Strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“ 2020 m. išsaugojo lyderystę Lietuvos komunikacijos rinkoje pagal pardavimo pajamas ir grynąjį pelną. Nepaisant to, kad šie rodikliai sumažėjo, pastarąjį pusmetį agentūra vėl fiksuoja didelį augimą ir planuoja šiemet pasiekti rekordinius 2019-ųjų rezultatus.

Daugumos Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų apyvarta praėjusiais metais krito, tačiau pelnas išliko stabilus ar net augo.

Didėjo strateginės komunikacijos poreikis

Pasaulinei „Havas“ grupei priklausančios agentūros „Publicum“ apyvarta 2020 m. sumažėjo 15 proc. iki 3,043 mln. eurų, tiesioginės pajamos – 16,9 proc. iki 1,579 mln. eurų, grynasis pelnas - 46,6 proc. iki 362 tūkst. eurų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Pasak „Publicum“ valdybos pirmininko, „Havas“ partnerio Baltijos šalyse Ričardo Jarmalavičiaus, daugiausiai įtakos agentūros praėjusių metų rodikliams turėjo dėmesys ilgalaikiams projektams, kurių rezultatai balanse atsispindi jau šiais metais.

„Publicum“ – viena iš nedaugelio komunikacijos agentūrų, kuri neleido darbuotojų į prastovas ir nesinaudojo valstybės parama. Agentūra garsėja stabiliai didžiausiu rinkoje vidutiniu atlyginimu, kuris 2021-ųjų sausį-balandį siekė 3522 eurus – per 20 proc. daugiau nei prieš metus.

„Mūsų paslaugų poreikis pandemijos laikotarpiu tik didėjo, negalėjo būti net kalbos apie jokias darbuotojų prastovas. Priešingai – nuolat plečiame ir stipriname komandą“, – teigia „Publicum“ vadovas.

Pasak jo, dėl drastiškai pakitusių verslo sąlygų ir visuomenės lūkesčių žymiai sumažėjo tradicinės komunikacijos veiklos poreikis – standartinių pranešimų ir gražių paveikslėlių apie puikius rezultatus. Tuo tarpu pandemijos sukelti iššūkiai verslui tik didino strateginės komunikacijos poreikį.

„Svarbiausi dalykai nesikeitė – vieni verslininkai siekė išsaugoti savo lyderystę, kiti naudojosi proga ir jos siekė. Ir būtent tokiems tikslams siekti mes buvome labai efektyvūs partneriai, kartu su verslo vadovais kūrę ir įgyvendinę strateginius sprendimus“, – sako R. Jarmalavičius.

Amerikietiški kalneliai rinkoje

Antroje didžiausių Lietuvos komunikacijos agentūrų sąrašo vietoje esančios „co:agency“ apyvarta pernai krito beveik 7 proc. iki 2,685 mln. eurų, tačiau tiesioginės pajamos padidėjo penktadaliu iki 814 tūkst. eurų, grynasis pelnas – daugiau kaip dvigubai iki 205 tūkst. eurų.

Trečioje vietoje įsitvirtinusios agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ pardavimai per metus sumenko 8,4 proc. iki 2,556 mln. eurų, tiesioginės pajamos padidėjo 14 proc. iki 1,765 mln. eurų, grynasis pelnas – 27,3 proc. iki 246 tūkst. eurų.

„Idea Prima“ pardavimai krito 2 proc. iki 2,078 mln., tačiau tiesioginės pajamos ir grynasis pelnas padidėjo atitinkamai 3,6 proc. ir 24,7 proc. iki 1,106 mln. ir 195 tūkst. eurų.

„Integrity PR“ apyvarta ir grynasis pelnas sumažėjo atitinkamai 1 proc. ir 1,4 proc. iki 1,636 mln. ir 198 tūkst. eurų, tačiau tiesioginės pajamos išliko stabilios – per 1 mln. eurų.

Didžiausią kritimą rinkoje pernai patyrė buvusi agentūra „vipcommunications“, kurią 2019 m. įsigijusi Berta Čaikauskaitė pervadino „Berta And“. Pardavimo pajamos sumažėjo 59,5 proc. iki 1,249 mln. eurų, tiesioginės pajamos – 54,6 proc. iki 520 tūkst. eurų. Be to, ši agentūra vienintelė iš iš didžiausių rinkos dalyvių metus baigė su nuostoliu, kuris siekė 70 tūkst. eurų.

Lietuva – milijardinės grupės žemėlapyje

„Publicum“ yra vienintelė iš didžiųjų Lietuvos komunikacijos agentūrų, kurios kontrolinį akcijų paketą valdo Vakarų investuotojai – pasaulinė komunikacijos grupė „Havas“.

Šiuo metu įmonėje, veikiančioje nuo 2001-ųjų, dirba 20 specialistų.

Tarp didžiausių „Publicum“ klientų – „Samsung“, „Tele2“, „Iki“, „Kesko Senukai“, „Neste“, „Idavang“, „Pieno centras“, VMG grupė, „Idex“, „Tez Tour“, „Grigeo“, Inovatyvios farmacijos pramonės asociacija, kitos Lietuvos bei tarptautinės kompanijos.

2018 m. kontrolinį „Publicum“ akcijų paketą įsigijo viena iš pasaulinės komunikacijos rinkos lyderių – „Havas“ grupė. Šios grupės įmonėse daugiau nei 100 šalių dirba per 20 tūkst. darbuotojų, apyvarta 2020 m. siekė 2,14 mlrd. eurų.

„Havas“ grupė priklauso pasaulinei korporacijai „Vivendi“, valdančiai „Universal Music Group“, „Canal+ Group“, „Gameloft“, kitas žinomas turinio kūrimo, gamybos ir komunikacijos kompanijas, kuriose dirba apie 44 tūkst. darbuotojų. Korporacijos apyvarta 2020 m. viršijo 16 mlrd. eurų. „Vivendi“ akcijos kotiruojamos Paryžiaus biržoje.

M360