Nuomonės lyderiai, tačiau tik tokie, kurie kuria pridėtinę vertę

Nuomonės lyderių („influencer“) rinka tik auga, ir jau sunku surasti prekės ženklą, kuris nebūtų pasinaudojęs jų paslaugomis. Šiame versle egzistuoja daug subtilybių. Pavyzdžiui, tapti „Instagram“ žvaigžde gali kiekvienas, mokantis nusipirkti sekėjus renkantį ar netgi jų įsitraukimą generuojantį robotą. Taigi prieš sukertant rankomis su jums įdomiu nuomonės lyderiu siūloma jo paprašyti esminių duomenų, kurie įrodys jo darbo kokybę:

– Sekėjų augimo kreivė: jeigu ji staigiai šokteli ir tam nėra jokios realios priežasties – sekėjai greičiausiai netikri.

– Sekėjų kalba ir lokacija: jeigu jūs norite reklamuoti prekę Lietuvoje, greičiausiai sekėjai iš Indijos nėra aktualūs.

– Įsitraukimas: jeigu įsitraukimas yra ypač mažas ( < 1%) – raudona šviesa, jeigu įsitraukimas pernelyg didelis ( > 10%) – jis taip pat greičiausiai nėra tikras.

– Komentarų kokybė: labai paprastas ir akivaizdus būdas – peržvelgti komentarus po įrašais; jeigu komentarai aktualūs ir matosi reali žmonių reakcija į turinį – žalia šviesa, jeigu komentarai abstraktūs – jų vertė abejotina.

– Sekėjų praleistas laikas platformoje: auditorija, kurią norite pasiekti, „Instagram“ praleidžia tikrai nemažai laiko, tad būkite gudrūs ir įvertinkite šį veiksnį.

Lyderystė bus svarbi ir socialinėje medijoje

2012 metais Richardas Bransonas tapo pirmuoju „LinkedIn“ „influenceriu“. 2014 metais „AirAsia“ grupės vadovas Tonis Fernandesas pasinaudojo gyva transliacija „Twitter“, kad pasidalintų naujienomis apie Javos jūroje dingusį Malaizijos lainerį „Flight 8501“.

Šiandien iš verslo lyderių tikimasi atvirumo, skaidrumo ir matomumo, kas šiuolaikinėje visuomenėje reiškia aktyvią veiklą socialiniuose tinkluose. Tokia pozicija – tai nepamainomas ginklas talentų paieškos karo lauke, nes didžioji dauguma aktyvių darbo rinkos žmonių nori dirbti versle, kurio lyderis yra populiarus socialinių tinklų veikėjas.

Kas penktas – Z kartos atstovas

Iki 2020 metų maždaug kas penktas darbuotojas įmonėje bus Z kartos atstovas. Kai Y karta darbovietėje kūrė ir pritaikė inovatyvius sprendimus, atėję dirbti Z kartos darbuotojai jau tikisi turėti veikiančius modernius sprendimus. Jie nori, kad technologijos būtų viena iš motyvacijos priežasčių.

Z kartai neužtenka vieno metinio jų darbo apžvelgimo, jie nori nuolat gauti grįžtamąjį ryšį. Daug efektyviau jiems veiks ne vienas tolimas tikslas, tačiau ciklais suskirstytas projektas. Jei organizacija sugebės adaptuotis ir teisingai priims Z kartos darbuotojus, pastarieji sustiprins įmonę ir padės jai augti kasdien modernėjančioje rinkoje.

Triukšme gelbės tik personalizacija

Šiandienos vartotojai nuolatinį „triukšmą“ ekranuose jau priima kaip neišvengiamybę. Internetas yra vieta, kurioje renkamės pirkti vis dažniau. Šiais metais, kaip niekad anksčiau, reikėtų ypač daug dėmesio skirti personalizacijai. Turinys turi būti sukurtas tik siekiamam vartotojui, t.y. kuo siauresnė grupė, tuo geresnis rezultatas. Visi kanalai, kuriuos naudojate, turi būti integruoti, pasitelkti vienam tikslui ir visada pasiruošę pasitarnauti pirkėjui.

Šiandien technologijos leidžia ypač detaliai atskirti auditorijas ir surasti tą žmogų, kuris iš tiesų gali susidomėti jūsų preke. Taigi, jeigu dar nenutarėte, kas yra jūsų tikslinė auditorija ir kokie jos prioritetai, nebėra laiko laukti.

Daugiau skaitmeninio pasaulio tendencijų 2019 metais kviečiame skaityti ataskaitoje „Edelman Digital trends report 2019“.