Tiesioginės rinkos pajamos („income fee“) gaunamos iš bendrų pajamų minusavus trečiųjų šalių išlaidas.

Tiesa, 2016-aisiais kiek sumažėjo pardavimo pajamos - 2016 metais jos siekė 11,5 mln. eurų, t.y. 13 proc. mažiau nei 2015 metais.

Preliminariais skaičiavimais, remiantis www.rekvizitai.lt svetainės duomenimis, RSVA narės užima apie 75% visos ryšių su visuomene rinkos.

„Praėjusieji ir šie metai ryšių su visuomene rinkai tapo tam tikrais lūžio metais – agentūros atsiliepia į smarkiai besikeičiančius rinkos poreikius. Skirtingų komunikacijos disciplinų integracija, paslaugų portfelio pokyčiai, naujų kompetencijų poreikis, konkurencija su kitų sričių komunikacijos agentūromis, veiklos efektyvumo didinimas – visa tai lėmė gana didelius pasikeitimus agentūrų darbe, pajamų struktūroje ir veiklos strategijose. Net sumažėjus bendrajai apyvartai 13 proc., tiesioginės rinkos pajamos išliko stabilios, o tai reiškia, kad rinka sugeba dirbti efektyviau“, - sakė RSVA Tarybos pirmininkė Romualda Stonkutė.

Anot jos, ryšių su visuomene verslo laukia dideli pokyčiai, kurie vyksta visame pasaulyje, ir Lietuva – ne išimtis. Augantis interdiscipliniškumo poreikis skatina rinką iš esmės peržiūrėti savo turimas kompetencijas, personalą, konkurencinę aplinką ir kartu ugdyti klientų kompetencijas. Ryšių su visuomene agentūros privalo rinkai pasiūlyti sudėtingesnius, kompleksinius komunikacijos projektus, tokiu būdu integruodamos reklamos, socialinių tinklų, žiniasklaidos ir kitų komunikacijos sričių priemones.

Didžiausias pardavimo pajamas ir bendrąjį pelną šiemet, kaip ir pernai, fiksavo „Fabula ir partneriai". Tačiau lyginant su 2015 m. šiai agentūrai pastarieji metai buvo prastesni. Labiausiai išaugo agentūros „1323 Agency" ir „INK Agency". Visus duomenis galite matyti lentelėje.

Tuo tarpu RSVA nepriklausančios agentūros „Publicum PROI Worldwide“ tiesioginės pajamos pernai padidėjo 28,6 proc. – nuo 1,084 mln. iki 1,395 mln. eurų, apyvarta siekė 2,01 mln. eurų – 1,5 proc. daugiau nei 2015 metais (1,98 mln. eurų).