Kaip ir kasmet, vos atėjus gruodžiui, vis labiau juntama didžiųjų metų švenčių nuotaika. Žmonės planuoja kalėdinius pirkinius, o prekių ženklai kiekvienas savaip puošiasi Kalėdoms, deja, vartotojus nustebindami ne taip ir dažnai. Kai parduotuvių lentynose didžioji dalis pakuočių nusimargina kalėdiniais motyvais – jos tarsi ištirpsta minioje. Tačiau, kai už vizualinių papuošimų slypi prasmė – pirkėjai suklūsta. Tad kokias istorijas slepia vieni pirmųjų Kalėdoms besiruošiančių prekių ženklų? Štai du pavyzdžiai.

„Starbucks“ Kalėdiniai puodeliai: kokia istorija už to slypi

„Šventės kiekvienam iš mūsų reiškia skirtingus dalykus ir asocijuojasi su skirtingais jausmais. Šiemet – kavos puodelis tik pradžia. Kokį jį sukursite, priklauso nuo jūsų“, – sakoma specialiame kalėdiniame kavinių tinklo „Starbucks“ video klipe, pristatančiame šventinius puodelius.

Kaip ir kasmet, lapkričio pradžioje kavinių tinklas „Starbucks“ pristatė gerbėjų lauktus kalėdinius kavos puodelius. Kavinėse pasirodė juodai balti puodeliai, kuriuose vienintelės ryškios spalvos – kelios raudonos ir žalios detalės. Visa kita puodelio erdvė priklauso kavinių tinklo lankytojų fantazijai. Šiemet jį nuspalvindami norimomis spalvomis, klientai gali susikurti tokį puodelį, koks būtent jiems siejasi su Kalėdomis ir sukuria šventinę nuotaiką. Juk kiekvienas Kalėdas jaučia skirtingai, todėl palikta erdvė patiems žmonėms nuspręsti, kaip atrodys jų kavos puodelis.

Deja, kaip ir pernai, „Starbucks“ vėl susilaukė kritikos. Šiemet dėl to, kad kalėdinius puodelius pristatantis reklaminis filmukas kelias sekundes rodo pieštinių merginų, besimėgaujančių kava, porą. Mat taip, anot kritikų, propaguojamas homoseksualumas.

Tačiau, kad ir kaip kritikuojamas, kalėdinių puodelių dizainas susilaukė itin daug dėmesio jau vien todėl, kad už jo slypi kur kas daugiau nei tik kalėdiniai paveiksliukai, kuriuos galima nuspalvinti patiems ir nei tik bandymas, pasinaudojant šventėmis, įtikti vartotojams. Be viso to – tai galimybė būti individualiam, įsitraukti pačiam ir teisė visiems vienodai ir kartu savaip džiaugtis didžiausiomis metų šventėmis.

Lietuviškas pavyzdys – Kalėdoms papuošti agurkai

Kalbant apie pasiruošimą Kalėdoms Lietuvoje, jos jaučiamos ne tik dėl kalėdinės atributikos gatvėse, įžiebtų miestų eglių ir prekybos centruose ilgėjančių eilių. Parduotuvių lentynose galima matyti ir kalėdinius produktus, pavyzdžiui, vieni jų – kalėdiniai „Kietaviškių“ agurkai.

„Visiems jau įprasta, kad tokiu metu akyse pradeda raibuliuoti nuo kalėdiškose pakuotėse esančių šokoladų, sausainių ir saldainių, bet juk niekas nesakė, kad jų pasimatuoti negalėtų ir daržovės. Na, nebent kyla klausimas, kodėl jos turėtų puoštis Kalėdoms ir kodėl būtent agurkai. Tai štai atsakymas: į kalėdines pakuotes agurkai įvilkti ne tik todėl, kad artėja didžiosios metų šventės, kuriomis teoriškai galima pasinaudoti patraukiant pirkėjų dėmesį, ką daugelis prekių ženklų ir daro. Už šventiniais motyvais margintų pakuočių slypi kur kas įdomesnė istorija: šiemet pirmą kartą ant kalėdinio stalo mes turėsime ką tik nuskintų lietuviškų agurkų“, – sako „Kietaviškių gausos“ verslo plėtros vadovas Karolis Montvila.

Pasak jo, „Kietaviškių gausa“ agurkus nuo šių metų augina šviesos kultūros šiltnamiuose. Juose esančios lempos, po kuriomis ir auga Lietuvos gyventojų kalėdiniam stalui skirti agurkai, atstoja natūralią saulės šviesą.

„Nuo seno mūsų protėviai daržoves konservuodavo, kad šaltuoju metų laiku galėtų jomis pasidžiaugti. Tiesa, vėliau galėdavome ir iki šiol galime įsigyti iš kitų šalių atvežtų gėrybių. Tačiau dėl itin ilgo transportavimo laiko ir laikymo sąlygų menksta jų maistinė vertė. Tad sutikite – pirmosios Kalėdos su mūsų šalyje užaugintomis daržovėmis – proga ir agurkams pasipuošti, kaip dera. Ir motyvai ant plastikinės pakuotės tokie ne veltui. Sakysite, kaipgi Kalėdos be Kalėdų senelio ir jo pagalbininkų? Vis tik už to slypi truputį daugiau – Kalėdų senelis ir elfai simbolizuoja „Kietaviškių gausos“ darbuotojus ir jų rankų darbą, kurių dėka šiemet didžiąsias metų šventes net ir sningant pirmą kartą istorijoje galėsime pasitikti su ką tik nuskintomis daržovėmis“, – komentavo K. Montvila.

„Atbukę nuo blizgančių popierėlių vartotojai ieško prasmių. Tad čia laimi tie, kurie turi ką papasakoti, priverčia stabtelti ir nusišypsoti. Tikriausiai retai kalbame, fotografuojame, kritikuojame, rodome kitiems šokolado plyteles, šventiniu laikotarpiu papuoštas snaigėmis, nes kai nėra prasmės, nėra apie ką ir kalbėti“, – svarstė K. Montvila.


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją