Parduoda nebe reklamos pozicijas, o auditoriją

Garsusis Johno Wanamakerio posakis, kad jis žino iššvaistantis pusę reklamos pinigų, tik, deja, nežinantis, kurią, šiais laikais nebeturi prasmės. Tinkamai naudojantis technologijomis, dabar galima labai konkrečiai žinoti, kokiam žmogui kokią reklamą rodyti. „Mes nebeparduodame reklamos pozicijų (placement), o parduodame auditorijas. Jei kažkam reikia, pavyzdžiui, pasiekti moteris tarp 35-45 metų, gyvenančias Vilniuje, naudojančias „iPhone7” ir besidominčias grožiu ir mada – galime tai padaryti. Kalbame ne apie ateitį, tai jau dabar vyksta. Fantazija yra vienintelė riba, galvojant apie tai, ką galima nuveikti“, - pasakoja „Adnet Media“ vadovas R. Baltaduonis.

Tam, kad būtų įmanoma tai padaryti, reikalingi tiek technologiniai įrankiai, tiek didelis auditorijos pasiekiamumas. Šiuo atveju „Adnet Media“ turi abu. „Pradėjęs veiklą kaip reklamos tinklas „Adnet Media“ evoliucionavo į virtualų leidėją, po savo prekės ženklu vienijančiu apie 200 svetainių, tarp kurių – tiek ilgamečiai partneriai kaip „draugas.lt“, „supermama.lt“, „autogidas.lt“ ir daugelis kitų, tiek vis prisijungiantys nauji. Pavyzdžiui, rugsėjo 15 d. prisijungė vienas iš didesnių Lietuvos naujienų portalų „alfa.lt“. Dabar, dirbdami kartu su didžiausiu Lietuvoje naujienų portalu DELFI, pasiekiame apie 90 proc. visų Lietuvos vartotojų“, - skaičiuoja R. Baltaduonis.

Pasak jo, verslo augimą skatina pats jo modelis, kurį pritaikius laimi visi: reklamos užsakovai, leidėjai ir pats reklamos tinklas. „Mes esame išsikėlę sau tikslą būti geriausiais monetizavimo partneriais. Esame toks gerasis pardavėjas, kuris, diegdamas naujausias technologijas, leidžia tiems, kurie perka mūsų paslaugas, pasididinti pajamas, ir tikime, kad jie mus už tai vertina. Galbūt kažkas atrodys, kad taip nebūna, bet tai išties yra situacija, iš kurios laimi visi“, - įsitikinęs jis.

Galimybė užsidirbti ir mažiesiems

Iš pirmo žvilgsnio paradoksalu, bet darbas su didžiaisiais reklamos tinklais, gali būti labai naudingas ir mažiesiems, pavyzdžiui, regioniniams portalams. „Niekas negali uždrausti derėtis su kiekvienu portalu atskirai, tačiau, mano nuomone, būti mažu ir vienišu šitame informacijos liūne šiais laikais yra šiek tiek beviltiškas reikalas. Įsivaizduokite, jei žmogus dirba kokiame nors mažame miestelyje – Jurbarke, Skuode, nesvarbu. Ir, pavyzdžiui, jis rašo apie sodininkystę. Jei jis galvos, kad ir reklamos užsakovas turi būti iš to paties ar panašaus miestelio, jis pats sau užsidės nereikalingas ribas. Tuo tarpu jei koks pasaulinis prekės ženklas, pavyzdžiui, „Fiskars“, pirks reklamą programatiniu būdu, net niekada negirdėjęs apie kokią „Jurbarko šviesą“, bet pamatęs, kad ten gali būti jam įdomios auditorijos, užsisakys ten reklamą ir leis jiems užsidirbti vieną kitą eurą“, - aiškina R. Baltaduonis.

„Adnet Media“ vaidmuo šiuo atveju – užtikrinti ne tik technologines galimybes, bet ir partnerių skaidrumą. Tai ypatingai svarbu dabar aktualiame melagingų naujienų kontekste. „Jei pas mus tinkle atsirastų neteisingos informacijos skleidėjų, labai greitai su jais atsisveikintume. Viskas yra grįsta skaidrumo ir pasitikėjimo principais: jei kažkas juos laužo, natūralu, kad anksčiau ar vėliau su juo atsisveikini“, - sako „Adnet Media“ vadovas.

Skaidrumas yra vienas iš esminių principų ir kalbant apie duomenų pateikimą. „Mes apskaitome kiekvieną parodymą, kiekvieną puslapį ir labai atvirai deklaruojame visus skaičius. Kuo daugiau skaidrumo – tuo geriau visai rinkai. Mes nieko neslepiame už savęs ir leidėjai mus vertina už tai, ir, be abejo, už rezultatus, kuriuos pasiekiame“, - sako R. Baltaduonis.