Kartu su žaibiškai išpopuliarėjusiais socialiniais tinklais, tokiais kaip „Facebook, „Instagram“, „Youtube“, iškilo ir XXI amžiaus žvaigždės – nuomonės formuotojai, dar vadinami influenceriais. Žiūrint iš šono, jų gyvenimas lyg rožėmis klotas: šie žmonės užsidirba rašydami, fotografuodami ar filmuodami tai, ką mėgsta daryti, kuo domisi, kas juos veža. Geroji žinia – tapti garsiu influenceriu ir uždirbti iš socialinių tinklų gali kone kiekvienas. Norite sužinoti, kaip? Skaitykite toliau.

Kas yra ir kiek uždirba influenceris?

Tapti influenceriu, pasak „Morning Consult“ atliktos apklausos, nori daugiau nei pusė 13–38 metų amžiaus amerikiečių. Kodėl? Atsakymas labai paprastas – dėl žinomumo ir pinigų.

Formaliai kiekvienas iš mūsų, kuris naudojasi socialiniais tinklais, yra influenceris. Pagal tai, kiek žmonių seka žmogų ir kiek sekėjų įsitraukia į jo turinį, nuomonės formuotojas gali būti priskiriamas mega, makro, mikro arba nano lygiams. Žinoma, dauguma žmonių (kaip ir minėtos apklausos dalyviai) svajoja apie aukščiausią lygį, kadangi jie uždirba daugiausiai.

Lietuvoje mega influenceriais galime vadinti Karoliną Meschino, Paul deMiko, Naglį Bierancą, Andrių Talžūną ir kitus, turinčius daugiau nei 100 tūkst. sekėjų. Jie už pasidalintą nuomonę apie tam tikrą produktą ar paslaugą gali gauti atlygį, viršijantį statistinio lietuvio mėnesio atlyginimą. Konkreti suma priklauso nuo įvairių niuansų, visgi svarbiausias jų išlieka sekėjų skaičius ir jų aktyvumas.

Pasak agentūros „Influenceriai“, nuomonės formuotojai, kurie turi 100.000 ir daugiau sekėjų, iš vieno įkelto įrašo į socialinius tinklus uždirba 500–1.200 Eur. Tie, kurie turi 30.000–100.000 sekėjų, uždirba 200–500 Eur. Nuo 1.000 iki 30.000 sekėjų turintys nuomonės formuotojai gali tikėtis 50–200 Eur.

Taip pat šie žmonės gali tapti garsių prekių ženklų atstovais, ambasadoriais ir vien už tai gauti sutartą atlygį. Pavyzdžiui, Lietuvoje Karolina Meschino, Orijus Gasanovas yra „Coca-Colos“, Indrė Stonkuvienė – „Eurovaistinės“ veidai, ambasadoriai.

Influencerio augimo receptas

Taisyklė paprasta – norint turėti daug sekėjų, reikia kurti unikalų turinį, kuris sudomintų kitus. Kuo daugiau unikalaus, įdomaus turinio, tuo daugiau žmonių norės jus sekti. Tačiau norinčių tapti influenceriais daugėja kasdien ir konkurencija didėja. Tad ką daryti, kai panašaus turinio, kurį kuriate jūs, yra daug ir jums išsiskirti sunku?

Yra du keliai. Pirmasis – didinti savo įkelto turinio matomumą, pavyzdžiui, perkant reklamą. Šis būdas labiau tinka tiems, kurie naudojasi „Facebook“, „Instagram“, kadangi šiuose socialiniuose tinkluose pasiekti didelę auditoriją žmonių nemokamai tampa vis sunkiau.

Antrasis – pasirinkti naują, augantį socialinį tinklą, kuriame nemokama jūsų žinučių sklaida bus kur kas didesnė. Žinoma, sėkmės tikimybę padidins išskirtinis turinys. Kitaip sakant, neužteks tiesiog rašyti, kas ant liežuvio galo, ar fotografuoti vaizdų pro langą.

Antrąjį kelią kažkada pasirinko ir dabartiniai Lietuvos influenceriai, pavyzdžiui, Monika Šalčiūtė ar Karolina Meschino. Skirtumas tik tas, kad Monika aktyviai kėlė turinį „Facebook“ tada, kai jis sparčiai augo Lietuvoje, o Karolina dėmesį skyrė „Instagram“ šio socialinio tinklo augimo pradžioje. Tiek Monikos, tiek Karolinos turinys šiuose socialiniuose tinkluose tuo metu buvo išskirtinis. Taip pat tuo metu nemokama turinio sklaida juose buvo kur kas didesnė nei dabar.

