SEO vis tobulėja, tad nuolat sekti jo atnaujinimus gali būti tikras iššūkis. Tačiau šioje srityje išties verta pasistengti: maždaug 70–80 proc. paieškų sistemų vartotojų sutelkia dėmesį tik į organinius paieškų rezultatus, o apmokėtus paieškų rezultatų sąrašus – reklamas, ignoruoja. Be to, paieškų rezultatų daliai (~28 proc.) yra įvykdoma konversija, dėl kurios įsigyjamos prekės ar paslaugos.

Aukščiausio lygio SEO našumui ir rezultatui pasiekti reikalingas dėmesingumas daugeliui metrikų, tokių kaip organinis paieškų rezultatų srautas, internetinių puslapių atgalinės nuorodos, pasidalinimai puslapių nuorodomis socialiniuose tinkluose ir daugelis kitų. Tikiuosi, kad šis straipsnis Jums suteiks naujų įžvalgų apie kai kurias aktualiausias ir tinkamiausias SEO tendencijas, numatomas 2021 metais, ir jos Jums leis tinkamai parengti savo SEO strategiją!

Štai 12 SEO tendencijų, kurias reikia stebėti šiais metais:

1. Pritaikomumo mobiliesiems įrenginiams lygis turės įtakos paieškų rezultatų reitingams

2019 m. „Google“ įdiegė pirmąjį mobiliesiems įrenginiams skirtą paieškų rezultatų indeksavimą – tai reiškia, kad paieškos variklis iš pradžių dėmesį skiria mobiliajai interneto svetainės versijai laikydamas ją pagrindine, o tik po to koncentruojasi į kompiuterių įrenginių darbalaukio versiją. Šis pakeitimas yra prasmingas, nes, atsižvelgiant į prognozes, beveik 73 proc. interneto vartotojų iki 2025 m. prisijungs prie interneto tik per mobiliuosius įrenginius. Patikrinkite, ar Jūsų svetainė yra mobili naudodamiesi nemokamu „Google“ pritaikymu mobiliesiems įrenginiams – žvilgtelėkite į paieškų sistemų įrankio „Google Search Console“ pritaikomumo mobiliesiems įrenginiams ataskaitą skiltyje „Tinkamumas mobiliesiems“ (mobile usability).

2. Plačios apimties turinys padės pagerinti savo pozicijas paieškų rezultatuose

Remiantis naujausiais turinio rinkodaros duomenimis, turinio tekstas, kurį sudaro daugiau nei 3 000 žodžių, sulaukia trigubai daugiau organinių srautų ir keturis kartus daugiau pasidalinimų juo. Tokios apimties turinys taip pat sugeneruoja ir 3,5 karto daugiau atgalinių nuorodų nei įprasti straipsniai, kurių vidutinis apimties ilgis yra nuo 900 iki 1 200 žodžių. Stenkitės sutelkti dėmesį į plačios apimties turinį, kad pasiektumėte aukštesnę poziciją paieškos rezultatų reitinge. Tačiau ne tik žodžių gausa yra svarbus aspektas – Jūsų turinys taip pat turi išlaikyti ir kokybę, tad Jūsų tikslas turi būti suteikti vartotojams informaciją, kuri juos įtrauktų ir kuria jie dalintųsi.

Kaip tai pasiekti? Pirma, suskaidykite turinį į sekcijas su H2 ir H3 paantraštėmis, kad jį būtų lengviau nuskaityti paieškų varikliams (svarbu paminėti, kad paantraštės yra itin svarbios svetainėms mobiliuosiuose įrenginiuose). Antra, įsitikinkite, kad esate savo turinį susieję su tinkamais ir patikimais šaltiniais, turinčiais tvirtą SEO autoritetinį balą. Galiausiai įsitikinkite, kad Jūsų turinį yra lengva bendrinti. Įtraukite gerai matomų dalijimosi nuorodų antraštėje ir dar kartą pabaigoje, kad skaitytojai galėtų dalintis turiniu greitai ir lengvai.

