Tarp jaunų žmonių populiaresni tie socialiniai tinklai, kurių vyresnės kartos atstovai dažnai netgi nenaudoja arba daro tai vangiai. Skaitmeninės rinkodaros specialistas T. Nemura teigia, kad jaunuoliams įdomiausi trumpalaikį turinį siūlantys socialiniai tinklai.

„Šis turinys yra prieinamas ribotą laiko tarpą ir visiems puikiai pažįstamas – pavyzdžiui, „Snapchat“, „Instagram“, „Facebook“. Net jei tinklų pavadinimai tie patys, populiarėjančios turinio formos jose gali būti naujos“, – tikina jis.

Tomas Nemura

Priekyje visų didžiųjų socialinių tinklų – „Instagram“

Rinkodaros projektų vadovė Laura Domarkė įsitikinusi, kad, kalbant apie didžiuosius socialinius tinklus, šiuo metu į priekį žingsniuoja „Instagram“.

„Paaugliai anksčiau labiausiai naudojosi „Snapchat“, tačiau dabar susidomėjimas mažėja. Dabartinės tendencijos rodo, kad labiausiai auga „Instagram“ naudojimas.

Paaugliai tikrai turi „Facebook“, tačiau ne visi naudojasi aktyviai, nes, jaunimo nuomone, ten labai daug reklamų. Be to, „Facebook“ jie mato kitaip nei mūsų karta, užaugusi su šiuo socialiniu tinklu. Jie turi „Facebook“ dėl to, nes ten yra šeimos nariai, giminės – visi, kuriuos reikia pasiekti“, – kalba specialistė.

„Snapchat“ naudojimas tarp jaunuolių vis dar aktyvus, tačiau, anot ekspertės, dabar jis labiau suprantamas kaip „Messenger“. „Instagram“ naudojimas auga dėl to, kad jaunimas atviresnis, mėgsta dalintis nuotraukomis ir trumpomis mintimis.

„Beveik 80 proc. „Instagram“ vartotojų yra moterys. „Instagram“ patraukia tuo, nes duoda labai daug pozityvo – mažai teksto, daug patrauklaus vizualinio turinio. Tačiau reklamdaviai vis dar aktyviau naudojasi „Facebook“ reklamos galimybėmis ir „Instagram“ dar komunikuoja atsargiai“, – aiškina L. Domarkė.

Laura Domarkė

Anot eksperto T. Nemuros, kalbant apie jaunuolius, prie populiariausių yra „Instagram“, „YouTube“, „Facebook“. Taip pat susirašinėjimo platformos – „Viber“, „WhatsApp“, „Messenger“. Įdomesni – „TikTok“ ar „Houseparty“.

„Prie įdomių pastarųjų metų naujienų galima priskirti „Instagram TV“ (ilgesnės apimties vaizdo turinys), toliau stipriai augantis „TikTok“ – 2018-aisiais viršijo 500 mln. vartotojų. „Lasso“ – gana naujas „Facebook“ bandymas perimti dalį auditorijos iš „TikTok“. Visiškai šviežias yra „Houseparty“, kuris leidžia į vaizdo pokalbį sujungti iki 8 telefone esančių kontaktų.

Papildomos sumaišties įneša ne tik naujos turinio platformos, bet ir pavieniai reiškiniai, pavyzdžiui „Fortnite“ šokiai, kurių populiarumas, kaip bebūtų gaila, dar neblėsta“, – naujoves aptaria rinkodaros specialistas T. Nemura.

Statistikos bendrovė „Priori Data“ skelbia, kad iš 500 mln. vartotojų, pernai atsisiuntusių programėlę „TikTok“, apie 120 mln. yra iš Indijos, o maždaug 40 mln. – amerikiečiai. Anot „Priori Data“, 2018-aisiais muzikinės programėlės atsisiuntimai viršijo kitų populiarių tinklų parsisiuntimų skaičių, tarp jų – „Snapchat“ ir kitos platformos.

Šių metų sausį programėlė „Vskit“ Afrikoje pasiekė 10 mln. vartotojų. „Vskit“ taip pat leidžia kurti įdomius, šmaikščius ir trumpus vaizdo įrašus, kuriais galima dalintis su kitais. Kaip rašo vanguardngr.com, programėlė suteikia galimybę jauniems žmonėms parodyti savo talentus ar pomėgius.

Kai „Vskit“ vartotojas paskelbia vaizdo įrašą, juo automatiškai pasidalinama to žmogaus „Instagram“, „Facebook“, „WhatsApp“ tinkluose. Šioje programėle daug įvairių filtrų, paveikslėlių ir specialių įrašams tinkamų efektų.

