Metų pradžioje Lietuvos marketingo asociacija LiMA pakvietė į naujojo LiMA sertifikavimo sezono pristatymo renginį, simboliškai pavadintą „Marketingisto kelionė. Kuriame kelionės taške esi tu?“ Jame daugiausia dėmesio skirta klausimams, kas lemia sėkmingą marketingo specialisto ar vadovo karjerą bei kaip būti visada reikalingu ir naudingu specialistu.

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, marketingo specialisto profesija yra plati ir Lietuvoje sąlyginai nauja, todėl dar nėra susiformavę visiškai aiškūs kriterijai, pagal kuriuos specialistai atrenkami į tokias pareigas ir paskui vertinami jų pasiekimai. Dėl to ir kiekvienoje įmonėje galima sutikti įvairias pareigas einančių žmonių, kurie vis dar nesupranta, ką veikia marketingo skyrius ir kodėl jis toks svarbus. Ir tai, pasak ekspertų, yra klausimas, į kurį pirmiausiai pats sau turi atsakyti marketingo specialisto ar vadovo pozicijoje dirbantis asmuo.

„Pradėjęs dirbti marketingistu, žmogus neretai suvokia, kad ir pats nežino, ką moka ir ko nemoka. Daugybę dalykų, strategijų ar taktikų galima logiškai išmąstyti, suvokti darbo eigoje, tačiau taip eikvojamas laikas, o jis dažnai verslo kontekste labai brangus, – renginio metu kalbėjo ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė, LiMA A kursų pagrindinė lektorė Indrė Pikturnienė. – Siekiant ne tik sutaupyti laiko, bet ir įsisavinti esmines marketingo specialistui būtinas žinias, labai naudinga pasirinkti specialius kursus.“

Apie kelrodės žvaigždės, arba kursų, poreikį kalba ir LiMA Metų marketingo vadovo titulą 2015 metais gavusi įmonės „BIOK laboratorija“ vadovė Romualda Stragienė.

„Marketingo srities ekspertas pirmiausiai turi būti smalsus. Jis turi rasti kelią tarp drąsaus eksperimentavimo ir monotonijos“, – apie būtinybę ieškoti ir tobulėti sako marketingo srities ekspertė.

Ko bijo įmonės vadovas?

„Vienintelis dalykas, blogesnis už baimę prarasti darbuotoją investavus į jo kompetencijos kėlimą ir mokymus, yra tai, kad jūs neinvestuosite, o jis ims ir pasiliks jūsų įmonėje“, – sako LiMA direktorė Alvydė Palaimaitė.

Blogybė yra ta, kad personalo ir įmonių vadovai mano, kad marketingo skyriaus darbuotojai nori sertifikuotis tik siekdami pakeisti darbą, tačiau mokymai yra vienas iš būdų kelti darbuotojų motyvaciją ir suteikti jiems daugiau galimybių ir atsakomybių vykdant savo pareigas.
Įmonės, siekiančios augti, kurti inovacijas, išlaikyti klientus ir pritraukti naujų privalo turėti darbuotojų, kurie kurtų pridėtinę vertę. Darbuotojai taip pat nori augti, tobulėti, pasiekti daugiau, atlikti užduotis sparčiau ir lengviau, uždirbti daugiau. Kad tai taptų įmanoma, jie turi nuolat mokytis.

Ko bijo marketingistas?

Marketingo specialistui sudėtingiausia ir baisiausia kliūtis – sustojimas. Sustojimas reiškia, kad žmogus užstrigo komforto zonoje, atsirado monotonija. Tokiu atveju labai tikėtinas ir vadovo pareiškimas, kad „marketingistas išsisėmė“ ir laikas rasti naują. Ši problema iškyla tiek specialistui, tiek marketingo skyriaus vadovui.

„Vienintelis kelias išsilaikyti sėkmingos karjeros kelyje ir būti paklausiu specialistu – norėti nueiti „ekstra mylią“. Niekada negali sustoti. Nes kitaip tu liksi vietoje, o rinka ir konkurentai nueis toliau“, – savo patirtį ir nuomonę apibendrina „Citus“ rinkodaros vadovas Paulius Pocius.

Ekspertai sutaria, kad mokymai ambicijų turinčiam marketingo srities darbuotojui yra tiesiog būtini, tačiau itin svarbu pasirinkti profesionalią pagalbą, nes specialisto ir vadovo poreikiai itin skiriasi.
„Marketingo vadovui labai svarbu toleruoti neapibrėžtumą. Spręsdamas įvairias dilemas, jis visuomet iš dalies spėja. Lengvi sprendimai priimami iki jo. O jam lieka tie, kuriems nėra aiškaus sprendimo arba reikia išrinkti „-ausią“ sprendimą. Bet nepamirškime, kad marketinge yra ne tik vadovai. Geras specialistas gali ramiai ir smulkmeniškai atlikti savo darbą“, – sako ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto strateginio valdymo dėstytojas, pagrindinis LiMA B kursų pagrindinis lektorius Benas Adomavičius.

Su tuo sutinka ir savo istorija besidalinanti R. Stragienė: „Man kylant karjeros laiptais labai padėjo tai, kad aš kryptingai mokiausi. Dar būdama specialiste ėjau į vadovų mokymus, į kuriuos nuvedė smalsumas. Geras vadovas mato plačiai, tačiau eina paviršiumi. O geras specialistas gilinasi į detales“, – savo augimą nuo marketingo specialistės iki įmonės vadovės pasakoja įmonės „BIOK laboratorija“ vadovė.

Mokymai pasitvirtino

Siekdama suteikti Lietuvos marketingo ekspertams įrankį profesionaliai tobulėti, LiMA kartu su Nyderlandų marketingo institutu (NIMA) Lietuvoje jau ketvirtus metus vykdo ir įtvirtina Vakarų Europoje jau ilgus dešimtmečius galiojančią tarptautinio sertifikavimo praktiką. Marketingo specialisto (LiMA A) ir marketingo vadovo (LiMA B) kursus pabaigę ir diplomus apgynę didžiuojasi ne tik Europoje pripažintu kvalifikacijos laipsniu, bet ir trimis diplomais – LiMA, NIMA ir Europos marketingo konfederacijos (EMC) sertifikatu.

Apie patvirtinto modelio veikimą ir suteikiamą naudą jau kalba ir šių kursų iššūkį priėmę marketingo specialistai.

„Buvau situacijoje, kurią vadinu savo kryžkele. Grįžau į darbą nedidelėje įmonėje po motinystės atostogų ir bandžiau suprasti, ką žinau ir ko noriu. Susimąsčiau ir apie darbo keitimą. Pradėjusi vaikščioti į darbo pokalbius nežinojau, kaip įrodyti, ką galiu ir moku. LiMA A kursai pažengusiems marketingo specialistams man tapo būdu atnaujinti žinias ir gauti savo patirties įrodymą. Vėliau pagavo azartas – LiMA B vadovų kursai pakeitė ne tik mano pačios požiūrį į darbą bet ir vadovų požiūrį į mane kaip specialistę. Pradėjau kelti klausimus, kokia yra įmonės augimo kryptis, kaip atrodome iš šalies – mano darbuose atsirado strateginė linija“, – apie visą sąrašą pokyčių atnešusius mokymus pasakoja UAB „Baltimax“ viešųjų ryšių ir rinkodaros specialistė Sigita Macanko.

LiMA A kvalifikaciniai marketingo specialisto kursai skirti įvairių sričių specialistams, projektų vadovams ir visiems, kurie turi praktinės patirties marketinge ar su juo susijusioje srityje ir siekia įgyti ar gilinti savo žinias apie bendrus marketingo pagrindus ir principus, praturtinti savo patirtį praktinėmis įžvalgomis.

LiMA B kvalifikaciniai marketingo vadovo kursai skirti įmonių vadovams, marketingo, produktų, komunikacijos, komercijos, (rinkų) plėtros, prekės ženklo, projektų vadovams ir stipriems marketingo specialistams bei konsultantams, siekiantiems gilinti savo, kaip sprendimų priėmėjo, žinias, toliau ugdyti kompetencijas vadovaujant marketingo skyriams, valdant atskirus projektus ar prekės ženklus tiek mažose, tiek vidutinėse ar didelėse (tarptautinėse) bendrovėse.

Naujas LiMA sertifikavimo kursų sezonas startuoja vasario pradžioje. Plačiau čia.

M360
LiMA