3. Semantiškai susiję raktiniai žodžiai taps svarbesni

SEO specialistai daugiausiai dėmesio skirdavo pirminiams raktiniams žodžiams, pagal kuriuos puslapiai reitinguojami paieškų rezultatuose, arba pagal tai, ko dažniausiai ieško vartotojai. Dabar žinome, kad antriniai raktiniai žodžiai yra tokie pat svarbūs. Semantinė paieška ir „ketinimų” optimizavimas ateityje susilauks daugiau dėmesio. „Google“ nebežiūri tik į žodžių eilutes. „Google“ analizuoja užklausų kontekstą ir bando įžvelgti vartotojo paieškos tikslą, o tai reiškia, kad kuo pateikta informacija tampa svarbesnė (naudojant logiškai susijusius pirminius ir antrinius raktinius žodžius), tuo daugiau galimybių, kad pakilsite į paieškų rezultatų pirmines pozicijas.

4. Dirbtinis intelektas vaidins didesnį vaidmenį SEO

Dirbtinis intelektas (artificial intelligence – AI) keičia žmonių ir interneto turinio sąveiką. Ypač verta atkreipti dėmesį į paieškų sistemų gigantės „Google“ AI algoritmą. Praėjus keleriems metams, algoritmas, vadinamas „RankBrain“, daro didelę įtaką „Google“ reitingo veiksniams paieškos sistemų rezultatų puslapiuose (search engine results pages – SERP).

Gregas Corrado, vyresnysis „Google“ mokslininkas, padėjęs kurti „RankBrain“, anksčiau pabrėžė unikalų įrankio gebėjimą mokytis: „Visi kiti signalai yra pagrįsti atradimais ir įžvalgomis, kurias turėjo žmonės, ieškantys informacijos, tačiau nėra jokio mokymosi“. Tai tikriausiai reiškia, kad „RankBrain“ ilgainiui tik tobulės, todėl dirbtinis intelektas taps geriausia SEO tendencija, kurią reikia stebėti.

Taigi, svarbiausias klausimas – kaip tikslingai optimizuoti savo SEO „RankBrain“? Nors paieškos variklio milžinė nėra linkusi apie tai dalintis detalia informacija, ekspertai mano, kad vienas iš svarbiausių „RankBrain“ veikimo principų yra vartotojo patirties signalai. Tai gali apimti paspaudimų rodiklius ar puslapyje praleistą laiką. Turite stengtis sužavėti ir įtraukti skaitytojus naudingu, tikslingu turiniu. Specialūs SEO įrankiai gali Jums padėti įvertinti savo puslapio stiprumą pagal tokius veiksnius kaip skaitomumą, atgalines nuorodas ir kt.

5. „Google EAT“ algoritmo reikalavimus atitinkantis turinys užims aukštesnes paieškų rezultatų reitingo pozicijas

„Google“ vis kartoja, kad turinio kokybė yra labai svarbi norint įvertinti sėkmę. Bet ką kokybė reiškia pagal „Google“? Remkitės EAT algoritmo principu: kompetencija, autoritetingumas ir patikimumas (expertise, authoritativeness, and trustworthiness). Šie trys veiksniai padeda nustatyti, ar tinklapio turinį sudaro naudingas ir kokybiškas turinys.

Yra keli būdai, kuriais galite užtikrinti kokybišką turinį. Pirmiausia pabandykite suprasti savo klientą ir jo poreikius – apibrėžkite savo prekių ar paslaugų vartotojų portretus, kurie leis suprasti, kokį turinį vertina Jūsų klientai. Antra, atlikite paieškų ketinimų (intent search) tyrimus, kurie padės Jums nustatyti vartotojo kelionę (customer journey). Trečia, kurdami turinį vadovaukitės savo tyrimų informacija, kad jis atitiktų Jūsų vartotojų pageidaujamą formatą. Pavyzdžiui, jei orientuojatės į paauglius, jų auditorija tikriausiai pageidaus tokio turinio formato, kuriame įterpti vaizdo įrašai. Jei orientuojatės į vyresnę auditoriją, vaizdo įrašų formatas jiems gali būti mažiau patrauklus.

