„Juodasis penktadienis“, viena didžiausių išpardavimo akcijų visame Vakarų pasaulyje, šiemet dėl COVID-19 telkėsi internete. Susibūrimų fizinėse parduotuvėse vengę pirkėjai plūdo į Baltijos šalių e. parduotuves, kuriose per praėjusį savaitgalį išleido du kartus daugiau nei 2019 m. paskutinį lapkričio savaitgalį, skaičiuoja „Paysera LT“, mokėjimų operatorius, padedantis surinkti pirkėjų e. mokėjimus didžiojoje dalyje Lietuvos e. parduotuvių.

Fintech“ bendrovės teigimu, skaičiuojant tik vienos dienos – praėjusio penktadienio – duomenis, apsipirkimų skaičius e. parduotuvėse, palyginti su tipinės dienos pirkimais, išaugo beveik triskart. Palyginti su ankstesnės savaitės penktadieniu, apsipirkimų srautas buvo didesnis dukart. „Paysera LT“ prognozavo maždaug 1,5 karto sieksiantį savaitinį e. komercijos augimą.

Pasak Vytenio Morkūno, „Paysera LT“ generalinio direktoriaus, bendrą šuolį e. prekybos eilutėse nulėmė COVID-19 paskatintas perėjimas prie e. prekybos ir e. mokėjimų.

„Nors kalendorinio „Juodojo penktadienio“ išpardavimai vyksta paskutinėmis lapkričio dienomis, tačiau šiemet nemažai Baltijos šalių prekybininkų „Juodąjį penktadienį“ įvairiomis akcijomis pradėjo likus savaitei iki tikrosios datos. Ir tai pasiteisino. Gyvendami naujienų apie COVID-19 fone, žmonės ieškojo gerų emocijų ir jas surado apsipirkdami. Įmonėms, kurios iki šiol turėjo tik fizines parduotuves, o internetu neprekiavo, pastarosios savaitės e. prekyboje galėjo sušvelninti pandemijos sukeltus padarinius jų verslui”, – sako „Paysera LT“ vadovas. Pasak jo, dėl keliskart padidėjusio lankytojų srauto ir apkrovimo nemažai e. parduotuvių veikė lėčiau nei įprasta.

Telia“ duomenys rodo, karantino metu žmonėms daugiau būnant namie, pirkiniams internetu dažniau naudojamas kompiuteris.

„Antrasis karantinas gerokai koreguoja įprastas apsipirkimo internete tendencijas: nuo spalio matome vis daugiau žmonių, kurie prekes įsigyja naudodamiesi ne išmaniuoju telefonu, o kompiuteriu. Peršasi išvada, kad tai visų pirma darbo iš namų pasekmė“, – sako Valdas Babravičius, „Telia“ e. prekybos vadovas.

Krepšelyje – nuo avalynės iki dezinfekcinio skysčio

Didžiausia Baltijos šalių e-prekybos grupė „Pigu“ praėjusį penktadienį skaičiavo rekordinius pardavimus. „Juodąjį penktadienį" „Pigu.lt“ pardavimai buvo beveik dvigubai didesni nei pernai.

„Pigu“ pastebi, kad praėjusį penktadienį pirkinių krepšeliuose vyravo mados prekės – apranga, avalynė ir aksesuarai, žaislai, smulki buitinė technika, mobilieji telefonai, kvepalai ir kosmetika, IT aksesuarai, vaikų ir kūdikių, sporto ir turizmo prekės, baldai. Šiais metais, skirtingai nuo ankstesnių „juodųjų penktadienių“, klientai aktyviai pirko higienos reikmenis ir įvairias apsaugos priemones, tokias kaip vienkartinės kaukės, skydeliai, dezinfekcinis skystis ir pan.

Mokėjimų operatoriaus „Paysera LT“ duomenimis, pernykštį „Juodojo penktadienio“ savaitgalį pirkėjai Baltijos šalių e. parduotuvėse buvo išleidę apie 55% daugiau nei 2018 m. paskutinį lapkričio savaitgalį.

Apie „Paysera“:

„Paysera LT“ yra lietuviško kapitalo „fintech“ bendrovė, teikianti einamosios sąskaitos ir pinigų pervedimo paslaugas visame pasaulyje, kaip alternatyvą bankams. Įmonė taip pat yra mokėjimų operatorius 90 proc. Lietuvos e. parduotuvių, kurioms padeda surinkti pirkėjų e. mokėjimus.

Lietuvos banko duomenimis, „Paysera“ buvo pirmoji ir šiuo metu yra didžiausia elektroninių pinigų įstaiga (EPĮ) Lietuvoje. „Paysera“ tinklo įmonės taip pat veikia Latvijoje, Estijoje, Bulgarijoje, Rumunijoje ir Kosove ir Albanijoje.

www.DELFI.lt