Ar per 2019 metus išgirdote apie naujus, žaibiškai išpopuliarėjusius nuomonės formuotojus? Vargu – bent aš neišgirdau. Tačiau 2020-ieji, tikiu, bus kitokie. Rinkoje atsiranda naujų socialinių tinklų, kurie sparčiai auga. Būtent jie atveria nišą, kuria galite pasinaudoti ir jūs, siekdami greičiau išgarsėti. Kodėl? Nes augančiame socialiniame tinkle įkeltas kokybiškas, įdomus turinys dėl geresnio algoritmo nemokamai pasiekia didesnę auditoriją žmonių.

„TikTok“ meta iššūkį

2017 metais įkurtas socialinis tinklas „TikTok“ šiuo metu jau turi daugiau nei milijardą vartotojų visame pasaulyje. „TikTok“ lankytojai dalinasi trumpais, 15 sekundžių trukmės, šmaikščiais, pramoginio pobūdžio video įrašais, kurie sulaukia milijoninių peržiūrų.

Vis daugiau rinkodaros specialistų tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje įvardija „TikTok“ kaip socialinį tinklą, kuris 2020 metais sudarys rimtą konkurenciją „Facebook“, „Instagram“ ir „Youtube“.

Mūsų šalyje „TikTok“ jau turi nemažą vartotojų ratą, o taip pat pirmuosius nuomonės lyderius. Keletas pavyzdžių:

Laaurexo – 60 tūkst. sekėjų, iš viso 3,4 mln. mygtuko „patinka“ paspaudimų po vaizdo įrašais;
Cestovas – 85 tūkst. sekėjų, iš viso 2,6 mln. mygtuko „patinka“ paspaudimų po vaizdo įrašais;
Tusofcikas – 58 tūkst. sekėjų, iš viso 967 tūkst. mygtuko „patinka“ paspaudimų po vaizdo įrašais.

Sekėjų ir, ypatingai, mygtuko „patinka“ paspaudimų skaičiai yra išties įspūdingi ir rodo, kaip aktyviai žmonės įsitraukia į šio, Lietuvoje dar tik pradedančio augti, socialinio tinklo turinį.

„TikTok“ ABC

Jei norite būti pastebėti šiame socialiniame tinkle, turėsite perprasti vyraujančias taisykles. Štai keli patarimai, kuriais dalinasi patys „TikTok” vartotojai:

– Kelkite įrašus reguliariai, ne rečiau kaip kartą per savaitę;
– Kelkite turinį, kuris sukelia tik teigiamas emocijas;
– Rašykite komentarus po kitų vaizdo įrašais. Pasidalinkite, kas patiko. Taip jus pastebės kiti žmonės ir sulauksite komentarų po savo vaizdo įrašais;
– Kai jūsų vaizdo įrašas sulauks komentarų, atsakykite į juos;
– Keldami turinį naudokite grotažymes;
– Darykite tiesiogines transliacijas;
– Kelkite vaizdo įrašus su savo draugais, augintiniais, vaikais. Taip jūsų turinys bus dar įdomesnis;
– Savo paskyrose kituose socialiniuose tinkluose pasidalinkite nuorodomis į savo „TikTok” profilį;
– Populiariausias turinys, kurį reikėtų kurti – iššūkiai, memai ir duetai. Iššūkis gali būti vaizdo įrašas, kuriame žmogus žiopčioja pagal kokio nors garsaus atlikėjo dainą. Duetas – tai vaizdo įrašas, kuriame ekranas padalintas į dvi dalis ir skirtingose jo pusėse žmonės dainuoja arba daro šmaikščius dalykus.
– Sekite pasaulinio lygio „TikTok“ influencerius – Loren Gray, Baby Ariel, Jacob Sartorius, Kristen Hancher. Žinodami, kas populiaru ir įdomu žmonėms, ir patys galėsite kurti labiau įtraukiantį turinį.

Net neabejoju, kad 2020 metais mes Lietuvoje išgirsime apie naujus „TikTok“ influencerius. Tai bus tie žmonės, kurie geriausiai išnaudos šio socialinio tinklo galimybes ir pritrauks masę sekėjų. Taip pat šiais metais didesnį dėmesį šiam socialiniam tinklui skirs ir reklamos užsakovai, nes „TikTok“ bus geras pardavimų kanalas.

M360