Reklamos technologijų srityje dirbantys startuoliai išgyvena nelengvus laikus: jiems skiriamas rizikos kapitalas nukrito į tokį lygį, kokiame paskutinį kartą buvo prieš penkerius metus, rašo portalas „MarketingWeek”. Tyrimų agentūros „CBInsights” duomenimis, 2016 m. pasaulyje įvyko 343 sandoriai reklamos technologijų srityje lyginant su 414 sandorių 2015 m., taigi jų per metus sumažėjo 17 proc. Jų finansavimo vertė taip pat krito 33 proc. nuo 3,3 mlrd. dolerių 2015 m. iki 2,2 mlrd. dolerių 2016 m.

Toks kritimas aiškinamas „Google” ir „Facebook” dominavimu skaitmeninėje erdvėje. Remiantis „OC&C Stratety Consultants“ prognozėmis, šios dvi bendrovės 2020 m. apims 71 proc. Jungtinės Karalystės skaitmeninei reklamai skiriamų išlaidų. Jau dabar šis skaičius siekia 53 proc., o Jungtinėse Amerikos Valstijose jis dar didesnis: už Atlanto „Facebook“ ir „Google“ užima du trečdalius rinkos.

Nors vertinant bendrai skaitmeninės reklamos rinka auga, „Digital Content Next“ skaičiuoja, kad atmetus „Google“ ir „Facebook“ duomenis, vaizdas atrodytų kitoks. Be šių dviejų kompanijų vertinant globaliai skaitmeninės reklamos rinka 2016 m. susitraukė 3 proc.

„Google“ ir „Facebook“ rinkodaristams siūlo daug patrauklių, tiksliai į auditoriją nusitaikančių įrankių, bet kur veda ši duopolija? Žinomas rinkodaros ekspertas Markas Ritsonas teigia, kad šis reiškinys kelia didžiulę grėsmę. Dviejų bendrovių dominavimas rinkoje sukuria tokias sąlygas, kad kitoms bendrovėms į ją patekti praktiškai tampa nebeįmanoma. Net ir sėkmingai pradėję veikti rinkoje startuoliai, ilgainiui neturi pakankamai investicijų, kad galėtų konkuruoti su šiomis kompanijomis milžinėmis, tad galiausiai arba nutraukia veiklą, arba būna parduodami.