Kaip rašė M360, antradienio vakarą pradėta nealkoholinės „Čepkelių“ netrauktinės lauko reklama greitai pasklido socialiniuose tinkluose ir sulaukė įvairių komentarų.

NTAKD Tabako ir alkoholio kontrolės skyriaus vyriausiasis specialistas Juozas Abramavičius teigė, kad jeigu pažeidimas būtų nustatytas, produkto gamintojo „Vilniaus degtinės“ lauktų bauda.

„Galimai būtų taikomas Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. I dalies pažeidimas. Iš tiesų iš „Čepkelių“ esame turėję ne vieną paklausimą, ką jie gali skleisti, o ko – ne, bet šįkart su mumis reklamos nederino. Bauda siektų nuo 2896 eurų iki 14 481 euro. Jeigu mes įvertintume, kad informacija galima pažeidžia įstatymą, prašytume kuo greičiau pašalinti visus stendus. Jeigu tyrimo metu jie bendradarbiautų, keistų gaminio pakuotę, ženklinimą, tada tikėtina būtų taikoma minimali bauda. Žinoma, svarbu, ar nebuvo pažeidimų iki tol“, – aiškino J. Abramavičius.

Bendrovės „Vilniaus degtinė“ generalinis direktorius Rokas Mituzas teigia, kad įmonė žengia į nealkoholinių gėrimų segmentą. Pasak jo, stipriųjų gėrimų gamyboje besispecializuojanti bendrovė pristatė pirmąją nealkoholinę netrauktinę su spanguolių sultimis.

Pasak R. Mituzo, bendrovė supranta, kad Lietuvoje fermentuoti alkoholiniai gėrimai, pavyzdžiui, alus, dažnai yra vertinami visiškai kitaip nei kiti alkoholiniai gėrimai. „Netgi Alkoholio kontrolės įstatyme natūralios fermentacijos gėrimams taikoma daugelis išimčių, kurios nėra analogiškai taikomos kitiems gėrimams. Todėl gaunama situacija kai iš esmės identiškus gėrimus (kurie turi identišką kiekį etilo alkoholio) teisės aktai traktuoja visiškai skirtingai. Tačiau, kalbant apie reklamos reguliavimą, Alkoholio kontrolės įstatymas nenustato jokių išimčių, todėl tikimės, jog „Čepkelių nealkoholinę netrauktinę“ valstybės institucijos vertins taip pat, kaip ir kitus nealkoholinius gėrimus“, – kalbėjo jis.