„Kilus krizei, padėtį dar labiau apsunkinti gali tyla, nežinomybė ir jausmas, kad niekas neprisiima lyderio vaidmens, nežino, ką daryti. Priešingai, imantis iniciatyvos ir atsakomybės už save, savo organizaciją ir bendruomenę, nuveikiant daugiau nei kad reikalauja įstatymai ir aktyviai informuojant apie savo veiksmus, galima sumažinti krizės poveikį veiklai ir reputacijai“, – teigia Raminta Rimkienė, „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ direktorė ir partnerė.

Pasak jos, įmonės ir organizacijos šiuo metu turėtų atkreipti dėmesį ir į vidaus, ir išorės komunikaciją bei veiksmus. Agentūros vadovė apibendrina 10 patarimų reputacijai koronaviruso krizės metu saugoti ir puoselėti.

1. Imkitės lyderystės – aktyviai bendraukite su darbuotojais, stebėkite jų nuotaiką ir užbėkite komandos narių baimei už akių. „Baimę itin kursto nežinomybė, todėl informacijos darbuotojų komandoms šiuo metu trūkti jokiu būdu neturėtų. Paruoškite ir pateikite darbuotojams atmintines apie tai, kaip organizacija dirbs artimiausiu metu. Sudarykite galimybę darbuotojams pateikti rūpimus klausimus ir į juos operatyviai atsakykite. Svarbiausius, dažniausiai užduodamus klausimus ir atsakymus į juos taip pat išplatinkite visiems darbuotojams“, – rekomenduoja R. Rimkienė.

2. Įvertinkite vidinės komunikacijos procesus ir kanalus organizacijoje. Koreguokite juos taip, kad artimiausiomis savaitėmis būtų kuo mažiau tiesioginio kontakto tarp žmonių, o susitikimus ir pasitarimus, kurių negalima atidėti, organizuokite nuotoliniu būdu.

3. Parenkite veiksmų ir komunikacijos planą: kaip elgsitės ir kaip bendrausite su komanda ir visuomene įmonėje susirgus darbuotojui. „Nors padėtis ir taip rimta, susidūrus su krize būtina numatyti veiksmus, kurių bus imtasi, jei ji dar pablogės. Tai padės sutaupyti laiko ir elgtis operatyviai bei ryžtingai susidūrus su galimai laukiančiais iššūkiais“, – pažymi agentūros vadovė.

Raminta Rimkienė

4. Jei galite, įsipareigokite rūpintis darbuotojais labiau nei įprastai:

– Palengvinkite darbo režimą turintiems mokyklinio amžiaus vaikų – sutrumpinkite darbo laiką ar skirkite laisvų dienų.
– Įsipareigokite neskelbti prastovų ar dalinio darbo, mokėti visą darbo užmokestį karantinuotiems darbuotojams.
– Sudarykite galimybes dirbti iš namų.
– Skatinkite darbuotojus daugiau judėti, vaikščioti pėsčiomis, nesinaudoti viešuoju transportu.
– Sudarykite galimybes ir pasiūlykite izoliuotiems darbuotojams pagyventi atskirai nuo šeimos, išnuomodami jiems atskirus viešbučių kambarius ar apartamentus.

5. Informuokite klientus ir partnerius apie pasikeitusius organizacijos darbo procesus.

6. Pasirenkite perkelti visą savo komunikaciją, įskaitant susitikimus, posėdžius, į skaitmeninę erdvę. Įvertinkite, kokias savo paslaugas į ją galite perkelti, praneškite apie tai savo klientams ir partneriams.

7. Įvertinkite, kaip galėtumėte padėti kitiems: pavyzdžiui, kokių nuolaidų savo partneriams ir klientams galėtumėte suteikti. Informuokite apie tai.

8. Parenkite planą, numatantį veiksmus, kurių imsitės, jeigu jūsų įstaigoje apsilankys įtariamas ar užsikrėtęs virusu žmogus.

9. Įvertinkite, kaip galėtumėte padėti savo klientams vykdyti prevenciją ir užkirsti kelią viruso plitimui.

10. Įvertinkite, kaip įmonė ar organizacija galėtų savo paslaugomis, produktais ar finansine parama prisidėti prie sveikatos apsaugos, švietimo sistemos ar vietos bendruomenių gerovės krizės metu.