Dauguma JK laikraščių grupių pasirinko specialią platformą – straipsniai bus rodomi tik tam skirtoje svetainės naujienų skiltyje, ji startuos sausio mėnesį.

Nors šiuo metu didžioji dalis „Facebook“ naujienų atrandama per nuorodas, kuriomis vartotojas dalijasi pagrindiniame naujienų sraute, specialus skirtukas įtrauks tuos, kuriems socialinis tinklas yra pasiruošęs mokėti, pasirinkdamas, jų nuomone, svarbiausias dienos naujienas iš pagrindinių šaltinių.

Mainais leidėjams žadamos nemenkos pinigų sumos. „Facebook“ atsisakė komentuoti, kokią pinigų sumą investuoja į šią schemą, tačiau kai kurie leidėjai tikisi, kad jie nemažai uždirbs iš daugiamečių sandorių, kuriuos pasirašė su šiuo socialiniu tinklu.

Naujienų žiniasklaidos industrija paskaičiavo, kad bendra „Facebook“ metinė sąskaita turėtų siekti apie dešimtis milijonų – vien tik Jungtinėje Karalystėje. Tai neabejotinai nulems geresnę sunkumus patiriančių naujienų agentūrų finansinę padėtį.

„Tai daugiametė investicija“, – sakė Sarah Brown, „Facebook“ Šiaurės Europos naujienų partnerystės vadovė.

Programos kuratoriai, jos teigimu, prioritetinį dėmesį skirs pirmiausia patikrintai, savalaikei informacijai, originaliems reportažams, pasirinkdami, kurias istorijas paryškinti.

„Facebook“ naujienų skiltyje bus pateikiamos svarbiausios naujienos, kurias kuruoja „Upday“ naujienų kaupimo tarnyba, kartu su kitomis algoritmiškai parinktomis istorijomis, atspindinčiomis vartotojo interesus.

Partneriais užsiregistravo tokie leidiniai kaip „The Guardian“, „Daily Mirror“, „Independent“, „The Economist“ – visi pagrindiniai JK regioninių naujienų leidėjai ir žurnalai.

„Facebook“ viliasi pritraukti papildomų leidėjų. Kitos naujienų svetainės, kurios nesiderėjo su „Facebook“, įskaitant hiperlokalias svetaines, vis tiek gali būti rodomos skiltyje, jei jos atitinka tam tikrus standartų kriterijus.

Parodoksalu, tiesioginę pinigų injekciją pajus tie naujienų industrijos atstovai, kurie galima sakyti, pralaimėjo kovą su „Facebook“ dėl britų reklamos rinkos. Ir tai vyksta tuo metu, kai socialiniam tinklui gresia reikšminga britų vyriausybės įsikišimo grėsmė iš naujojo reguliuotojo, sukurto siekiant apriboti jo dominavimą internetinės reklamos rinkoje.

Britanijos vyriausybės šaltiniai aiškiai nurodė, sieksiantys kad „Google“ ir „Facebook“ imtųsi daugiau priemonių, ir tokiu būdu pagerintų naujienų agentūrų finansinę padėtį.