vaikas, vadinasi ji – nenaudinga ir neturi išliekamosios vertės. Privalote kurti unikalų turinį, remtis asmenine patirtimi, apeliuoti į skaitytojų emocijas ir, svarbiausia, išlaikyti savitą stilių bei nekopijuoti kolegų. Jeigu už reklaminius įrašus jums mokama, atidirbkite jums skirtą uždarbį. Apgalvokite nuotraukos kompoziciją ar vaizdo siužeto scenarijų, sudėliokite tekstą ir suderinkite jį su užsakovu (savivaliavimas – atskira tema...), pasiruoškite fotosesijai ar įrašui. Sekite savo reklamavimo istoriją ir atminkite auksinę taisyklę – jeigu nuotrauka ar tekstas atrodo neįdomūs jums patiems, skaitytojui tai skambės ar atrodys mažiausiai keturiskart neįdomiau.

Nebijokite pasakyti, jog bandomą prekę ar paslaugą gavote nemokamai.
Dažnas nuomonės formuotojas žarsto pagyras visiems prekės ženklams, prekėms ir paslaugoms, nes šios gautos nemokamai – vengiama peikti arba išsakyti tikrąją nuomonę, kadangi bijoma prekės ženklo gaminių nebegauti antrąsyk. Atminkite – tai, jog prekę ar paslaugą gavote nemokamai, neįpareigoja jūsų žarstyti pagyras. Priešingai – jūs privalote visapusiškai ją apžvelgti ir išsakyti konstruktyvią nuomonę. Gerbdami savo sekėjus jūs turite teisę pasakyti jums nepatinkančius dalykus – jeigu šampūnas ne glotnina, o velia plaukus, o kavinėje pateikiamas maistas yra atšalęs ir nešviežias – jūs privalote kalbėti apie tai! Įvairiapusiški atsiliepimai ir nebijojimas išsakyti kritiką skaitytojui signalizuoja, jog jūs – ne lengvai šokoladais paperkamas nuomonės formuotojas, o žmogus, turintis savo nuomonę bei gebantis išsakyti konstruktyvią kritiką. Sakykite tiesą ir niekuomet neprašausite. Galiausiai, nebijokite naudotis grotažymėmis #sponsored ar #paidpartnership bei išnaudokite „Facebook“ naujieną – galimybę įraše įvardinti su kokiu prekiniu ženklu bendradarbiaujate (Branded Content funkcija).

Nereikalaukite nemokamų prekių ir paslaugų.
„Naudojau kremą, kuris man labai patiko, tačiau jis baigėsi. Nebežinau, ką daryti. Ei, kremas, kuris man patiko, baigėsi – ar girdėjote?”, – tokio ir panašaus tono žinučių jūsų svetainėse neturėtų būti! Tuojau pat nustokite manyti, jog prekės ženklai privalo jums siųsti savo produkcijos pavyzdžius ir atminkite, jog prekės ženklų norą dirbti su jumis lemia ne tik sekėjų skaičius (pamirškite ir mintis nusipirkti jų!), tačiau ir jūsų asmenybė bei profesionalumas, teksto ir nuotraukų kokybė. Dirbkite šiuo klausimu!

Viskam yra ribos. Stories, kuriuose kasdien pasakojate, kokio gamintojo koše maitinate savo vaiką arba kokiais drabužėliais jį rengiate nėra geras nuomonės formavimo pavyzdys. Kartą gavus dovanų norisi jų gauti nuolat ir manote, jog pastovus gamintojo reklamavimas duos vaisių? Nenusipiginkite – ką reklamuosite tuomet, kai gausite prekės ženklo užsakymą jo prekių reklamai?