Dėmesys dėl nebijojimo apsikvailinti

Buvęs „Musical.ly“, o dabar jau „TikTok“, sparčiai populiarėja ne tik visame pasaulyje, bet ir Lietuvoje.

„Visiems puikiai pažįstamas „Pildyk“ „TikTok“ platformoje turi beveik 60 000 sekėjų, t. y. dukart daugiau nei Lietuvoje kur kas populiaresniame „Instagram“. „TikTok“ rečiau patenka į rinkodaros akiratį, nors vartotojų amžius šioje platformoje panašus į „Instagram“. Populiarėja tendencija, kai teigiamo dėmesio galima gauti ne todėl, kad esi idealus, bet dėl to, jog nebijai apsikvailinti“, – pasakoja ekspertas.

T. Nemura išskiria keletą galimų priežasčių, kodėl „TikTok“ taip sparčiai iškilo ir įtraukė jaunus vartotojus: „Manau, kad esamas populiarumas susijęs su tuo, jog šioje platformoje, priešingai nei „Facebook“, „Instagram“ ir „Youtube“, yra itin mažai reklamos. Tikras, autentiškas, dažnai mėgėjiškai buitinėmis priemonėmis sukurtas turinys, reaguojantis į šiandien aktualias interneto tendencijas. „TikTok“ yra puiki atsvara visose kitose platformose iki detalių išlaižytam turiniui.“

Savo ruožtu L. Domarkė tvirtina, kad naujai atsirandantys įvairūs socialiniai tinklai ir platformos turės stipriai pasistengti, kad pralenktų rinkos lyderius.

„TikTok“ ar „Spotify“ – populiarios platformos, tačiau lyginant su „Instagram“, „Facebook“ ar „Snapchat“, pastarosiomis naudojasi daugiau. Žinoma, visame pasaulyje numeris vienas yra „YouTube“. Dabartiniai paaugliai nebėra tokie suvaržyti, kokie yra vyresni žmonės.

„Twitter“ Amerikoje labai populiari platforma, o Lietuvoje – neprigijo vien dėl to, nes mums nuo vaikystės diegiami kultūriniai skirtumai. „YouTube“ yra ta vieta, kurioje jaunuoliai daro vlogus, tačiau tai vyresnei kartais nėra standartas“, – kalba rinkodaros specialistė L. Domarkė.

Pabodo tobulas gyvenimas, norisi kažko kito

Ekspertas T. Nemura sako, kad žmonėms atsibodęs kai kuriuose platformose vaizduojamas tobulas gyvenimas ir gausus reklamų kiekis, todėl renkasi kitas bendravimo ar informacijos dalinimosi vietas.

„Manau, visi kiek pavargę nuo išlaižyto, dažnai beveik reklaminio ar visiškai reklaminio turinio. Turėdamas galimybę gauti dėmesio, rodydamas nebūtinai gražią savo gyvenimo pusę, dažnas vartotojas tai ir padaro. Verslas į naujas platformas ateina gerokai vėluodamas – kol tai nutinka, vartotojai džiaugiasi tikru kitų vartotojų kuriamu turiniu“, – įsitikinęs jis.

Anot skaitmeninės rinkodaros stratego, vartotojai dėmesį atkreipia į turinį – geriau prie populiarių turinio formų prisitaikančios platformos dėmesio susirenka daugiausia: „Pastaruoju metu ir toliau populiarėja „ephemeral“ (liet. trumpalaikis) turinys, naujos vaizdo formos ir platformos, eliminuojančios reklaminį turinį.“

Socialiniai tinklai ir kitos platformos jaunos auditorijos dėmesį išlaiko dėl skirtingų dalykų. T. Nemura aiškina, kad, pavyzdžiui, „TikTok“ populiarus dėl tikrumo, „Instagram“, „Snapchat“ – tiesioginių žinučių su draugais ir „Story“ formato, „Youtube“ – naujo patinkančių kūrėjų turinio, visos susirašinėjimo platformos – galimybė lengvai palaikyti ryšius su draugų ratu.

Abu specialistai sutinka, kad ateityje ir toliau kils tas pats socialinis tinklas. „Iš didžiųjų platformų – „Instagram“ toliau auga visose amžiaus grupėse, „Facebook“ krenta visose amžiaus grupėse, išskyrus 55+. Tikslių smulkesnių platformų duomenų Lietuvoje neturime“, – atskleidžia ekspertas.

Panašią nuomonę išsako ir L. Domarkė: „Vienareikšmiškai, kils – „Instagram“, nes tai rodo tendencijos. „Twitter“ ir „Snapchat“ naudojimas mažėja. Žmonės klausė, kas yra kitas „Facebook“, tai – „Instagram“. Ironiška, nes jis priklauso „Facebook“.