Nepamirškite EAT algoritmo veikimo principo, kai kuriate savo turinį. Stenkitės pasiekti užsibrėžtus tikslus remdamiesi tikslia statistika ir pagrįstais faktais. Nebijokite savo vartotojus vesti į kitas patikimas, autoritetingas svetaines, pvz., su „.edu“ ar „.gov“ URL pabaiga. Tai, kad nukreipiate savo vartotojus į autoritetingas svetaines, o iš tų autoritetingų svetainių galima patekti į Jūsų svetainę, yra dar vienas būdas įrodyti, kad atitinkate EAT algoritmo kriterijus.

6. Paieška balsu paveiks paieškos užklausas

Dėl tokių naujovių kaip „Google Assistant“, „Apple Siri“ ir „Amazon Alexa“ paieškos balsu technologija jau spėjo nueiti ilgą kelią kryptingai kildama aukštyn. Kadangi tokio pobūdžio technologijos tobulėjo, nenuostabu, kad jos taip pat sparčiai ir populiarėjo. Prognozuojama, kad išmanųjį garsiakalbį 2022 m. savo namų ūkiuose turės ne mažiau kaip 55 proc. moderniųjų technologijų vartotojų.

Lietuvoje balso technologijos nėra plačiai paplitusios. Jei lietuviai ir naudoja balso technologijos funkciją, tą naudojimą dažniausiai galima laikyti primityviu: klausiant, koks yra oras, ar prašant atidaryti vieną ar kitą išmaniąją programėlę, taip neišnaudojant visų šios technologijos galimybių.

Tačiau užsienio šalių gyventojai, kurie šią funkciją naudoja dažniau ir plačiau, yra linkę išnaudoti visas jos galimybes, pavyzdžiui, atvykę į Lietuvą, jie gali paprašyti įrenginio asistento pasiūlyti, kur papietauti ar pavakarieniauti, kur apsistoti, ką pamatyti ar aplankyti. Todėl yra svarbu savo turinį, priklausomai nuo srities, kurioje veikiate, tinkamai aprašyti ne tik lietuvių, bet ir užsienio kalbomis, kad tarpusavyje susietos balso ir paieškų technologijos Jus lengviau atpažintų ir paieškų rezultatuose pateiktų Jūsų turinį.

Norėdami optimizuoti paiešką balsu, apsvarstykite savo raktinius žodžius. Nustatykite ilgesnes frazes, kurias žmonės vartoja kasdien. Paieškos balsu paprastai būna tikslesnės, kai vartojamos ilgesnės, natūraliau skambančios frazės. Kai žmonės rašo klaviatūra, jie linkę trumpinti tam tikrus teiginius. Pavyzdžiui, asmuo gali ieškoti balsu: „Kokios yra naujos SEO tendencijos 2021 m.?“, bet rašydamas klaviatūra jis surinks tokius žodžius: „Naujos SEO tendencijos 2021“.

7. Paieškos rezultatų turinio fragmentai taps dar ryškesni ir svarbesni

Paieškos rezultatų trumpi turinio fragmentai yra „raktas“ į populiarumą „Google“ paieškos sistemoje. Kartais, kai kažką įvedate į „Google“, galite pastebėti langelį paieškos rezultatų viršuje, virš faktinių rezultatų. Tai – rekomendacinio pobūdžio trumpas turinio fragmentas, sugeneruotas paieškų sistemų pagal Jūsų pateiktą užklausą paieškos laukelyje.

Jūsų turinio iškėlimas trumpu fragmentu yra puikus būdas patekti į trokštamą pirmąjį rezultatų puslapį. Negana to, šie fragmentai pavagia nemažą srautą paspaudimų iš konkurentų.
Panašiuose fragmentuose rodoma dalis informacijos, kurią dažnai sudaro užklausų vadovas („Q&A“ arba „How-to guide“). Taip pat yra tokių fragmentų. kuriuos sudaro vaizdai, „žvaigždutėmis“ įvertintos apžvalgos, produktų kainos ir panašūs informacijos fragmentai. Norėdami sukurti fragmentus, sutelkite dėmesį į klausimais pagrįstas užklausas ir su jomis susijusius raktinius žodžius. Sužinoti, kaip tai padaryti, padės „Google“ paieškos funkcija „Žmonės taip pat klausia“.

