Kaip rašo adweek.com, Brazilijoje veikianti įmonė „Petz“ priėmė agentūros „Hasbro and Ogilvy“ sumanytą naujovę, kurios idėja paremta tuo, kad šeimininkai, nupirkę naują žaislą savo augintiniui, „neprašautų pro šalį“.

Šį įrankį parduotuvėje galima rasti paspaudus ant mygtuko „Pet-Commerce“ (liet. prekės naminiams gyvūnams). Jis veikia tokiu principu: sujungia dirbtinį intelektą su veido atpažinimo sistema ir leidžia šuniui pačiam nuspręsti, koks žaislas labiausiai domina.

El. parduotuvėje „Petz“, paspaudę ant mygtuko „Pet-Commerce“, šeimininkai turi laikyti savo augintinį taip, kad jo snukis būtų lengvai nuskaitomas ir kamera galėtų sekti šuns reakcijas į tam tikrus produktus.

Kiekvienas žaislas pristatomas vaizdo įrašuose, kurie turi geltonai mėlyną atspalvį. Kaip sako šunų dresuotojas Leonardo Ogata, šunys šias spalvas mato geriausiai.

Sistema analizuoja augintinio reakcijas, kol jie stebi vaizdo įrašą – fiksuojama, kaip šuo laiko galvą, ir tada automatiškai įvertina prekę nuo vieno iki penkių balų. Raudona spalva leidžia identifikuoti gyvūno nedominančius, o žalia – mėgiamus ir dėmesį patraukiančius žaislus. Vaizdo įrašai turi ir garsus, nėra paremti tik vaizdo turiniu – taip šuo gali naudoti ne vieną juslę.

„Šuo turi būti atsipalaidavęs, norėti žaisti. Nereikia priverstinai laikyti jo galvos, daryti spaudimo. Tereikia nustatyti kamerą, kad gerai matytųsi jo snukis“, – aiškina idėjos autoriai, agentūra „Ogilvy“.
Kai tik šuo pasirenka norimą žaislą, jis nukeliauja į krepšelį, o šeimininkas, žinoma, turi sumokėti. Parduotuvės „Petz“ generalinis direktorius Sergio Zimerman tikina, kad buvo nustebinti, gavę agentūros pasiūlymą, tačiau pripažino, jog idėja puiki.
Kita vertus, ne visi tiki šio proceso realumu ir pabrėžia, kad Amerikos psichologijos asociacijos tyrimai rodo, jog šuns intelektas yra kaip dvejų metų vaiko. Todėl kyla klausimas, kaip jis gali apsipirkti pats?