Kai konkurentai ilsisi – jūs augate
Atsiradus naujienų portalams, socialiniams tinklams, naujienų publikavimas tapo dažnesnis nei anksčiau. Todėl nenuostabu, kad dėl naujų komunikacijos kanalų verslai pradėjo aktyviau kovoti dėl klientų dėmesio. Tai galima pastebėti pagal kas savaitę įkeltų naujienų socialiniuose tinkluose arba įmonių parašytų pranešimų spaudai skaičių. Visgi įprastai vasara yra tas metas, kai verslai sumažina savo komunikacijos dažnį, nes didesnė dalis darbuotojų atostogauja. „Eurostat“ duomenimis, europiečiai labiausiai atostogauja liepą - rugpjūtį.
Taigi vasarą mažesnė bendrovių konkurencija komunikacijos lauke atveria gerą progą kitoms įmonėms būti matomoms labiau nei prieš tai. Naujienų portalai šiltuoju metų laiku su skaitytojais, kaip ir įprastai, aktyviai dalijasi aktualijomis. Todėl net ir vasarą žurnalistai laukia įdomaus turinio.
Vasara verslams yra idealus laikas dalintis naujienomis ir socialinėje erdvėje. Daugeliui įmonių sumažinus komunikaciją, sumažėja ir konkurencija socialiniuose tinkluose. Taip bendrovių įkeltos žinutės gali pasiekti didesnę nei įprastai auditoriją.
Mitas, kad vasarą žmonės neskaito naujienų
Dar viena iš priežasčių, kodėl vasarą bendrovės dažnai sumažina savo komunikaciją išorėje – galvojimas, kad atostogaudami žmonės nesilanko naujienų portaluose ar socialiniuose tinkluose. Internetinių rinkos tyrimų bendrovės „Gemius Baltic“ duomenimis, 2021 m. gegužės mėn. lankomiausias naujienų portalas Lietuvoje Delfi vidutiniškai per dieną sulaukdavo 659 tūkst. lankytojų, birželį – 655 tūkst., liepą – 654 tūkst., o rugpjūtį – 688 tūkst. Kaip matome, vasaros pradžioje buvo neženklus lankytojus sumažėjimas, o rugpjūtį jų skaičius sparčiai išaugo. Kalbant apie socialinius tinklus, „datareportal.comk“ duomenimis, 2021 m. balandį pasaulyje populiariausias socialinis tinklas „Facebook“ aktyvių vartotojų per mėnesį turėjo 2,853 mld., o liepą 2,895 mld. Pagal pateiktus duomenis galime daryti išvadą, kad vasara nėra tas metas, kai žmonės „Facebook“ naudojasi mažiau. Įdomu ir tai, kad kaip rodo „datareportal.com“ statistika, naujienų skaitymas yra tarp 3 populiariausių priežasčių, kodėl žmonės naudojasi soc. tinklais.
Ką komunikuoti vasarą
Dėl vasaros publikacijų reikia suprasti, kad šiuo metų laiku žmonės labiau linkę skaityti lengvesnį turinį, kuris būtų naudingas būtent per atostogas. Pavyzdžiui, jeigu dirbate restoranų srityje, galėtumėte pasidalinti įžvalgomis, receptais apie maisto gamybą gamtoje. Jeigu esate iš IT sektoriaus, pravartu kalbėti apie mobiliąsias programėles, kuriomis verta naudotis keliaujant. Jeigu jūsų įmonėje populiaru dirbti nuotoliniu būdu, dalinkitės patirtimi, ką reikia žinoti dirbant per darbotostogas, kokių vengti klaidų. Jeigu daug metų organizuojate vasaros šventes kolegoms, pasidalinkite savo įspūdžiais, kaip organizuoti šventę.
Atostogaudami žmonės dažnai ne tik leidžia laiką ilsėdamiesi pasyviai, bet ir siekia išmokti kažką naujo ar net skiria laiko savo būsto remontui. Tad temų, kuriomis verslai vasarą galėtų dalintis, apstu. Jums tereikia pasiimti popieriaus lapą ir susirašyti temas, kurios vasarą visų pirma būtų įdomios ne tik jums, bet ir jūsų esamiems ar potencialiems klientams.
Visgi, jei manote, kad neturite idėjų pranešimams, siūlau skirti laiko ir geriau susipažinti su žurnalistais, kurie rašo apie jūsų sektorių naujienų portaluose. Išsiųstas el. laiškas žurnalistui su įmonės pristatymu, veiklos sritimis, temomis, kurioms turite įžvalgų, gali padėti ateityje atsirasti įdomiems straipsniams.
Garsus krepšininkas Kobė Brajantas, kalbėdamas apie savo sėkmę, yra pasakęs, kad, kol jo konkurentai miegodavo ar ilsėdavosi, jis sunkiai dirbo sporto aikštelėje. Jei esate maža bendrovė arba turite ribotą komunikacijos biudžetą, išnaudokite vasarą kaip laikotarpį, kai jūsų konkurentų viešojoje erdvėje yra mažiau, ir aktyviai komunikuokite su savo klientais.