Rinka perpildyta panašių produktų, tarp kurių skirtumų sunkiai berasi – arba jų tiesiog nėra. Taigi, prekės ženklo pranašumu tampa įvaizdis ir stipri komunikacija.

Ne paslaptis, kad didelę dalį komunikacijos strategijos sudaro įvaizdžio kūrimas ir vystymas socialiniuose tinkluose.

Galima manyti, jog nuolatos mirgant antraštėms apie jau dingusią „Facebook“ organiką ir šimtus patarimų, kaip sudominti savo auditoriją, paslapties šydas, kuo užpildyti prekės ženklo paskyrą, bus kaip ir atskleistas. Deja, specialistams tai vis dar kasdienis galvos skausmas.

Žinome, jog šioje „virtuvėje“ sukamės ne vieni, tad pasidomėjome, kaip kasdienius komunikacijos iššūkius įveikti sekasi mūsų kolegoms.

Apklausus 266 socialinių tinklų administratorius, didžiajai daliai apklaustųjų originalaus ir įtraukiančio turinio kūrimas – esminis iššūkis. Turint omenyje, jog iš jų – 70 proc. dirba B2C rinkoje, kurioje turinys – kertinis akmuo, formuojantis vartotojo požiūrį į prekės ženklą, problema išties opi.

Tadas Deksnys. „Facebook“ reklama už 100 eurų? Ką atskleidė rinkodarininkų tyrimas
© Tyrimo autorių nuotr.

Pav. 1 Didžiausias iššūkis socialinių paskyrų administratoriams: originalaus ir įtraukiančio turinio kūrimas.

Įdomu pastebėti, kad maždaug trečdalis dvejoja, kokiai auditorijai turėtų komunikuoti, o tai drastiškai veikia ir publikuojamo turinio pobūdį: žinojimas, kokią žinutę norima perteikti, bet nežinojimas „kam“ neatneš rezultatų, nes ji prapuls turinio triukšme.

Socialiniai tinklai tampa ne rinkodarininko atsakomybe

Įmonės dažnai nesirenka samdyti soc. tinklų administratoriaus, tačiau jausdami, kad „reikia daryti „Facebook“, ši vaidmenį priskiria esamiems darbuotojams. Anot tyrimo, socialinės medijos marketingisto vaidmenį tenka perimti klientų aptarnavimo specialistams, skyriaus vadovams, gamybos specialistams ar net finansininkams.

Tadas Deksnys. „Facebook“ reklama už 100 eurų? Ką atskleidė rinkodarininkų tyrimas
© Tyrimo autorių nuotr.

Pav. 2 Soc. medijų administratoriais tampa ir finansininkai, klientų aptarnavimo, gamybos ir kokybės specialistai.

Iš pirmo žvilgsnio idėja gal ir gera (kaštų atžvilgiu), tačiau mažai tikėtina, kad tokiu atveju gilinamasi į turimas auditorijas arba susimąstoma, kad jų daugiau nei viena. Apie sėkmingai paskirstytą turimą biudžetą tokiu atveju galima ir pamiršti. Dažniausia tokio derinio pasekmė – naujienų laukas užpildomas įrašų kiekybe, ne kokybe, o socialiniai tinklai laikomi veikiau reikalingu turėti atributu, nei klientų srautą galinčiu pritraukti įrankiu.

Biudžetai socialinėms medijoms toliau didės

Neįsigilinę į turimas auditorijas negalite užtikrinti, kad tinkamai optimizuosite turimą reklaminį biudžetą. Nors vilties į jį kol kas ir taip dedama mažai. Prisiminus, kam gali tekti administratoriaus vaidmuo – nėra stebėtina.

Tadas Deksnys. „Facebook“ reklama už 100 eurų? Ką atskleidė rinkodarininkų tyrimas
© Tyrimo autorių nuotr.

Pav. 3 Kokį biudžetą per mėnesį skiriate socialinių medijų marketingui.

51,5% apklaustųjų skiria vos 100 eurų socialinių medijų reklamai. Jų gal ir užtektų prekės ženklo žinomumui palaikyti karts nuo karto pašmėžuojant reklamą vartotojų telefono ekrane, bet:

1. Nežinote, kam reikėtų rodyti;
2. Tai, ką rodote nėra įdomu.

O „Facebook“ neleis rodyti bet ko bet kam pigiai.

Nepaisant to, planuojamo biudžeto dydis soc. medijoms per artimiausius 12 mėnesių didės – taip teigė 61,3% apklaustųjų.


Tadas Deksnys. „Facebook“ reklama už 100 eurų? Ką atskleidė rinkodarininkų tyrimas
© Tyrimo autorių nuotr.

Pav. 4 Kaip keisis biudžetas soc. medijų marketingui per artimiausius 12 mėn.

Belieka pasvarstyti, kur jis keliaus: publikuojamų įrašų kokybei kelti ar reklamos kiekiui didinti. Ir čia – kita monetos pusė: tikintis sutaupyti nekuriant gero turinio, greičiausiai tiek pat (net daugiau) reiks išleisti ant jo reklamos.

Išvada – socialinių medijų biudžetams didėjant, turinio kūrimo iššūkis nedings. Klausimas, ar jis bus skirtas įrašų „boostui“ vis dar tikintis, kad jis pritrauks norimos auditorijos dėmesį, ar kokybiško turinio kūrimui, kurio reklama vienareikšmiškai bus pigesnė ir sąlygos daugiau realių rezultatų.

Norite sužinoti, kaip rinkodarininkai matuoja sėkmę socialinėse medijose? Peržiūrėkite visą tyrimą čia – https://unboxed.network/lt/facebook-reklama/

M360