Specialiųjų apdovanojimų „Koronaviruso iššūkis“ vertinimo komisiją sudaro: žurnalo „Verslo klasė“ redaktorius Aurelijus Katkevičius, nepriklausomas komunikacijos konsultantas Mindaugas Ardišauskas, komunikacijos ekspertė, Vilniaus universiteto docentė Dalia Kutraitė-Giedraitienė, Europos komunikacijos direktorių asociacijos (EACD) ambasadorė ir koordinatorė Lietuvai Lina Jakučionienė ir „Tele 2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas.

Visuomenė gali balsuoti už geriausią socialinę iniciatyvą, į kurios titulą pretenduoja 10 projektų:

1. Socialinė iniciatyva „Lietuva brangi, #LikNamie“

Autoriai: UAB „Bitė Lietuva“ ir partneriai: Vilniaus universiteto jungtinis choras, Lietuvos kurčiųjų draugija ir „ZEST Production House“

Balandžio 10 dieną, pirmajam karantino mėnesiui Lietuvoje einant į pabaigą, BITĖ kartu su projekto partneriais pristatė unikalų kūrinį – virtualaus choro drauge su atlikėju Vaidu Baumila atliekamą dainą „Lietuva brangi, #LikNamie“. Namų sąlygomis per telefonus ir kompiuterius įrašytą kūrinį atliko net 67 Vilniaus universiteto jungtinio choro choristai ir atlikėjai, o iš viso nusifilmavo daugiau kaip 150 žmonių iš visos Lietuvos. Žinomi žmonės, visuomenininkai, diplomatai, namuose dirbantieji bei gyvybes gelbstintys medikai klipe rodo ir specialiai sukurtą gestą. Gestas, kurį pasiūlė Lietuvos kurčiųjų draugija, yra kampanijos #LikNamie dalis, kuria siekiama paraginti lietuvius likti namuose taip saugant savo ir artimųjų sveikatą. Kūrinį galima peržiūrėti čia. Daina „Lietuva brangi“ atlikta pagal poeto Maironio eilėraščio žodžius. Muziką kūriniui parašė Juozas Naujalis, kuris laikomas profesionaliosios lietuvių muzikos pradininku.

2. Socialinė iniciatyva „Gyvybės langelis medikams“

Autoriai: Vilniaus miesto savivaldybė

Pirmosiomis karantino dienomis medikai į kovą su virusu žengė be apsaugos priemonių. Lietuvoje jų nebebuvo galima nusipirkti, iš užsienio siuntos turėjo atkeliauti tik po kelių savaičių. Gyventojai šių priemonių buvo nusipirkę ir saugojo namuose, todėl Vilniaus miesto savivaldybė paprašė jas skubiai paaukoti medikams – tam sukūrė „Gyvybės langelį medikams“. Per mėnesį buvo paaukota daugiau nei 30 tūkst. priemonių. Tai leido apsaugoti medikus pačiu sudėtingiausiu metu.

3. Socialinė iniciatyva „Nemokamos kelionės elektromobiliais medicinos darbuotojams“

Autoriai: UAB „Ignitis“ su partneriais – SPARK elektromobilių nuomos tinklu

Sumanių energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“ kartu su elektromobilių nuomos tinklu SPARK medicinos darbuotojams pasiūlė nemokamas keliones šio tinklo transporto priemonėmis. Sveikatos priežiūros specialistai ir rezidentai, naudodamiesi SPARK mobiliąja programėle, gali nemokamai važiuoti elektriniais automobiliais, kuriems elektrą įkrovimui neatlygintinai tiekia „Ignitis“.

4. Socialinė iniciatyva „Nemokamos nuotolinės konsultacijos“

Autoriai: „Kardiolitos klinikos“ ir partneriai „Integrity PR“

Dėl COVID-19 viruso grėsmės Lietuvoje įvedus karantiną nacionalinės ligoninės ir privačios klinikos turėjo nutraukti visas suplanuotas operacijas, konsultacijas ar procedūras. Pacientams gydymo įstaigos nuo kovo 20 d. iki gegužės 18 d. teikė tik būtinąją pagalbą. Problema ta, kad liga nesirenka tinkamo laiko ir žmonės, susirūpinę savo sveikata ar netikėtai susirgę, liko be gydytojų paramos. Per pirmąją karantino savaitę pastebimai padaugėjo žmonių, kurie kreipėsi į „Kardiolitos klinikas“ dėl jų vizitų perkėlimo, receptinių vaistų pratęsimo, tyrimų ir kt. medicininių paslaugų. „Kardiolitos klinikos“, kurios įprastomis aplinkybėmis yra privačių gydymo įstaigų tinklas, teikiantis mokamas medicinos paslaugas, nusprendė sudėtingu laikotarpiu imtis lyderio pozicijos ir nemokamai padėti žmonėms, suteikiant bent šiek tiek palengvėjimo šiuo neužtikrintumo laikotarpiu. Nuo kovo 31 d. iki gegužės 6 d. „Kardiolitos klinikos“ suvienijo per 40 gydytojų, kurie nemokamai suteikė daugiau nei 5500 telefoninių ir 40 vaizdo konsultacijų. Tai reiškia, kad daugiau nei 5540 žmonių, nesvarbu, kur jie gyvena ar kiek gali susimokėti už savo sveikatos priežiūrą, galėjo jaustis saugūs ir tikri dėl savo sveikatos.

