„Nors fizinės parduotuvės per šį karantiną ir lieka neuždarytos, tačiau pagrindinis veiksmas ruošiantis akcijų savaitgaliui vyksta ne jose, o internete. Ir tai nestebina. COVID-19 protrūkis pagreitino perėjimą prie e. prekybos ir e. mokėjimų tokiu greičiu, kokio mes nesame matę per 16 veiklos metų. Jau antrąjį lapkričio savaitgalį Baltijos šalių e. parduotuvėse fiksavome didesnę bendrą apyvartą nei 2019 m. „Juodojo penktadienio“ savaitgalį“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas Marius Pareščius, mokėjimų operatoriaus „Paysera“, kuris padeda surinkti pirkėjų e. mokėjimus didžiajai daliai Lietuvos e. parduotuvių, viceprezidentas.

Mokėjimų internete operatorius skaičiuoja, kad 2019 m. „Juodojo penktadienio“ savaitgalį pirkėjai Baltijos šalių e. parduotuvėse išleido apie 55 proc. daugiau nei prieš metus buvusį paskutinį lapkričio savaitgalį. Panašaus augimo laukiama ir artėjantį savaitgalį.

„Prognozuojame, kad šiųmetis augimas Baltijos šalių e. parduotuvėse per „Juodojo penktadienio“ savaitgalį bus panašus ir sieks 50-60 proc. Ir tam yra nemažai aplinkybių. Pirmiausia, pasiūlymų pirkti internetu bus gerokai daugiau, nes šiemet tūkstančiai smulkiųjų prekybininkų atsidarė naujas e. parduotuves arba pradėjo prekiauti per marketplace. Antra, žmonės daugiau išleis pirkiniams, nes mažiau išleidžia atostogoms ir laisvalaikiui. Ir trečia, šiuo įjautrintu laikotarpiu pirkimo procesas ir pirkinio išvyniojimas iš pakuotės tiesiog teikia geras emocijas”, – teigia M. Pareščius, kuris priduria, kad kurjerių bendrovėms staigiai išaugęs pristatomų prekių kiekis išlieka dideliu iššūkiu, todėl neatmetama, kad tam tikra dalis prekių gali vėluoti atvykti sutartu metu.

E. prekybos augimą ir rekordinį išpardavimą prognozuoja ir „Pigu.lt“. Pasak bendrovės rinkodaros vadovo Ernesto Kačerausko, tai turėtų būti didžiausias „juodasis penktadienis“ Baltijos šalyse. Nes paprastai tariant, iš kliento perspektyvos tai yra geriausia diena pirkti. Vien bendrovės „Pigu“ valdomame prekybos centre internete prekiauti pasiruošę daugiau nei 1200 prekybininkų, papildę kone milijoną prekių skaičiuojantį asortimentą dar daugiau nei 200 tūkst. naujų prekių.

„Pavasarį per patį piką „Pigu.lt“ fiksavome apie 80 proc. didesnius pardavimus. Pardavimai augo ir Latvijoje be Estijoje. Jau vien ši Vienišių diena (lapkričio 11 d.) pernykštį „Juodąjį penktadienį“ pralenkė visomis – tiek klientų, tiek prekių, tiek pardavėjų – apimtimis. Skaičiuojame, kad mūsų e. prekybos platformos klientai trijose Baltijos šalyse tądien įsigijo apie 50 tūkst. prekių. Akivaizdu, kad artėjantis „juodasis penktadienis“ tikrai bus rekordinis. Ne mes vieni, o ir šimtai mūsų prekybos centro parduotuvių ištrauks geriausius savo pasiūlymus klientams“ – prognozėmis dalinasi E. Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.