Nors iki naujųjų metų dar liko pora mėnesių, rinkodaros vadovams dabar yra tas metas, kai jie pradeda, o kai kurie jau baigia dėlioti ateinančių metų rinkodaros biudžetus ir veiksmų planus. Ko galima tikėtis ir kam reiktų ruoštis? Atsakymų į šiuos klausimus ieškota agentūros „Socialus marketingas“ organizuotoje konferencijoje „Full Digital“.

Skaitmeninių sprendimų tik daugės

Nors skaitmenizacija tikrai nėra naujas žodis rinkodaros pasaulyje, ateinančiais metais jai bus skiriama dar daugiau dėmesio – dėl to, panašu, sutarė visi konferencijos pranešėjai. Ginčytis galima nebent dėl to, kas įgyvendins su ja susijusius sprendimus ar kokio masto jie bus.

Agentūros „Havas Group“ Lietuvoje vadovas Šarūnas Mikelevičius rinkodaros vadovams siūlė gerai pagalvoti siūlant, kad skaitmeninius sprendimus turėtų atlikti kažkas kitas, pavyzdžiui, specialiai tam paskirtas skaitmeninių sprendimų vadovas – visai rinkodarai ir apskritai verslui skaitmenizuojantis tai gali lemti rinkodaros vadovo įtakos įmonei sumažėjimą. Jo nuomone, rinkodaros vadovas, neišmanantis skaitmeninės srities, nevertas tokiu būti – tad laikas nustoti skirstyti rinkodarą į tradicinę ir skaitmeninę.

Šarūnas Mikelevičius
Šarūnas Mikelevičius
© Goda Kraštinaitytė, Socialus marketingas

Bendrovės „TeleSoftas“ rinkodaros vadovė Erika Maslauskaitė antrino, kad tiek kasdien pastebimos tendencijos, tiek tarptautiniai tyrimai rodo, kad kitais metais verslo vadovai daugiausiai investuos į skaitmeninius sprendimus – taigi, matysime daugelio verslų skaitmenines transformacijas, ieškant geriausios vartotojo patirties, būdų taupyti resursus ir tuo pačiu pasiekti geriausius rezultatus.

Erika Maslauskaitė
Erika Maslauskaitė
© Giedrė Banevičiūtė, Socialus marketingas

Agentūros „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas Aidis Dalikas pastebėjo, kad kitais metais matysime dar labiau augant sugebėjimo bendradarbiauti skirtingoms agentūroms svarbą. Laikais, kai įvairių tipų – medijų planavimo, kūrybinės, komunikacijos, skaitmeninės – agentūros skelbiasi galinčios padaryti viską, klientai rinksis tuos, kurie sugebės dirbti kartu ir nebandys gauti naudos kito sąskaita.

Aidis Dalikas
Aidis Dalikas
© Giedrė Banevičiūtė, Socialus marketingas

„Huawei“ atstovė iš Estijos Dasha Karpilovich pridūrė, kad dirbant su skaitmeniniais sprendimais svarbu nepamiršti ir veiksmų ne internete, kurie vėliau taip pat atsispindi ir skaitmeniniame pasaulyje. Pavyzdžiui, pristatydama naujausius telefonus jų kompanija neapsiribojo komunikacija internete, bet organizavo specialų didžiulį renginį. „Atrodo, kam to reikia? Tačiau po šio renginio per dvylika valandų buvome paminėti daugiau nei 4 tūkst. pranešimų visame pasaulyje, grotažymė #huaweiMate20 buvo viena populiariausių socialiniame tinkle „Twitter“, – pasakojo ji.

Dasha Karpilovich
Dasha Karpilovich
© Giedrė Banevičiūtė, Socialus marketingas

Ko nori žmonės?

Agentūros „Socialus marketingas“ Arijus Žakas kvietė visus rinkodaros atstovus kitais metais daugiau galvoti ne tik apie tai, ko nori klientas, bet ir apie tai, ko nori vartotojai, tai yra – žmonės. O jie, atėję į socialinius tinklus, dažniausiai nori tiesiog gerai leisti laiką ir nenori matyti reklaminio turinio. Tad reikia gerai apgalvoti, kaip pateikti turinį, kad jis būtų aktualus, tikras ir žadintų nuoširdžias žmonių emocijas.

Arijus Žakas
Arijus Žakas
© Goda Kraštinaitytė, Socialus marketingas

Agentūros „Idea Group“ inovacijų vadovas Joao Rei atkreipė dėmesį, kad vartotojų pasitikėjimas reklama šiuo metu yra itin žemas, tad prekės ženklams reikia daryti viską, kad jį pelnytų kitais būdais. Vienas iš geriausiai veikiančių – su prekės ženklu susijusios bendruomenės kūrimas, kaip tai daro, pavyzdžiui, „L`oreal“.

Joao Rei
Joao Rei
© Giedrė Banevičiūtė, Socialus marketingas

Kaip kalbėjo įmonės „Planas chuliganas“ vadovas Dovydas Braukyla, vienas iš svarbiausių dalykų, kurio iš verslo tikisi vartotojai – geras aptarnavimas. Tad reikia tiesiog pradėti tai daryti ir gerai aptarnauti vartotojus visose platformose: telefonu, elektroniniu paštu, žinutėmis, socialiniuose tinkluose ir visur kitur. Be to, reikia tai sugebėti daryti taip, kad vartotojas galėtų lengvai pereiti iš vienos platformos į kitą.

Donatas Braukyla
Donatas Braukyla
© Giedrė Banevičiūtė, Socialus marketingas

BDAR rinkodaros nenužudys

Viena karščiausių šių metų temų rinkodaros profesionalams buvo gegužę įsigaliojęs Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), gerokai sugriežtinęs asmens privatumo ir duomenų valdymo taisykles. Kaip jis veikia praktikoje – iki šiol niekam nėra tiksliai aišku, nes nėra susiformavusios teismų praktikos, tačiau įstatymu įtvirtintos baudos, galinčios siekti net iki 2-4 proc. įmonių metinės apyvartos, rinkodarininkus pristabdo nuo bandymų tikrinti realias draudimų ribas.

Visgi, interneto reklamos platformos „Adform“ komercijos direktorius Baltijos šalims Audrius Janulis įsitikinęs, kad BDAR nesustabdys, o tik paspartins žmonėmis, kitaip sakant – duomenimis – grįstos reklamos pirkimą.

Audrius Janulis
Audrius Janulis
© Goda Kraštinaitytė, Socialus marketingas

Jo nuomone, BDAR, iš esmės turėjęs susilpninti „Google“ ir „Facebook“ duopolį, ne kartą linksniuotą dėl netinkamo duomenų naudojimo, jį tik sustiprins. Kaip pasakojo A. Janulis, šios bendrovės pasinaudojo proga paimti dar daugiau kontrolės į savo rankas, pavyzdžiui, reklamą „Youtube“ dabar galima užsisakyti tik jos savininkės „Google“ siūlomais įrankiais. Taigi, mažoms kompanijoms, neturinčioms tiek galimybių surinkti duomenų, tenka konkuruoti su „Facebook“ ir „Google“, kurių produktais naudojasi ir savo duomenis yra atidavę didžioji dalis vartotojų.

Ar tai reiškia, kad reikia pasiduoti? Ne. Tik, kaip siūlė A. Janulis, pagalvoti, kokį patiems pasiūlyti produktą vartotojams, kad už jį vartotojai sutiktų pasidalinti savo duomenimis.

M360


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją