„Jei esate „Bitės“ abonentas, atsidarykite savitarną ir pasižiūrėkite, ar tie sukčiai neima iš jūsų pusantro euro per mėnesį už jų fake antivirusinę programą. Greičiausiai ima, ir jūs to nepastebite – ypač, jei mokate automatiškai ir niekada nežiūrite sąskaitos detalizacijos. Jei mirė artimasis – pasitikrinkinte –„Bitė“ ramiai chargina mėnesio mokesčius net informavus apie mirtį“, – savo paskyroje rašė L. Andriulis.

Jis pasidalino sąskaitos už telekomunikacijų paslaugas nuotrauka, kurioje matoma, kad už apsaugą nuo virusų ir pavojingų svetainių teks mokėti 1,23 euro. Jis teigė, kad tai – jo 95 metų močiutės sąskaita, o ji naudojanti mygtukinį telefoną, tad jam antivirusinės apsaugos paslaugų tikrai nereikia.

Sąskaita

„Aš taip ir matau, kaip mano 95 metų močiutė su m-parašu loginosi į Bitės savitarną, ir užsisakė tą paslaugą. O gal skambino į call centrą, ir paprašė antivirusinės po Unikausko laidos? O gal suspaudė USSD kodą, užsakantį šią paslaugą? O gal aš, žmogus, besirūpinantis jos telefonu, užsakiau antivirusinę paslaugą už pusantro euro mygtukiniam telefonui?“, – ironizavo jis, skaičiuodamas, kad taip po nedidelę sumą kompanijai sukrenta keliasdešimt ar keli šimtai tūkstančių eurų.

Laiškas

Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovas Jaunius Špakauskas teigė negalintis komentuoti konkrečių klientų atvejų, gerbdamas jų teisę į privatumą.

Tačiau kalbant bendrai, jis skaičiavo, kad „Bitės“ „Interneto apsauga“ klientus apsaugo vidutiniškai nuo 6,5 mln. užkrėstų puslapių ir virusų kiekvieną mėnesį.

„Be to, sukčiams vis labiau įsitvirtinant internete, ypač aktuali – apsauga nuo svetainių, kurios „apsimeta“ kitomis (pvz., bankų puslapiais ar elektroninėmis parduotuvėmis) ir taip mėgina iš jūsų gauti svarbią finansinę ar kitą informaciją, siekia išvilioti, pasisavinti jūsų lėšas ar asmeninius duomenis“, – aiškino J. Špakauskas.

„Po sutarties pasirašymo, atnaujinimo, pratęsimo arba atskirai užsakant šią paslaugą, klientams suteikiame galimybę išbandyti naują paslaugą nemokamai. Apie tai klientas informuojamas trumpąja žinute.

Paslauga nenorintis naudotis klientas jos gali lengvai atsisakyti siųsdamas nemokamą trumpąją žinutę. Jei nusprendžia paslauga naudotis, praėjus nemokamam naudojimosi terminui, klientas gauna dar vieną žinutę su informacija, kad netrukus jam bus aktyvuota jau mokama „Interneto paslauga“.

Bet kokiu atveju, atsisakyti šios paslaugos lengva – tereikia skambinti nemokamu numeriu 1501, taip pat paslaugą išjungti savitarnoje galima pačiam, bet kuriame salone ir apskritai visur, kur dirba „Bitės“ kolegos arba, kaip minėta, siųsti SMS“, – komentavo jis.