„Maisto banko“ duomenimis, du trečdaliai Lietuvos gyventojų pripažįsta, jog per šventes nusiperka per daug maisto, kurį vėliau tenka išmesti. Norėdami atkreipti dėmesį į šią problemą, „Maisto bankas“ kartu su reklamos agentūra „All Caps“ įgyvendino kampaniją „Mažinkime Kalėdas“. Jos akcentu tapo mažiausios Kalėdų eglutės įžiebimas Vilniaus Rotušės aikštėje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pasak „Maisto banko“ komunikacijos vadovės Miglės Petronytės, Lietuvoje įprasta švenčių stalą nukloti patiekalais, tačiau dalis to maisto vėliau atsiduria šiukšlių dėžėse, nors galėtų pamaitinti tūkstančius vargingiau gyvenančių šeimų.

„Jau užaugo ir pasikeitė ištisos kartos, visuomenės sąmoningumas kasmet didėja, tačiau istorijos apie per šventes perkrautus šaldytuvus, mišraines balkonuose, vis dar tos pačios. Maisto švaistymas tiesiogiai prisideda prie klimato atšilimo ir sudaro net dešimt procentų pasaulinių emisijų. Už daugiau nei pusę išmetamo maisto būtent ir yra atsakingi namų ūkiai. Maisto švaistymo problema tampa ir labai neetiška žinant, kad Lietuvoje kas penktas žmogus patiria skurdo riziką, o kas devintas pripažįsta, jog lėšų trūksta net maistui“, – sako M. Petronytė.

Kampanija „Mažinkime Kalėdas“
Kampanija „Mažinkime Kalėdas“
© Organizatorių nuotr.

Organizacijos teigimu, pagrindinis būdas sumažinti per šventes išmetamo maisto kiekį – patiekalus ruošti tiksliai suskaičiuojant, kiek gali suvalgyti prie stalo susirinksiantys artimieji. Be abejo, dalį likučių galima suvartoti ir artimiausiomis dienomis, tačiau svarbiausia, kad po švenčių neliktų neįveikiami maisto kalnai.

Siekdami iliustruoti šį teiginį, „Maisto banko“ kampanijos kūrėjai sumažino populiariausius patiekalus bei Rotušės aikštėje įžiebė mažiausią Lietuvoje Kalėdų eglutę iš perdirbtų medžiagų.

„Sumažinome labiausiai atpažįstamus švenčių atributus ir taip siekiame parodyti, kad atsakingai planuodami savo pirkinius, galime išvengti ne tik maisto išmetimo. Mes taip pat galime išleisti mažiau pinigų ir juos skirti geriems darbams – pavyzdžiui, prisidėti prie to, kad stokojančių žmonių stalas per Kūčias ir Kalėdas būtų šventiškesnis“, – sako „All Caps“ kūrybos vadovas Vismantas Kasteckas.

Antrindami kampanijos žinutei, jos kūrėjai „All Caps“ kalėdiniu laikotarpiu taip pat keičia pavadinimą į „Small caps“.

„Per šias šventes atsisakėme dovanų klientams ir nusprendėme paremti „Maisto banką“ neatlygintinai sukurdami ir įgyvendindami šią kampaniją. Išlaidas dovanoms mažiname, bet investuojame į tai, kas svarbu mums, tad džiaugiamės galėdami prisidėti prie tokios „Maisto banko“ iniciatyvos“, – teigia agentūros vadovas Nerijus Vertelka.

Prie kampanijos „Mažinkime Kalėdas“ įgyvendinimo taip pat prisidėjo garso įrašų studija „Drop Audio“, o tvarią eglutę sukūrė ir pagamino UAB „Propeller“. Vilniaus Rotušės aikštėje esančią eglutę bus galima apžiūrėti iki sausio 6 dienos.

M360