8. Iliustracijų optimizavimas dar labiau įtakos paieškas

Iliustracijų funkcija paieškos sistemose ilgainiui drastiškai pasikeitė. Interneto vartotojai ilgą laiką galėjo ir tebegali žiūrėti tik į vaizdus. Ateityje vartotojai bus įgalinti išnaudoti jiems matomus vaizdus norėdami įsigyti prekių ar paslaugų, gauti informacijos ir t.t., o ne tik į juos žiūrėti. „Google“ jau seniai reikalavo tinkamai pažymėti ir optimizuoti vaizdus, todėl nenuostabu, kad tai yra jų ilgalaikio plano dalis.

Jei Jūsų svetainės vaizdai nėra optimizuoti, pasirūpinkite tuo dabar. Naudokite aukštos kokybės aktualius vaizdus ir būtinai pritaikykite failo pavadinimą pažymėdami nuotraukų failą taip, kad jis atitiktų puslapio turinį. Taip pat naudokite „Alt“ žymas, kurias paieškų sistemų varikliai naudoja klasifikuodami vaizdus. Galiausiai pridėkite vaizdų prie savo svetainės žemėlapio, kur juos paieškų varikliams galima dar lengviau nuskaityti.

9. Į efektyvią SEO strategiją reikės įtraukti vaizdo įrašų formatą

Interneto vaizdo įrašas, atrodo, yra postūmis į priekį SEO srityje. „YouTube“ turi daugiau nei 1 milijardą vartotojų. Jei nekuriate vaizdo įrašų turinio, dabar pats laikas pradėti. Nesate įsitikinęs? Verta pagalvoti, nes, „Cisco“ teigimu, prognozuojama, kad vaizdo įrašai kaip turinio formatas vartojimu pralenks visus kitus turinio formatus.

Kaip galite optimizuoti vaizdo įrašų turinį? Nepamirškite optimizuoti kanalo, į kurį keliate vaizdo įrašus, jo pavadinimo ir aprašo. Apraše turėtų būti ne tik daugybė raktinių žodžių, bet ir aiški, konkreti, tikslinga Jūsų kanalo apžvalga. Be to, raktiniai žodžiai yra labai svarbūs. Į paieškos laukelį įrašykite sakinį Jus dominančia tema ir pažiūrėkite, kas pasirodo paieškos variantų laukelyje, kuris iš esmės yra siūlomų raktinių žodžių sąrašas, tiksliai nurodantis, ko ieško „YouTube“ vartotojai, tai Jums padės atsirinkti būtent tuos raktažodžius, kuriais ir ieško vartotojai.

10. Nuspėjamoji paieška turėtų pagerėti

„Google Discover“ buvo sukurta ir pradėta naudoti 2017 m. Tada ji atskleidė naujos rūšies paiešką – tokią, kuriai net nereikia vartotojo užklausos. „Discover“ yra dar vienas iš „Google“ dirbtinio intelekto valdomų įrankių. Turinio rekomendavimo įrankis ilgainiui nustato vartotojo elgsenos modelius ir palaipsniui mokosi šių įpročių. Turėdamas tokią informaciją, „Discover“ gali nustatyti tiksliausią turinį, kuris labiausiai domina vartotoją.

„Google Discover“ jau identifikuoja daugiau nei 800 milijonų aktyvių vartotojų elgsenas. Norėdami iškilti paieškos rezultatuose, Jūs neturite daryti nieko ypatingo. Jei „Google“ indeksuos Jūsų puslapį, jis bus įtrauktas į šį procesą. Turinys reitinguojamas pagal algoritmus, tikrinančius turinio kokybę ir vartotojų susidomėjimą. Nors „Google“ nepateikė tikslių veiksnių, atrodo, kad vartotojų aplankytų vietovių, naršymo ir paieškos istorija, programų naudojimas, kalendoriai ir namų bei darbo vietos yra būtent tie veiksniai, lemiantys paieškų rezultatų generavimą vartotojams.

11. Duomenys ir analizė turėtų tapti jūsų prioritetu, jei norite išlikti paieškų rezultatų reitingo pradžioje

Duomenų mokslas leidžia suprasti pirkėjus, vizualizuoti kampanijas ir kurti tikslinius pranešimus. „Google Analytics“ gali padėti patikrinti, kurie URL yra tikrinami, nustatyti persiuntimo šaltinius, patikrinti puslapio įkėlimo laiką, indeksavimą, peradresavimus, atsakymo klaidas, atmetimo rodiklius ir dar daugiau. Duomenų mokslą taip pat galite pasitelkti norėdami surasti savo puslapius, kurių nepageidaujate, kad paieškų sistemų varikliai indeksuotų, ir identifikuoti neįprastus srauto šaltinius, pvz., galimas šlamšto svetaines (kurios gali pakenkti Jūsų patikimumui pagal EAT algoritmo principą).

