„Nuo to laiko, kai 2016 m. „Mediaskope“ įdarbinome dirbtinį intelektą, ženkliai prasiplėtė žiniasklaidos stebėjimo galimybės ir stebėjimo įrankių pritaikymas klientų poreikiams. Dirbtinio intelekto ir žmogaus tandemas žiniasklaidos stebėsenoje leidžia analizuoti didžiulius duomenų kiekius, kurie, žmonių ekspertinio vertinimo dėka, išlieka tikslūs ir patikimi. Vis dėlto, dažna organizacija vis dar apžvelgia tik rytinį žiniasklaidos monitoringą ir suskaičiuoja paminėjimus, kai, remdamiesi duomenimis, galėtų net keletu žingsnių į priekį planuoti komunikacijos veiksmus“, – pranešime žiniasklaidai cituojama Jūratė Stankuvienė, didžiausios Lietuvoje žiniasklaidos stebėjimo bendrovės vadovė.

Žiniasklaidos stebėjimo technologijų plėtra žaibiška

Pasak „Mediaskopo“ direktorės, įvairūs žiniasklaidos stebėjimo įrankiai ne tik leidžia efektyviai ir laiku priimti su komunikacija susijusius sprendimus ar juos planuoti iš anksto, bet ir stebėti, ar tam tikri veiksmai daro įtaką verslo aplinkai.

„Šiuolaikinės technologijos leidžia žiniasklaidą stebėti ir analizuoti įvairiausiais pjūviais ir raktažodžiais, o duomenų gausa padeda tiksliau pasirinkti komunikacijos temas, matyti informacines duobes, kurias prekių ženklas savo komunikacija gali užpildyti“, – ilgamete praktika dalijasi ekspertė.

J. Stankuvienė pasakoja, kad stebėdami žiniasklaidą, komunikacijos profesionalai gali nuspręsti, ar prekių ženklui tam tikrose situacijose naudingiau būti aktyviam, ar pasyviam, nusistatyti ir sekti komunikacijai keliamus tikslus. Taip pat suprasti, kaip komunikuojama ir pamatyti, ar pasirinkti būdai veda į tikslą. Be to, monitoringas ir analizė leidžia priimti sprendimą, ar verta vienu ar kitu klausimu reikštis viešojoje erdvėje, bei analizuoti, kaip elgiasi tam tikrose situacijose konkurentai. Kitaip tariant, sprendimus priimti ne remiantis nuojauta, o realiais ir patikrintais duomenimis.

Naujas išmanus savikontrolės įrankis ADIRI

Pastaruoju metu reklamos ir komunikacijos specialistai technologijas pasitelkia vertindami ir biudžeto efektyvumą, kurdami kampanijas ar ataskaitoms sugeneruoti.

„Technologijos ir toliau skverbiasi į komunikacijos ir reklamos sritis ir, mano galva, itin supaprastina situacijas, kai reikia pagrįsti sprendimus, įvertinti efektyvumą ar suplanuoti biudžetą. Šiemet Lietuvos komunikacijos ir reklamos industrijos profesionalams pristatysime „Mediaskopo“ ir „Kantar“ duomenimis paremtą įrankį, kuris palengvins komunikacijos ir reklamos rezultatų apžvalgą ir ataskaitų pateikimą“, – žada J. Stankuvienė.

Naujasis įrankis, pavadintas ADIRI, vieno mygtuko paspaudimu komunikacijos ir marketingo vadovams pateiks išsamų vienlapį, kuriame atsispindės ne tik prekių ženklo komunikacijos ir reklamos rezultatai, bet ir kontekstas, kuriame prekių ženklas veikia, taip pat palyginimas su konkurentais įvairiais pjūviais: pagal reklamos kiekius ir išlaidas, paminėjimus žiniasklaidoje, pasiektus kontaktus. Situaciją bus galima analizuoti pagal skirtingus medijų kanalus, taip pat gauti santykinius duomenis.

„Tai strateginis įrankis, padedantis atsispirti nuo žiniasklaidos stebėjimo platformų pateikiamų duomenų, objektyviai įvertinti bendrą rinkos situaciją ir pateikti aiškius, lengvai suprantamus komunikacijos ir reklamos rezultatus“, – aiškina J. Stankuvienė.