Nuo kačių kraiko iki televizorių

UAB „Pigu“ atstovai skaičiuoja, kad jų valdomose elektroninėse parduotuvėse vien per Juodojo penktadienio naktį ir rytą apsilankiusių klientų skaičius išaugo 50 proc., palyginti su praėjusiu penktadieniu.

„Juodasis penktadienis tampa tradicija Baltijos šalyse – tai parodo pirkėjų lankomumo ir užsakymų rodikliai, per metus išaugę dar labiau, nei ir taip sparčiai besiplečianti e. prekybos rinka. Šį pirmadienį mes jau fiksavome geriausią metų pardavimų rezultatą, tad pirkėjų aktyvumas leidžia prognozuoti, kad per Juodąjį penktadienį užsakymų skaičius muš iki šiol pasiektus rekordus ir viršys 30 000“, – teigia „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas.

Duomenys taip pat rodo, kad pirkėjai išpardavimo metu taip pat renkasi daugiau ir brangesnių prekių. Vidutinis pirkėjo krepšelis viršija 60 eurų ir jame mažiausiai dvi prekės.

Anot „Kesko Senukai Lithuania“ rinkodaros direktorės Jurgos Petrauskienės, šiųmetes nuolaidų savaitės pirkimo tendencijas galima būtų prognozuoti pagal tai, ką labiausiai pirko praėjusiais metais.

„Ne vienerius metus stebima tendencija, kad pirkėjai ieško nuolaidų siekdami atsinaujinti buities prietaisus arba įsigyti smulkią, kasdienybę palengvinančią elektroniką“, – sakė rinkodaros direktorė.

Prekybos centre „Senukai“ praėjusiųjų metų juodąjį penktadienį TOP prekių sąrašo viršūnėje atsidūrė elektronikos prekės. Ypatingai buvo populiarūs sveikatinimo prietaisai – jų pardavimai augo daugiau nei 10 kartų.

Anot J. Petrauskienės, ypatingo dėmesio kasmet sulaukia ir televizoriai, kurių pernai nupirkta net šešis kartus daugiau bei indaplovės. Pastarųjų pardavimai ūgtelėjo 4 kartus.

Buvo jaučiamas garso ir vaizdo aparatūros bei įmontuojamos maisto virimo įrangos poreikis. Pirkėjai taip pat rinkosi pirkti kompiuterių monitorius, biuro techniką ir kavos aparatus, kurių pardavimai pernai augo daugiau nei dvigubai.

Pradeda ruoštis Kalėdoms

Prekės ženklą „Senukai.lt“ valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital“ rinkodaros vadovas Julius Bujanauskas, pastebi, kad praėjusiais metais pardavimų viršūnėse atsidūrė gana skirtingų kategorijų prekės. Taip pat 2018 m. juodojo penktadienio metu pastebėta tendencija – labiausiai pirkėjai ieškojo dovanų.

„Analizuojant 2018-ųjų juodojo penktadienio pardavimų duomenis, panašu, kad juodojo penktadienio metu vartotojai intensyviai pradeda ruoštis Kalėdoms“, – sakė J. Bujanauskas.

Pagal „Kesko Senukai Lithuania“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktos apklausos rezultatus, net 43 proc. respondentų Lietuvoje pradeda planuoti dovanas vos pasirodžius kalėdinėms reklamoms – maždaug lapkričio viduryje. Tad kalėdinės dovanos pradedamos pirkti vos prekybininkams paskelbus nuolaidas.

Per praėjusių metų juodąjį penktadienį, pastebi rinkodaros vadovas, buvo perkama ypatingai daug žaislų, o iš jų patys populiariausi buvo kalėdiniai „Lego“ advento kalendoriai ir lėlės. Internetu nupirkta ir ne mažai išmaniųjų apyrankių.

Taip pat klientai internetu įsigijo išskirtinai daug kalėdinių prekių – eglučių, žaisliukų ir kitų dekoracijų. Žmonės juodojo penktadienio nuolaidų metu ieško prekių ne tik sau, bet ir savo augintiniams. Viena iš populiariausių prekių praėjusiais metais – kačių kraikas.

„Praėjusiais metais, lyginant juodąjį penktadienį su įprastu, klientų buvo 2 kartus daugiau, o transakcijos išaugo 4 kartus. Šiemet parinkome aktualius pasiūlymus, tad tikimės panašaus, arba didesnio pirkėjų susidomėjimo“, – pasakojo rinkodaros vadovas.

Susidomėjimas kalėdinėmis prekėmis pastebimas ir „Pigu.lt“ parduotuvėse. „Populiariausių prekių sąrašo viršuje dominuoja kalėdinės dekoracijos, papuošimai ir žaislai, kosmetikos prekės – priemonės plaukams, lūpoms, kosmetikos rinkiniai, balzamai, veido kaukės ir aliejai. Taip pat populiarūs žaislai – dėlionės, „Playmobil“ rinkiniai, kūdikių žaislai bei pliušiniai ir interaktyvūs žaislai“, – kalba E. Kačerauskas.