Šiuo metu Lietuvoje interneto žiniasklaidai taikomas 21 proc. PVM.

Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas teigė, kad pritaikius mokesčio įstatymo pataisas, pateiktą siūlymą komitetas koreguos taip, kad jis atitiktų Europos direktyvos nuostatas ir kartu būtų aišku, kam tokia lengvata būtų pritaikyta.

Parlamentaro teigimu, koronaviruso krizės laikotarpiu šis klausimas žiniasklaidai itin aktualus siekiant sumažinti neigiamas pandemijos pasekmes.

Posėdžio metu M. Majauskas atkreipė dėmesį, kad galimybė taikyti vienodą PVM tarifą elektroniniams ir spausdintiems leidinimas ES direktyvoje yra sudaryta jau nuo 2018 m. ir kai kurios šalys jau yra ja pasinaudojusios, tarp jų yra tokios šalys kaip Vokietija, Italija, Prancūzija, o Didžioji Britanija taiko ir nulinį tarifą.

Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkas Arnas Marcinkus posėdyje kalbėjo, tad tokios pataisos reikalingos dėl kelių priežasčių.

„Visi įpratę, kad už filmus ar muziką reikia susimokėti – tai yra autorių teisės, kurių negalima pažeidinėti, mokamos paslaugos, ir kūrėjams turi būti atlyginama. Tačiau informaciją didžiąja dalimi esame pratę gauti nemokamai“, – pastebėjo jis.

Pasak A. Marcinkaus, mokamas turinys yra kur kas kokybiškesnis autorių, turinio prasme, tačiau kol gyvename visuomenėje, kuri tik mokosi skirti savo dėmesį, laiką ir finansiškai prisidėti prie autorių atlyginimų, tokia lengvata sudarytų galimybes daugiau žmonių pasiekti kokybiškos informacijos šaltinį, padėtų redakcijoms investuoti į turinį ir autorius.

Preliminariai skaičiuojama, kad dėl tokių pakeitimų lėšų netekimai gali siekti apie 1 mln. eurų.

Pakeitimą, numatantį PVM lengvatą internetinei žiniasklaidai, šį balandį Seime registravęs Mišrios Seimo narių grupės narys Mindaugas Puidokas sakė, kad taip siekiama pagelbėti elektroninei žiniasklaidai, kuri patiria nuostolių dėl koronaviruso krizės mažėjant reklamos užsakymams. Dabar 5 proc. PVM tarifas taikomas laikraščiams, žurnalams ir kitiems spausdintiems periodiniams leidiniams.

M. Majauskas posėdyje taip pat pateikė pasiūlymą apsvarstyti dar vieną pagalbos žiniasklaidai priemonę, socialinės reklamos paketą, kuria būtų skleidžiama kovai su koronaviruso krize skirta informacija. Pagalba, pasak jo, turėtų būti paskirstyta per visas medijos priemones pagal objektyvius kriterijus, neišskiriant elektroninių ar kitų formų.