Skaitmeninės rinkodaros pasaulis keičiasi nuolat, sekti naujienas ir pagal jas priiminėti aktualius sprendimus darosi vis sudėtingiau. „Facebook“ ambicijos kurti meta visatą ir drastiškai keisti skaitmeninę erdvę yra viena didžiausių praėjusių metų naujienų, tačiau ją lydi ir kitos, ne ką mažiau skaitmeninės rinkodaros sprendimams šiandien svarbios aktualijos. Tad apie ką metų pradžioje verta žinoti ir mąstyti planuojant skaitmeninės rinkodaros strategijas?

Meta visatai reikia ruoštis gilinantis į vartotojų poreikius

„Facebook“ oficialus pavadinimo pakeitimas į „Meta“ yra reikšmingas faktas verslams. Šis bendrovės žingsnis reiškia norą keisti skaitmeninę erdvę ją vis labiau integruojant su virtualiąja ir papildytąja realybėmis, o šios sąvokos verslams ir skaitmeninės rinkodaros ekspertams yra linksniuojamos jau kurį laiką kaip kryptis, kuria reikėtų žiūrėti ateityje. Bet ką šis interneto gigantės žingsnis šiandien reiškia verslų rinkodarai ir ar jau reikėtų pradėti galvoti, kaip reklamos sprendimus perkelti į meta visatą?

„Facebook“ ambicija abejoti nereikia, suvokiant bendrovės dydį ir įtaką tam, kaip atrodo interneto erdvė. Turime suprasti, kad meta visata gali būti ateitimi ir drastiškai pakeisti tai, kaip konstruojame savo rinkodaros strategijas. Vis dėlto nors meta yra ateitis, nereikėtų nustoti fokusuotis į šiandieną. Mobilusis internetas sukūrė sąlygas personalizuoti vartotojų patirtis, atliepti jų poreikius, o meta visata, tikėtina, dar labiau pastiprins šią tendenciją ir vaidins itin svarbią rolę personalizacijos poreikyje.

Būtent dėl to yra itin svarbu ir toliau atidžiai analizuoti vartotojų elgseną eksperimentuojant su inovacijomis visuose iki šiol naudotuose skaitmeninės rinkodaros kanaluose. Tai yra vienintelis kelias ruoštis artėjantiems pokyčiams. O vienintelis įmanomas pasiruošimas – gerai pažinoti savo auditoriją bei žinot, kas ir kaip ją veikia“, – pranešime žiniasklaidai komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

„Facebook“ mažina auditorijos pasirinkimo galimybes

Sausio 19 d. interneto gigantė „Facebook“ pristatė reklamos galimybių pokyčius. Vienas svarbiausių jų – kai kurių detalaus auditorijos nustatymo (angl. targeting) galimybių panaikinimas.

Reklamos auditorijų nustatymuose nebelieka galimybės pasirinkti auditorijos charakteristiką, susijusią su sveikatos, rasės, etniškumo, seksualinės orientacijos, religijos, politinių įsitikinimų temomis. Taip pat nebėra įmanoma rinktis auditorijas pagal pomėgius, susijusius su plaučių vėžiu, LGBT kultūra, žydų šventėmis, socialinėmis problemomis.

„Šis pokytis yra itin svarbus tiems, kuriems reklama „Facebook“ yra pagrindinis būdas pasiekti savo auditoriją. Platforma dalį auditorijos nustatymų naikina ne dėl to, kad nori pagerinti reklamos galimybes. Tai juos daryti verčia visame pasaulyje vis svarbesne tampanti asmens duomenų apsauga, griežtesnis reguliavimas, susijęs su žmogaus teisėmis. Socialinis tinklas ir toliau teigia, kad svarbiausia yra atliepti vartotojų poreikius norint juos pasiekti savo reklama, tačiau tie, kam minėtieji auditorijų kriterijai yra svarbūs, turės ieškoti kitų būdų nukreipti reklamą kuo taikliau“, – sako A. P. Girčys.

„Google“ suteiks dar daugiau duomenų apie auditoriją

Kur kas geresnių naujienų metų pabaigoje skaitmeninės reklamos ekspertams pristatė „Google“, atnaujinanti savo įžvalgų puslapį (angl. insights page). Iki šiol įžvalgų puslapyje būdavo galima rasti paieškų tendencijas, kurios padėdavo suvokti vartotojų poreikius. Nuo dabar „Google“ pateiks ir vartotojų poreikio prognozes, kurios bus sudarytos šešiems mėnesiams į priekį mašininio mokymosi technologijos, remiantis praeities paieškų duomenimis.

„Greta paieškos prognozių, „Google“ nuo šiol suteikia galimybę analizuoti ir vartotojų pomėgius, suprantant, kaip žmonės randa jus paieškoje, kokių temų paieškose jūs pasirodote, kiek žmonių jus rado kokioje temoje, kaip tai keitėsi laike. Personalizacijos svarbai augant, vartotojų lūkesčiams sklandžiam naršymui internete didėjant, šis atnaujinimas įžvalgų puslapyje leis dar tiksliau numatyti skaitmeninės reklamos priemones ir lengviau pasiekti auditoriją“, – teigia A. P. Girčys.

Taip pat „Google“ siūlo atnaujintą auditorijos įžvalgų įrankį, leisiantį geriau suprasti vartotojų pomėgius, įskaitant ir tai, koks kūrybinis reklamos sprendimas juos veikia labiausiai, bei galimybę.

Pasak A. P. Girčio, šios „Google“ naujienos yra geroji žinia verslams ir skaitmeninės rinkodaros specialistams, mat leis pasiekti daugiau informacijos apie vartotojų įpročius internete ir daryti tikslesnius reklamos sprendimus.

M360