Kaip užfiksuoti visą šią informaciją? Yra daug SEO pramonės analizės įrankių, tokių kaip „Google Search Console“, „Ahrefs“, „SEMrush SEO Toolkit“ ir kt., suteikiančių funkcijas, kurių reikia norint identifikuoti tai, kas susiję su reitingų stebėjimu ar konkurenciniais tyrimais SEO puslapyje, techniniu SEO, nuorodų kūrimu ir kt. Vadovaudamiesi SEO įrankių sugeneruotais duomenimis, galite pamatyti, kas jums sekasi, ir, svarbiausia, stebėti tai, su kuo sekasi sunkiau. Šie įrankiai leidžia jums išspręsti problemas ir nuolat gerinti savo užimamas pozicijas žiniatinklyje.

12. Lokalūs paieškos rezultatų sąrašai vaidins didesnį vaidmenį SEO strategijose

Kai žmonės galvoja apie internetą, jie dažnai galvoja apie jo globalumą. Tiesą sakant, dauguma žmonių naudoja paieškos sistemas, kad rastų lokalizuotas prekes ir paslaugas. Jie gali, pavyzdžiui, ieškoti kaimynystėje esančio restorano ar parduotuvės. Lokalus SEO yra svarbus ir jis vystosi. Šią raidą iš dalies lemia nulinio paspaudimo paieškų (zero-click search) skaičius, kurį kai kurie SEO rinkodaros specialistai dubliuoja kaip naują-įprastą.

Daugelis nulinio paspaudimo paieškų yra būtent vietinės paieškos. Nulinio paspaudimo paieškoje į vartotojo užklausą atsakoma per pačius paieškos rezultatų puslapius (SERP), kai vartotojai nesirenka ir nespaudžia jokių jiems parodomų reitinguojamų rezultatų, o renkasi paieškų sistemos sugeneruotą fragmentą. Viena iš nulinio paspaudimo paieškų augimo priežasčių ir yra padidėjusių fragmentų skaičius, kuriuos jie renkasi dažniau nei toliau po jais reitinguojamus rezultatus, kai paieškos sistema sugeneruoja vietinį rinkinį (local pack) – sąrašą vietų, kurias paieškos sistema rekomenduoja pagal paieškos užklausą.

Kaip Jūs galite įtraukti savo verslą į tą vietinį rinkinį? Pirmiausia sukurkite savo „Google – my business“ verslo puslapį, kad Jūsų verslas būtų lengviau ir greičiau indeksuojamas paieškų sistemų vartotojams parodomuose rezultatuose. Taip pat svarbu turėti tvirtą atgalinių nuorodų tinklą. Galite patikrinti, kokias atgalines nuorodas turi Jūsų konkurentai savo atgalinių nuorodų tinkle ir kuo galėtumėte vadovautis kurdami savo atgalinių nuorodų tinklą.

SEO su kiekviena diena tampa vis sudėtingesnis – tai aiškiai rodo aukščiau pateiktos šių metų tendencijos. Laikas, kai užtekdavo tiesiog paprastai optimizuoti raktažodžius ir meta aprašymus, jau praėjo. Atsižvelgiant į dabartines SEO tendencijas, reikia žiūrėti į ateitį – turite galvoti apie viską, pradedant valdymu balsu ir baigiant vaizdo optimizavimu. Metrikos nuolat keičiasi, todėl dabar yra kaip niekad svarbu išlikti pirmosiose paieškų rezultatų reitingo vietose. Tinkamai parinkti ir tikslingi SEO įrankiai gali Jums suteikti naudingos informacijos apie Jūsų ir konkurentų puslapius, kurios reikia norint parengti kryptingą SEO strategiją ir ja ilgainiui vadovautis siekiant užimti pirmąsias pozicijas paieškų rezultatuose.