5. Socialinė iniciatyva „Sidabrinė linija“: skubi emocinė pagalba vyresnio amžiaus žmonėms karantino metu“

Autoriai: M. Čiuželio labdaros ir paramos fondas

COVID-19 krizės akivaizdoje vyresnio amžiaus asmenys susiduria su dar didesniais iššūkiais nei įprastai. Būdami labiausiai viruso pažeidžiama rizikos grupe ir dėl to patiriantys visuomenės spaudimą ypač griežtai laikytis karantino režimo, vyresni nei 60 m amžiaus gyventojai, ypač vieniši, neturintys jais galinčių pasirūpinti artimųjų, karantino metu atsidūrė dar didesnėje atskirtyje – ne tik dėl privalomos fizinės, bet ir dėl socialinės bei informacinės izoliacijos, atsirandančios dėl socialinių kontaktų ribojimo ir informacijos neprieinamumo, aktualiai komunikacijai persikėlus į elektroninę erdvę.

Gyvenant karantino sąlygomis dėl sumažėjusio socialinio aktyvumo, silpstančių fizinių jėgų, baimės dėl savo sveikatos ir pasitikėjimo savimi stokos vyresnio amžiaus žmonės tampa psichologiškai dar labiau pažeidžiami, todėl jiems itin reikalingas ypatingas dėmesys, jų priimamų sprendimų ar elgsenos patvirtinimas.

„Sidabrinė linija“ – nemokama visuomenės informavimo, emocinės pagalbos ir draugystės pokalbių linija vyresnio amžiaus žmonėms, veikianti nuo 2016 m. ir pandemijos laikotarpiu tapusi itin aktuali.

Paskambinę numeriu 8 800 800 20 vyresnio amžiaus gyventojai yra išklausomi, nuraminami ir paguodžiami, „Sidabrinės linijos“ konsultantės jiems suteikia tikslią, patikimą, operatyvią informaciją ir konsultacijas dėl koronaviruso, supažindina ir nuolat primena saugaus elgesio rekomendacijas.

Nuolatinio ir reguliaraus bendravimo ieškantiems senoliams yra parenkamas ir pristatomas bendramintis (kitas vyresnio amžiaus asmuo ar savanoris), su kuriuo galima reguliariai kalbėtis įvairiausiomis temomis, aptarti aktualijas ar tiesiog pasišnekučiuoti. „Sidabrinės linijos“ pašnekovai dar turi vilties ir jėgų kabintis į gyvenimą, nors šiuo metu jiems yra labai sunku. Neretas jų pripažįsta ir net pasidžiaugia, kad po pokalbio „Sidabrinėje linijoje“ jaučia palengvėjimą, jėgų antplūdį, jiems išauga pasitikėjimo savimi ir saugumo jausmas.

6. Socialinė iniciatyva „Menas be karūnos“

Autoriai: „Contour Art gallery“ ir partneriai „Bosanova“

Įvairių sričių kūrėjai susibūrė į iniciatyvą „Menas be karūnos“ ir dovanojo savo kūrybą tiems, kurie šiuo sunkiu laikotarpiu galėjo finansiškai paremti Lietuvos medikus. Aukojusiems medikų rėmimo fondams, jie padovanos savo laiką ir talentą tuomet, kai virusas atsitrauks.

„Mes, Lietuvos kūrėjai, kartu su visais stojame į kovą prieš COVID-19 darydami tai, ką mokame geriausiai. Mes negalime išgydyti žmonių, išrasti vakcinos ar pagaminti tūkstančius respiratorių. Tačiau mes galime aukoti savo kūrybą šiai kovai. Už savo paramą su koronavirusu kovojantiems fondams, galite pasirinkti mūsų padėką, kurios vertė bus ne mažesnė, nei suma, kurią paaukojote. Kartu mes stiprūs. Kartu mes įveiksime virusą.“

7. Socialinė iniciatyva „Mokykla namuose“

Autoriai: LR Prezidentas Gitanas Nausėda; Švietimo ir mokslo ministerija; Ekonomikos ir inovacijų ministerija; Vilniaus miesto savivaldybė; Junior Achievement Lietuva, Vladas Lašas; „Infobalt“; „Treatwell“; „Inventi“; NVO „Stiprūs Kartu“; „Havas Media“; „New Agency“; „Scuare“ - Production House; LRT, DELFI, Laisvės Media Group; Herbertus; Verslo žinios; Radiocentras; Lietuvos Rytas TV; „Boredpanda“; ŽMONĖS; Dalinuosi.lt; Kas vyksta Kaune; Pūkas; Radijo stotis „Kelyje“; European Hit Radio, SEB, Telia; Samsung, „Bosanova“

Lietuvoje paskelbtas karantinas mūsų gyvenimus perkėlė į skaitmeninę erdvę. Karantinui užsitęsus ir mokslui vykstant nuotoliniu būdu, 35 000 Lietuvos vaikų taip mokytis negalės, nes neturi kompiuterio ar išmaniojo įrenginio. Iššūkio akivaizdoje kreipiamės į socialiai atsakingus verslus, kurie jau ne kartą įrodė, kad nori ir gali ištiesti pagalbos ranką tada, kai to labiausiai reikia. Projektas „Mokykla namuose“ kvietė įmones dovanoti ar laikinai perleisti nenaudojamus kompiuterius, planšetes ir monitorius, kurie mokinių rankose prisikėlė naujam gyvenimui.

8. Socialinė iniciatyva „Nacionalinis savanorių koordinavimo centras STIPRŪS KARTU“

Autoriai: „Stiprūs kartu“ ir partneriai – VšĮ „Pilietinė medija“

Šaulių sąjungos Pelėdų būrio šauliai bei didžiausia Lietuvoje renginių organizavimo įmonė „Pirmoji kava“ inicijavo ir įkūrė Nacionalinį savanorių koordinavimo centrą #StiprūsKartu su nemokama telefono pagalbos linija 1827 tam, kad padėtų rizikos grupėje esantiems žmonėms neeiliniu ir nelengvu periodu. STIPRŪS KARTU subūrė virš 4000 savanorių visoje Lietuvoje, kurie kasdien skubėjo į pagalbą tiems, kam karantino metu jos labiausiai reikėjo.

9. Socialinė iniciatyva „Laikykitės, medikai!“

Autoriai: VšĮ „Laisvės TV“ ir partneriai: didžiausi socialiniai partneriai „Lietuvos geležinkeliai“, kiti socialiniai, finansiniai ir sklaidos partneriai

Pandemijos pradžioje į ligonines atvyko daugybė galimai koronavirusą nešiojančių žmonių. Ir nebūtinai į tas ligonines, kurias valstybė pagal sąrašą aprūpino reikalingomis apsaugos priemonėmis. Atvyko į visas, visoje šalyje. Prasidėjus pandemijai mūsų medikai dirbo be apsaugos priemonių, nes jų tiesiog neturėjo. Dėl to sulaukėme infekcijos protrūkio. Todėl kovo 18 d. „Laisvės TV“ inicijavo lėšų rinkimo akciją, kurios metu visos surinktos lėšos, Lietuvos žmonių pagalba, skiriamos tik būtiniausioms medikų apsaugos priemonėms. Projekto metu surinkta beveik 2,5 mln. eurų. Apie skaičius ir suteiktas medicinines apsaugos priemones galite rasti čia.

10. Socialinė iniciatyva „Vardan visų sveikatos“

Autoriai: UAB „Eurovaistinė“ ir parnteriai – reklamos agentūra „Ogilvy“ ir skaitmeninės komunikacijos agentūra „Choco agency“

„Vardan visų sveikatos“ – vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ iniciatyva, kuri skiepijo naują sveikinimosi būdą. Baigiantis karantinui ir toliau svarbu rūpintis savijauta, imunitetu, žinoti, kaip elgtis saugiai ir apsaugoti aplinkinius. Nors sutinkant draugus po tiek nesimatymo dienų labiausiai norėtųsi juos karštai apkabinti ir pabučiuoti, siekdami išlikti sveiki, sveikinkimės pridėdami ranką prie širdies.

Žymiausio šalies etiketo specialisto Armino Lydekos patvirtintas kaip šiuo metu tinkamiausias simbolinis gestas sveikinimuisi, „Eurovaistinės“ pasiūlymas pasklido po Lietuvą. Socialinė reklama su žymiais žmonėmis, Lietuvos olimpinės rinktinės sportininkai, daugiau nei milijonas pasiektos visuomenės socialiniuose tinkluose, 1410 asmeninių nuotraukų, kurios atsiųstos projekto tikslams, tik pradžia. „Vardan visų sveikatos“ – siekis, kad kaskart saugodamiesi ir saugodami kitus prisimintumėm, kad tai darome vardan Lietuvos.

Balsuokite už savo favoritą: