„Burger King“ lankytojai, užsisakę gruzdintos vištienos, apstulbo: vyrams ji kainavo 1,69 dolerio, o moterims – 3.09 dolerio. Kodėl? Juk ši vištiena skirta moterims ir yra rožinėje pakuotėje. Kaip ir buvo galima tikėtis, tokio pardavėjų paaiškinimo sulaukę pirkėjai įsiusdavo ir atsisakydavo mokėti daugiau. Reakcijos buvo įvairios: kai kurie sakė apskritai praradę apetitą, viena moteris iškratė vištieną iš pakuotės ir pareiškė, kad jai jos nereikia, bet nė vienam tai neatrodė normalu.

Tačiau kai nueinate į grožio priemonių parduotuvę, jūs mokate brangiau už šampūną dėl to, kad jis skirtas moterims? Taip pardavėjai provokavo suglumusius pirkėjus, kurių dauguma išgirdę tokį klausimą sutrikdavo.

Niujorke atliktas tyrimas parodė, kad moteriškos vienodų produktų versijos, pavyzdžiui, skutimosi peiliukai, kainuoja vidutiniškai 42 proc. brangiau nei vyriškos – tai vadinama „rožiniu mokesčiu“, rašo portalas „AdWeek“. Socialinį eksperimentą organizavusi agentūra „DAVID the Agency“ teigia, kad taip norėjo atkreipti dėmesį į nelogiškus kainų skirtumus ir tai, kad moterys ir vyrai visur turėtų mokėti vienodai. Kaip sakoma šiuo eksperimentu grįstoje reklamoje, štai „Burger King“ visi klientai yra lygūs.