Jau kitą savaitę į Lietuvą atvyks britų reklamos kūrėjas Steve Harrisonas, tarp kurio nuopelnų yra ir tai, kad jis žinomas kaip kūrybos vadovas, pelnęs daugiausiai „Kanų liūtų“ per visą šių prestižinių reklamos apdovanojimų istoriją. Įspūdingą karjerą reklamos industrijoje apdaręs S. Harrisonas, kalbėdamas apie dabartinę situaciją, apgailestauja, kad, jo akimis, pasaulyje nebėra reklamos agentūrų, kurios pakovotų už teisingus darbo principus.

Agentūroms linki drąsos

S. Harrisonas pasakoja prisimenantis, kaip buvo dirbama legendinėse agentūrose kaip „Saatchi & Saatchi“, „Bartle Bogle Hegarty“ ir kitose. „Jos vadovaudavosi tuo, ką vadinu geriausiomis praktikomis. Klientas skirdavo laiko suformuluoti užduočiai (angl. brief), agentūra pateikdavo savo pasiūlymą ir prisiimdavo už jį atsakomybę. Klientas gerbdavo agentūros kaip ekspertų žinias ir priimdavo jų pasiūlymą ir sakydavo, puiku, jei tai jūsų rekomendacija, aš nenoriu matyti tuzino kitų idėjų ar žinoti, ar jūs jų apskritai turite. O tada agentūra paaiškindavo, kiek jiems reikia laiko ir biudžeto, kad galėtų tą idėją gerai įgyvendinti“, – prisimena jis.

David Ogilvy ir Steve Harrison
David Ogilvy ir Steve Harrison
© Asmeninio albumo nuotr.

Tačiau per pastaruosius dvidešimt metų, įsigalėjus skaitmeninei reklamai, jo nuomone, šie esminiai principai liko pamiršti. „Idėja, kad darbai gali būti padaromi per labai trumpą laiką ir už labai mažus pinigus, klientams padarė įspūdį, ir, manau, agentūros prarado drąsą ir liovėsi ginti savo principus. Jos kapituliavo: dabar nėra tikrų gerųjų praktikų reklamos ir komunikacijos industrijoje, nes niekas jų negina“, – sako S. Harrisonas.

Brangiausios knygos apie reklamą autorius

S. Harrisonas į reklamos istoriją taip pat įėjo kaip visų laikų brangiausiai parduotos šios srities knygos autorius. Jo knyga „Kaip padaryti geresnį kūrybinį darbą“ (angl. „How to do better creative work“) buvo parduota už 3,5 tūkstančių dolerių.

Visgi, S. Harrisonas šypsosi, kad tai buvo tik atsitiktinumas. Leidykla, kuriai jis pasiūlė šį savo kūrinį, išleido knygą vos 6 tūkstančių egzempliorių tiražu, kuris greitai buvo išpirktas. Tačiau leidykla pastebėjo, kad kartoti tiražą jiems per brangu, nes pirmasis buvo spalvotas ir jiems labai brangiai kainavo. „Jie galėjo rinktis: kartoti nespalvotą tiražą arba neleisti visai. Tad knygų neliko, o kainos „Amazon“ pradėjo kilti, 50, 100, 200, galiausiai iki 3,5 tūkstančių dolerių. Beveik kaip bitkoinas“, –juokiasi jis.

Sukūrė filmą apie kitą reklamos legendą

Paties S. Harrisono didžiausias įkvėpėjas – ankstesnės kartos reklamos žvaigždė Howard Gossage, apie kurį jis parašė knygą „Keisti pasaulį yra vienintelis tinkamas darbas suaugusiam žmogui“ („Changing the world is the only fit work for a grown man“) ir sukūrė dokumentinį filmą. Šį filmą S. Harrisonas planuoja parodyti ir Lietuvoje uždarose peržiūrose.

Kaip anksčiau M360 pasakojo reklamos mokyklos „The Atomic Garden dėstytojas, agentūros „Milk“ kūrybos vadovas, susitaręs dėl S. Harrisono atvykimo į Lietuvą, vienas garsiausių H. Gossage posakių yra tas, kad žmonės nežiūri reklamos: jie žiūri ir skaito tai, kas jiems įdomu, ir kartais tai būna reklama.

S. Harrisonas gruodžio 13 d. Vilniuje, „The Atomic Garden reklamos mokykloje ves dienos mokymus.

M360

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją