Išlaikyti nugalėtojo titulą yra sudėtingiau negu jį pelnyti pirmą kartą – taip tvirtina tradicinio konkurso „Populiariausia prekė“ nugalėtojai. Devintą kartą Lietuvos prekybos įmonių asociacijos (LPĮA) surengtuose rinkimuose šiemet dalyvavo net 56 produktai – tokios dalyvių gausos kasmet vykstančiuose rinkimuose dar niekada nebuvo.

Paskelbti rezultatai parodė, kad Lietuvos vartotojai kai kuriems prekių ženklams metų metais teikia pirmenybę, tačiau gana greitai pamėgo ir naujoves – produktus, kurių parduotuvių lentynose prieš 10 metų nebuvo.

Lietuviškų prekės ženklų pozicijos – tvirtos

„Lietuvos pirkėjai vertina gausų pasirinkimą, kurį randa didžiuosiuose prekybos tinkluose. Informacija apie gamintoją daro neabejotiną įtaką vartotojų sprendimams, o mūsų rinkimų rezultatai rodo, kad lietuviški prekės ženklai išlaiko tvirtas pozicijas. Gamintojams tai suteikia pasitikėjimo atstovauti Lietuvai užsienio rinkose, rodant, kad produktai iš mūsų šalies yra aukštos kokybės ir puikaus skonio“, – teigia LPĮA vadovas Laurynas Vilimas. Jis pažymi, kad rinkimuose „Populiariausia prekė“ 2017 metais balsavo kiekvienas keturių didžiųjų prekybos tinklų lankytojas, į savo krepšelį įsidėdamas mėgstamiausius produktus.

„Populiariausia prekė 2017“ rinkimuose šiemet buvo įvertintos 56 kategorijų prekės, o lietuviški produktai pripažinimą pelnė net 42 kategorijose. Lietuvos pieno pramonės atstovai, duonos produktų ir gėrimų gamintojai šiemet buvo vieni aktyviausių rinkimų dalyvių, pabrėždami savo produktų kilmę, kokybės standartus ir įgyvendintas inovacijas. Dalis jų pelnė teisę šiemet naudoti „Populiariausia prekė 2017“ ženklą, rodantį visos Lietuvos pirkėjų palankumą.

Savo sveikinimo kalboje L. Vilimas džiaugėsi, kad prekės ženklams įteikti apdovanojimai išties yra pelnyti, o organizatoriai savo ruožtu kasmet stengiasi sukurti vis didesnę pridėtinę vertę savo partneriams, gamintojams ir pardavėjams, kad gautas populiariausios prekės ženklas būtų naudingas pardavimams, įvaizdžiui ir kitiems aspektams.

DELFI pardavimų vadovas Jonas Gilys, sveikindamas apdovanojimų dalyvius, pastebėjo, kad tai yra ta diena metuose, kai galima susitikti ne prie derybų stalo, o pasidžiaugti vieni kitų sėkme. „Nors didžiausias įvertinimas, be abejo, kad prekės yra perkamos ir vartojamos Lietuvos žmonių“, – pridūrė jis.

Yra naujienų, populiarumu pranokusių lūkesčius

Rinkimai parodė, kad, pavyzdžiui, fermentinio sūrio „Rokiškis“, aukščiausios rūšies kvietinių miltų „Malsena“, „Daumantų“ „Tradicinio“ pomidorų padažo, „Dvaro“ pieno ir glaistyto vanilinio varškės sūrelio „Magija“ populiarumas neblėsta – šie produktai į populiariausiųjų sąrašą patenka šešerius metus paeiliui.

Lietuviško natūralaus mineralinio vandens simboliu jau tapo taip pat šešerius metus geriamojo vandens kategorijoje dominuojantis „Vytautas“, kuris pernai vėl stebino originaliais ir netikėtais rinkodaros sprendimais. O sulčių ir nektarų kategorijoje lyderio poziciją išlaikė įvairių vaisių sulčių gėrimas „Elmenhorster“.

„Greta įprastų, tradicinių kategorijų šiemet itin aktyviai rinkimai vyko nealkoholinio alaus, nealkoholinio sidro ir nealkoholinio vyno kategorijose. Tai rodo, kad Lietuvos pirkėjai yra atviri naujiems produktams, naujiems skoniams. Be to, patys tiekėjai pripažįsta, kad kai kurių naujų produktų pardavimų rezultatai pernai pranoko lūkesčius“, – teigia LPĮA vadovas L. Vilimas.

Iš viso „Populiariausia prekė“ rinkimuose savo prekes pristatė 32 tiekėjai ir gamintojai. Nugalėtojai buvo išrinkti 56 kategorijose, įvertinus šalies vartotojų pasirinkimą – didžiausius pardavimus 2017-aisias metais. Kita devintą kartą surengtų rinkimų ypatybė buvo ta, kad maisto produktų pardavimai buvo matuojami svorio matavimo, o ne pakuočių vienetais.

Kokybė – pasiteisinęs atrankos kriterijus

LPĮA vadovas L. Vilimas pripažįsta, kad prieš porą metų įvestas papildomas kokybės kriterijus visiškai pasiteisino, todėl jis buvo taikomas ir šiemet.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, taip pat Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba įvertino, ar per paskutinius 24 mėnesius nominuota prekė nebuvo sulaukusi nuobaudų už kokybę ir saugą. „Tarnybų ekspertų darbas rinkimuose veikė tarsi filtras visose prekių kategorijose, kurių šiemet buvo net pusantro šimto. Reikia pripažinti, kad maždaug 5 procentai rinkimams pasiūlytų prekių neatitiko nugalėtojams keliamų aukščiausios kokybės reikalavimų, todėl automatiškai neteko galimybių pelnyti įvertinimų. Rinkimuose nugalėjo ir vardą „Populiariausia prekė 2017“ pelnė tik nepriekaištingos kokybės produktai – 56 lietuviškos ir importuotos prekės“, – pabrėžia L. Vilimas. Institucijų atstovai pateikė duomenis, kad visi „Populiariausios prekės“ titulą pelnę produktai yra saugūs ir kokybiški.

Populiariausios prekės

„Populiariausia prekė 2017“ rezultatai atskleidė lietuvių pirkimo įpročius
© Organizatorių nuotr.

M360