– Kaip Jūs, kaip radijo atstovas, žiūrite į podcastus – tai yra jūsų konkurentai, ar galbūt ir patys galite kažkaip pritaikyti šį formatą savo veiklai?
– Pirmiausia reikia atskirti, kas yra kas, tiek kalbant apie podcastus, tiek apie radijo stotis. Iš esmės radijo stotys yra skirstomos į dvi rūšis, tai yra, kalbančias ir muzikines radijo stotis. Kalbančių radijo stočių, kurios transliuoja daug žinių ir daug diskusinių laidų, Lietuvoje yra dvi – visos kitos yra muzikinės radijo stotys. O muzikinės radijo stotys iš esmės yra ganėtinai toli nuo podcastų savo turiniu, nepaisant to, kad ten šneka sąlyginai nemažai, kai kas pasakytų, kad net per daug, pliurpia ir pliurpia ten. Visgi, jos yra muzikinės radijo stotys, tad tas turinys nelabai panašus į podcastus ir dėl to aš manyčiau, kad tai yra šiek tiek skirtingas produktas.
Dar vienas dalykas yra, kad radijas transliuoja daug vienadienės informacijos, to, kas aktualu šiandien, šįryt, šį vakarą ir kas bus visiškai neįdomu rytoj, ko podcastai nelabai daro – jie į kitokį turinį orientuoti. Todėl aš nelabai bijau podcastų, tiksliau, aš net džiaugiuosi jais, nes tai vis dėlto pagrinde yra audio turinio forma ir man smagu, kad žmonės klauso, bet neatrodo, kad radijui iš podcastų pusės yra didelė grėsmė.
Kažkada, kai atsirado „Spotify“, buvo kalbama, kad dabar radijo stotims bus viskas, bet taip nenutiko. Su podcastais gal niekas taip labai garsiai ir nešneka, bent jau aš negirdžiu – tiesiog turinio yra daugiau, jis yra kitoks, ir, žinoma, kad radijo stotys turi prisitaikyti. Bet mes turime savų nišų, kur su podcastais net nekonkuruojame, ir aš kiekvieną gerą podcastą labai sveikinu, džiaugiuosi, kad jie yra ir nemanau, kad jie atima iš mūsų duoną.
– Bet vis dėlto dėl praleidžiamo laiko konkuruoja visos medijos. Aš pati, prisipažinsiu, jei seniau eidama pasivaikščioti įsijungdavau radiją , dabar dažnai – podcastą.
– Aš irgi tą patį darau. Bet dėl to laiko, radijo stotims svarbiausia apskritai prisitaikyti prie auditorijos pokyčių, galiausiai, prie to, kaip pasikeitė įrenginiai, technologijos, kokiomis klausomės radijo. Kartais, kai šnekamės su kolegomis ar su kažkuo kitu, klausiu, ar jūs atsimenate, kada paskutinį kartą pirkote radijo imtuvą? Nelabai perkame turbūt radijo imtuvus, bet mes klausome radijo, bent dalis žmonių klauso, ir, beje, tyrimai rodo, kad tai yra labai nemaža dalis Lietuvos ir ji nelabai mažėja. Tik klausome per kitus įrenginius – per pačius mobiliuosius telefonus, automobiliuose ir tt.