Rusija teismo sprendimu paskelbė užblokavusi vieną skaitomiausių Baltijos šalyje naujienų portalą Delfi.lt, tiek jo lietuvišką, tiek rusišką versijas.

Rusijos ryšių priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ skelbia, kad iš pradžių Kaliningrado rajono centrinio teismo sprendimu buvo užblokuota nuoroda į vieną straipsnį, skelbusį informaciją apie Rusijos nuostolius jos vadinamoje „specialiojoje operacijoje“. Tai buvo padaryta kovo 23 d., o kovo 24 d. buvo užblokuotas visas portalas.

Minėtas straipsnis buvo paskelbtas vasario 26 d., jame buvo rašoma apie Ukrainoje žuvusius 3500 Rusijos karių. Jį perskaityti galite čia.

Ši tarnyba taip pat yra užblokavusi tokius žiniasklaidos šaltinius kaip „Dožd“ , Echo Moskvi“ , „Mediazona“ , „Meduza“ , „Deustche Welle“.

Rusija, užpuolusi Ukrainą, suaktyvino ir karą informacinėje erdvėje. Rusijoje nepriklausomoms žiniasklaidos priemonėms tapo neįmanoma veikti, tad ieškantys objektyvios informacijos ieško kitų alternatyvų. Delfi, daug dėmesio skiriantis ir naujienoms rusų kalba, pastarąjį mėnesį taip pat fiksavo smarkiai išaugusį skaitytojų iš Rusijos skaičių.

„Delfi“ ir „Delfi TV“ kiekvieną darbo dieną nuo 13 val. transliuoja informacinę laidą „Delfi RU“, taip pat nuolat yra retransliuojamas Ukrainos žinių kanalas „Ukraine 24“.

„Šis sprendimas pirmiausia yra įrodymas, kaip gerai ir kokybiškai dirba mūsų redakcija. Tai tik dar labiau mus įkvepia stengtis ir kuo operatyviau pranešti naujienas, susijusias su Rusijos agresija prieš Ukrainą. Iš mūsų auditorijos, ateinančios tiek iš Rusijos, tiek iš Baltarusijos, matome, kaip svarbu gauti patikimą informaciją, taigi jos bus tik daugiau“, – sako Delfi vyr. redaktorė Rasa Lukaitytė-Vnarauskienė.

„Galime vertinti toki sprendimą kaip savo darbu kokybės ženklą – patekome į labai garbingą sąrašą užblokuotų labai profesionaliai dirbančių žiniasklaidos priemonių. Antra vertus, tai parodo, koks dabar didelis poreikis objektyvios informacijos visomis kalbomis, tarp jų ir rusų, apie Rusijos karą Ukrainoje. Ką mes kryptingai ir darome – objektyviai ir operatyviai informuojame apie tai, kas vyksta Ukrainoje, ir ta informacija pasiekdavo Rusijos gyventojus. Būtent tai ir yra pavojus propagandistams ir Putino režimui – tiesa“, – sako „ru.delfi.lt“ redaktorius Oleg Jerofejev.

M360