„Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA), stebėdama telekomunikacijų sektoriuje vykdomus ryšių su visuomenę agentūrų konkursus reiškia susirūpinimą dėl galimai besiklostančios ydingos imituojamų konkursų praktikos, kuomet konkursas skelbiamas iš anksto priėmus sprendimą dėl nugalėtojo“, - rašoma išplatintame pranešime.

RSVA, šiandien pareigas pradėjusios eiti pirmininkės Romualdos Stonkutės vardu, teigia, kad remdamasi „Verslo žinių“ straipsniu ir kita turima informacija apie konkursuose laiminčius iš anksto įvardinamus dalyvius, arba tokius, kuriuose dalyvauja tik viena agentūra, nori atkreipti dėmesį į rinkoje susiklosčiusią nuomonę, jog „Telia Lietuva“ ir „Tele2“ rengiami konkursai gali būti vykdomi nesilaikant aukščiausių skaidrumo standartų.

Nors abi bendrovės viešai skelbia besilaikančios aukščiausių verslo etikos ir sprendimų skaidrumo standartų, RSVA teigia turintys dėl to abejonių. „Deja, žiniasklaidoje pasirodžiusios žinios bei galimi faktų sutapimai verčia RSVA narius sunerimti, ar tikrai telekomunikacijų srities lyderės laikosi deklaruojamų vertybių, t.y., ar rengiami ryšių su visuomenę agentūrų konkursai nėra tik imituojami. Norėtume atkreipti dėmesį, kad daugumą rinkos sudarančių bendrovių vienijanti Ryšių su visuomene asociacija yra viešai paskelbusi ryšių su visuomene konkursų rengimo rekomendacijas, kurių šiuo atveju gali būti nesilaikoma“, - sako R. Stonkutė.

RSVA teigia norintys atkreipti bendrovių „Telia Lietuva“ ir „Tele 2“ dėmesį, kad bendrovių paskelbti konkursai yra didelės apimties, itin reikšmingi Lietuvos ryšių su visuomene rinkai, todėl abejonės dėl jų skaidrumo kenkia telekomunikacijų rinkos lyderių reputacijai ir mažina pasitikėjimą verslo lyderių vykdomais komunikacijos konkursais.

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas sako, kad jį labai nustebino toks RSVA pareiškimas. „Negirdėjau jokių priekaištų iki šiol, negirdėjau jų susitikimų su agentūromis metu nei paskelbus nugalėtoją, tad tai tikrai netikėta. Norėdamas aš būčiau galėjęs susitarti su kuo noriu, man tam niekas netrukdo, nes akcininkai tiesiog nori pamatyti rezultatą. Bet aš nežinojau, su kuo noriu dirbti, todėl skelbiau konkursą, kuriame dalyvavo 9 agentūros“, - teigė jis, griežtai paneigdamas tokius kaltinimus.

„Telia" atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis taip pat teigia, kad tokie kaltinimai neatitinka tikrovės. „Norėdami išsklaidyti viešoje ir neoficialioje erdvėje sklandančią informaciją apie integruotos komunikacijos paslaugų pirkimą esame išsiuntę kvietimą Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai susitikti ir tiesiogiai pakalbėti apie „Telia Lietuvos“ paskelbto konkurso aplinkybes, išgirsti jų nuomonę bei pasiūlymus. Paslaugų pirkimo konkurse siūlėme vienodomis teisėmis dalyvauti visoms agentūroms, kurių veiklos specifika atitiko mūsų poreikius. Todėl tikrai apgailestaujame, kad mūsų kvietimas pateikti geriausius pasiūlymus nesulaukė susidomėjimo", - sakė jis.

M360 primena, kad šią savaitę „Tele2” paskelbė, kad jų komunikacijos agentūrų konkursą laimėjo dvi bendrovės „vipcommunications“ ir „Publicum“. „Telia“ kol kas nėra paskelbusi, su kuria komunikacijos agentūra dirbs, tačiau rinkoje spėjama, kad tai bus agentūra „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ .