Pandemijai pasibaigus, rinkodaristams atsikvėpti nėra laiko: vis dar reikia turėti penkis atsarginius planus, o kitų metų strategiją planuoti remiantis pasaulinėmis tendencijomis, tikint, kad jose galima įžvelgti ateitį. Tad ką kitąmet veiks B2B rinkodaristai, ar „Meta“ visata vis dar aktuali ir kokia dalis jau naudoja „Google“ automatizacijos įrankius?

B2B rinkodaristai dėl krizės nekrūpčioja

Nepaisant to, kad verslas verslui (B2B) segmento bendrovių rinkodaros lyderiai visame pasaulyje sako, kad jų biudžetai jau yra paveikti esamos ekonominės situacijos, dauguma jų, net 76 proc., išlieka optimistiškais dėl savo marketingo strategijos artimiausiems 6 mėnesiams. Tai atskleidė naujas „LinkedIn“ tyrimas.

Tyrimo rezultatai rodo, kad B2B rinkodaristai šį laikotarpį mato kaip galimybę investuoti į santykių su klientais ir pasitikėjimo auginimą – taip sakė 28 proc. apklaustųjų. 22 proc. šis laikotarpis – tai proga pergalvoti savo prekės ženklo istoriją. Svarbu ir tai, kad daugiau nei pusė tyrimo respondentų sako, kad tokiais laikais kūrybiškumas ir kūrybiški sprendimai yra svarbiau nei bet kokie kiti įgūdžiai.

„Tai, kad patyrę rinkodaros specialistai nekrūpčioja dėl esamos situacijos, nėra nieko netikėto. Juk ką tik išgyvenome visą pasaulį aukštyn kojomis apvertusią pandemiją, tad visi esame užsiauginę nemažą skūrą. Žinoma, ši krizė tikrai kitokia, bet savo pamatu – tuo, kad viskas keičiasi ir visuomenė jaučia padidėjusį nerimą – ji yra labai panaši į buvusią. Tad tai, ką atskleidė šis tyrimas, reikėtų laikyti palinkėjimu visiems rinkodaros specialistams: krizę matyti kaip galimybę prekės ženklo ir santykių su klientais auginimui“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

Aurimas Paulius Girčys
Aurimas Paulius Girčys
© Organizacijos nuotr.

Tyrimo duomenimis, per būsimus 6 mėnesius B2B kampanijos daugiausiai fokusuosis į pagalbą savo klietams (40 proc.), demonstruos, kad prekės ženklai yra vedini didesnių tikslų (37 proc.) ir rodys, kad jiems rūpi tvarumas (38 proc.).

„Meta“ visata vis dar rinkodaristų radaruose?

Pastaruoju metu girdima daug naujienų apie „Meta“ nesėkmes: dėl finansinių rezultatų nepatenkinti investuotojai, masiniai darbuotojų atleidimai. Vis dėlto tai iš marketingistų veiklos radaro „Meta“ visatos neištrina. Tai atskleidė „Sitecore’s 2022 Perceptions of the Metaverse“ ataskaita.

Vis dėlto jau yra atsiradęs labai aiškus suvokimas, kad iki pradedant itin dideles investicijas į „Meta“ visatą, būtina imtis aktyvios vartotojų edukacijos: 78 proc. rinkodaristų planuoja užsiimti vartotojų edukacija, aiškinant „Meta“ visatos naudas. Minėtasis tyrimas taip pat atskleidė, kad 50 proc. respondentų 2023 m. planuoja skirti daugiau nei 10 proc. savo biudžeto „Meta“ visatai, o 91 proc. teigė, kad dalį biudžeto skirs per ateinančius penkerius metus.

„Meta“ visata vis dar skamba mistiškai ir nerealiai, tačiau itin svarbu sekti, ką apie ją mano ir kaip ją į savo planus įtraukia ar neįtraukia didieji pasaulio prekės ženklai. Būtent jie ir nulems, ar ši Marko Zukerbergo vizija taps realybe. Kol kas visatos ateitis atrodo miglota, tačiau šis tyrimas tarsi sako, kad viskas bus pagal Marko planą. Žinoma, visus tyrimus, šį taip pat, reikėtų vertinti kritiškai, mat jie gali tarnauti kieno nors verslo tikslams“, – komentuoja A. P. Girčys.

Kodėl dar bijoma naudoti automatizaciją?

„Google“ duomenimis, daugiau nei 80 proc. jų reklamos planuotojų jau naudoja automatizuotus sprendimus tam, kad optimizuotų rezultatus ir atlaisvintų savo laiko kitoms užduotims. Vis dėlto dalis šio sprendimo vis dar prisibijo dėl egzistuojančių mitų.

„Automatizacijos įrankiai veikia tikrai sėkmingai, tačiau pastebime, kad dalis klientų vis dar nedrįsta jų naudoti. Ir tai yra visiškai natūralu: įrankis – naujas, reikia laiko jam suprasti. Dalis nenoro naudoti atsiremia į nesupratimą, kaip automatizacija veikia, manoma, kad pasirinkus automatizaciją kampanijos vairas visiškai atiduodamas robotui, taip pat bijoma, kad automatizuotos kampanijos visos veiks vienodai ir bus prarandamas konkurencinis pranašumas, kad žmogus, planuodamas kampaniją, gali ją sudėlioti kur kas protingiau. Vis dėlto turime pradėti suprasti, kad dirbtinis intelektas geba apdoroti gerokai daugiau duomenų per trumpą laiką ir tai leidžia pasiekti kur kas geresnių rezultatų“, – sako A. P. Girčys.

M360