Strategijos įtaka auga

61 proc. apklausos respondentų teigė, kad jų agentūrose strategijos svarba per pastaruosius metus išaugo. 46 proc. sakė, kad strategijai didesnę reikšmę nei anksčiau teikė klientai. Pusė teigė, kad jų strategijos komandos vertinant žmonių skaičių pastaraisiais metais augo.

WARC verslo analitikas, ataskaitos autorius Josepgas Cliftas pastebėjo, kad apklausos rezultatai parodė, kad didžiausią įtaką planavimo įtakos augimui daro didėjantis rinkodaros konteksto kompleksiškumas. „Rinkodarininkai kiekvieną dieną susiduria su vis daugiau skirtingų požiūrių ir skirtingų komunikacijos kanalų, o strategų vaidmuo šiuo atveju yra kaip ekspertams vesti kitus ir būti jiems kaip gidams“, - komentavo jis.

Didžiausias ateities iššūkis – fragmentacija

Apklausos rezultatai rodo, kad strateginės komandos dažniau yra sudarytos iš konkrečių sričių specialistų nei turinčių bendras plačias žinias: jose vis daugiau skaitmeninės rinkodaros, socialinių tinklų, santykių su klientais valdymo specialistų ir pan. Dėl šios tendencijos susidaro vaizdas, kad tradiciniam prekės ženklo strategui kyla grėsmė tapti nereikalingu. Kai kurie mato šią tendenciją kaip teigiamą, nes ji į strategines komandas atneša daugiau skirtingų įgūdžių, tačiau kiti visgi pasigenda žmonių, matančių platesnį vaizdą.

„Mes specializuojamės nereikšminguose dalykuose. Kaip pasekmes matome milijonus atskirų mažyčių prekės ženklo fragmentų, bet stratego vaidmuo turėtų būti juos visus sujungti į vieną prekės ženklą“, - sakė vienas iš „Chapter SF“ įkūrėjų Garethas Kay.

Daugiau galimybių, mažiau spaudimo

Paklausti apie didžiausias ateities galimybes, strategai dažniausiai (71 proc.) atsakydavo, kad jie jas mato padedant klientams spręsti jų verslo iššūkius, o ne tik kuriant reklamos kampanijas.

Tačiau 67 proc. respondentų teigė iš klientų patiriantys spaudimą nuleisti kainas ir labiausiai įsitraukti į taktinį, į trumpalaikius tikslus orientuotą darbą, o tai, jų nuomone, kelia grėsmę strategų vaidmens suvokimui. Dar viena daugelio nuomone pavojinga tendencija – vis dažnesni strateginių rinkodaros paslaugų pasiūlymai iš vadybos konsultantų, perimančių šį vaidmenį iš agentūros strategų.

„Strategijos esmė yra sukurti kliento verslui pridėtinę vertę. Tai, kokia vertė ateityje bus teikiama strategijai, priklauso nuo mūsų sugebėjimo parodyti, kodėl ji yra svarbi“, - teigė „J. Walter Thompson“ strategijos vadovas Guy Murphy.

Ateities strategijos komanda

Priskiriantys save strategams neturėtų jaudintis, kad liks be darbo. 53 proc. apklausos respondentų teigė, kad kūrybinėse agentūrose strateginiuose skyriuose žmonių skaičius pastaraisiais metais augo. Kalbant apie įgūdžius, kurių iš jų tikimasi, nėra nieko naujo – jie ieško intelektualių, smalsių žmonių, kurie sugebėtų didelius kiekius kompleksiškos informacijos paversti suprantamomis įžvalgomis.

Tačiau keičiasi lūkesčiai strategų darbo pobūdžiui: jie turi kuo daugiau bendradarbiauti su kitais agentūros kolegomis, ypač kūrybininkais, taip pat savo įžvalgas jie turi pateikti kur kas greičiau nei anksčiau ir prireikus jas adaptuoti prie pasikeitusių aplinkybių.

„Filosofija, požiūris, vertybės. Susikoncentravimas į darbą. Taip mes kuriame efektyvią komandą“, - sakė „McCann Worldgroup“ vyriausioji strategijos vadovė Suzanne Powers.

„Ši ataskaita parodė, kad planavimo įtaka tik auga ir šioje greitai besikeičiančioje industrijoje rinkodarininkams strateginiai įgūdžiai yra itin reikalingi. Tačiau ateityje agentūrų strategai susidurs su daug kliūčių, įskaitant fragmentuotus žmonių įgūdžius, susitraukusius biudžetus ir vis didesnę grėsmę keliančiomis konsultacinėmis agentūromis“, - apibendrino WARC turinio vadovas Davidas Tiltmanas.