Idėja sklandė ore

E. Žemaitis juokiasi, kad „Streetlook” atsiradimo istorija paneigė visiems gerai žinomą posakį – „kas nutinka Las Vegase, lieka Las Vegase“. Jų atveju buvo atvirkščiai: ten populiarus reklamos būdas buvo parvežtas į Lietuvą.

„Anksčiau tik filmuose matyta reklama ant automobilių stogo atostogų Las Vegase metu prikaustė dėmesį ir nebepaleido. Grįžus į Lietuvą prasidėjo tiekėjų, technologinių sprendimų paieškos, teisinės bazės išaiškinimai. Išanalizavę situaciją dar kartą aplankėme Las Vegasą, kur radome šioje srityje jau du dešimtmečius dirbančius partnerius ir supratome, kad neturime kitos išeities – reikia kurti savo dizaino produktą, tinkantį Europos rinkai“, - pasakoja E. Žemaitis.

Įmonei pradėjus veikti Lietuvoje, daugelis pradėjo stebėtis ne pačia idėja, o tuo, kaip niekas to nesugalvojo anksčiau. Gali būti, kad galvojančių apie tai buvo ir daugiau, bet „Streetlook“ ėmėsi realaus idėjos įgyvendinimo.

„Iš tikrųjų, nuo sugalvojimo iki įgyvendinimo yra šimtai smulkių sudedamųjų dalių, kurias reikia teisingai sudėlioti. Daug analizių, daug konsultacijų, daug valstybinių institucijų, daug produkto prototipų, daug testavimo, daug 100 darbo valandų savaičių – taip nuo sugalvojimo iki įgyvendinimo praėjo vieneri metai ir du mėnesiai“, - skaičiuoja įmonės vadovas.

Per pusmetį – daugiau nei 40 reklamos kampanijų

Idėjos įgyvendinimo laikotarpis užsitęsė ir dėl to, kad Lietuvoje tai buvo visiškai nauja reklamos praktika, tad apie pusmetį užtruko vien aiškinimasis su įvairiomis valstybinėmis institucijoms.

Dabar įmonė turi visus reikalingus leidimus, o tai, su kokiomis taksi įmonėmis bendradarbiaus, sprendžia pagal savo vidines taisykles. „Dirbame su taksi įmonėmis, kurios vadovaujasi gerojo verslo praktika bei užtikrina aukštą paslaugų kokybę: tai yra - malonūs ir sąžiningi vairuotojai, nauji automobiliai ir didelis matomumas mieste bendradarbiaujant su geriausiais viešbučiais, IT įmonėmis, bankais ir t.t. Reklamai ant taksi automobilių tinka tik tos įmonės, kurios turi savo automobilių parko bei vairuotojų kontrolę ir nuolatinį užimtumą“, - vardina E. Žemaitis. Taigi, ant „Uber“ pavežėjimo paslaugas teikiančių automobilių jų reklamų nepamatysite.

Bendrovės atstovai skaičiuoja, kad per kiek daugiau nei pusę metų spėjo paleisti virš 40 reklamos kampanijų. „Kadangi šis reklamos kanalas pasižymi itin greita sklaida per trumpą laiką, mus labai pamėgo renginių organizatoriai, filmų platintojai bei įmonės, pristatančios naujus produktus ar pardavimų skatinimo žaidimus. Vieni iš pirmųjų „Streetlook” reklamos kanalu patikėję buvo „Theatrical film distributions”, kurie po sėkmingos pirmosios kampanijos pasirašė ilgalaikę sutartį. Neilgai trukus taksi stogo reklamos kanalą atrado ir žinomesni prekės ženklai (mineralinis vanduo „Vytautas“, BC „Lietuvos rytas“), sporto federacijos (futbolas, rankinis) bei renginiai („Kings of Leon“, „Robbie Williams“, „Galapagai“, „Depeche Mode“ ir kt.).

Pirmieji efektyvumo tyrimai

Ar tai, kad reklamos ant taksi automobilių stogų matome vis daugiau, reiškia, kad ji efektyviai veikia? Pirmieji tyrimų rezultatai rodo, kad taip. „Efektyvumo post campaign tyrimus darome nuolatos bendradarbiaudami su „Rinkos tyrimų centru”. Naujausias tyrimas buvo „FOALS” koncerto reklamos kampanija, kuri vyko ant trisdešimties automobilių ir truko dvi savaites. Tyrimo rezultatai parodė, kad 54% vilniečių pastebėjo šią reklamos kampaniją, o 14% ne tik pastebėjo, bet ir atliko veiksmą – pasidomėjo apie renginį“, - skaičiuoja E. Žemaitis.

Pasak jo, klientams patinka, kad reklama yra gerai matoma net ir tamsiuoju paros metu bei taksi automobilių mobilumas ir nuolatinis buvimas ten, kur renkasi žmonės. Dienos metu reklama matoma prie verslo centrų, viešbučių, o vakarais taksi automobilių pilnas Vilniaus centras. „Galiausiai tai atneša gerų rezultatų klientams, kuriuos patvirtina iš jų gaunami pasikartojantys užsakymai“, - džiaugiasi jis.

Ieškodami būdų įsitvirtinti rinkoje „Streetlook“ kartu su reklaminių plotų nuoma siūlo ir papildomas integracijas: pavyzdžiui, produktų pavyzdžių dalijimą taksi automobiliuose, su taksi automobiliais susijusių konkursų organizavimą socialiniuose tinkluose organizavimą ir pan. Vienas iš iki šiol daugiausiai pasisekimo sulaukęs nestandartinis sprendimas buvo pasiūlytas Tarptautinio šokio konkurso organizatoriams: jų VIP svečius pasitiko taksi automobiliai su jų vardine reklama, o tai netruko pasklisti socialiniuose tinkluose.