Šis klausimas toliau bus svarstomas Seimo biudžeto ir finansų komitete, papildomai šiam klausimui paskirtas Kultūros komitetas. Numatoma klausimo svarstymo data – birželio 25 diena. Projektui taip pat bus laukiama Vyriausybės išvados.

Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisą parengęs Seimo narys sako, kad elektroninės žiniasklaidos situaciją gerokai pagerintų PVM lengvata, kuri šiuo metu galioja spausdintiems žiniasklaidos leidiniams.

Šalyje paskelbus karantiną dėl COVID-19 viruso pandemijos, žiniasklaidos priemonės, anot jo, patiria stiprų pajamų iš reklamos mažėjimą.

Anot M. Puidoko, kaip nurodo Europos žiniasklaidos priemonių organizacijos „News Media Europe“ (NME) pradinės prognozės, žiniasklaidos pajamos iš reklamos, priklausomai nuo Europos Sąjungos šalies, gali mažėti nuo 30 iki 80 proc.

Šiuo metu elektroninėms žiniasklaidos priemonėms taikomas 21 proc. pridėtinės vertės mokestis (PVM).

Pagal galiojantį įstatymą Lietuvoje lengvatinis PVM tarifas (5 proc.) yra taikomas laikraščiams, žurnalams ir kitiems periodiniams leidiniams, išskyrus erotinio ir (ar) smurtinio pobūdžio arba profesinės etikos nesilaikančius leidinius, kuriuos tokiais pripažino teisės aktų įgaliota institucija, bei spausdintai produkcijai, kurioje mokama reklama sudaro daugiau kaip 4/5 viso leidinio ploto.

Seimo kultūros komiteto narys Stasys Tumėnas kėlė klausimą, ar dėl tokios lengvatos nebus nuskriausti kiti sektoriai. „Pristatėte vieną sektorių, kuriam reikėtų mažinti. Jau ne kartą ir mes savo komitete kalbėjome, kad ir kitiems sektoriams, ir spausdinimui reikėtų mažinti, bet akivaizdu, kad mūsų vyriausybė nenusiteikusi eiti PVM mažinimo keliu, tai jei tik jūsų vienas segmentas bus išskirtas, ar neatrodo, kad bus nuskriausti kiti? Dabar kreipiasi daugybės sektorių žmonės, kad PVM būtų sumažintas“, – į M. Puidoką kreipėsi jis.

Seimo narys Mykolas Majauskas teigė, kad žiniasklaidą reikia remti ir suteikti galimybę jai iš krizės išlipti greičiau, bet pabrėžė, kad būtina užtikrinti, kad lengvatos nebūtų teikiamos užsakomiesiems straipsniams.

„Turime labai aiškiai pasižiūrėti, kam tiksliai ir kaip bus taikoma, kad nebūtų PVM lengvatos taikomos užsakomiesiems straipsniams, kurie kartais, galima numanyti, sukurti, kad plautų smegenis – tokiems atvejams lengvatų neturėtų būti. Apskritai reikėtų remti žiniasklaidą, ypač šituo kriziniu momentu suteikti jiems galimybę ir perspektyvą išlipti iš krizės greičiau ir pasižiūrėti, kad ta nauda pasinaudotų visi, ypatingai, kad didžiausią naudą per kokybę ir turinį gautų vartotojai“, – sakė jis.