Darbdavio įvaizdį padeda kurti istorijos. Galima siekti, kad apie jūsų vertybes, misiją ar sėkmės pavyzdžius kalbėtų kiti, tačiau patys geriausi įmonės istorijų pasakotojai yra jos darbuotojai. Tik svarbu užtikrinti, kad nedidelės komunikacinės klaidos nesukeltų didelių nuokrypių.

Siekiant, kad socialiniuose tinkluose aktyviai komunikuojantys kolegos sėkmingai prisidėtų prie darbovietės įvaizdžio kūrimo, pakaks 5 svarbių klausimų, tiksliau, atsakymų į juos – šiais dalijasi skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ direktorė Jarūnė Narkevičiūtė.

Kokiais veiksmais savo socialinių tinklų paskyrose darbuotojai gali prisidėti prie darbdavio įvaizdžio kūrimo?

Pačių darbuotojų pasakojamos istorijos prikausto skaitytojo dėmesį – jos tarsi pralaužia „stiklines lubas“ ir suteikia galimybę įmonę pažinti iš arti. Pavyzdžiui, pristatote naują produktą, kuriuo tikrai didžiuojatės. Pranešimu pasidalijate korporatyvinėje paskyroje, o savo įspūdžius apie naująjį produktą asmeninėje paskyroje pristato ir darbuotojas. Pastaroji žinutė – daug galingesnė. Ji gali papasakoti, kaip pats darbuotojas prisidėjo prie produkto kūrimo, su kokiais iššūkiais susidūrė, ką planuoja įgyvendinti vėliau – ir taip sulaukti didesnio susidomėjimo nei oficialusis pranešimas.

Beje, nors įprasta manyti, kad kolegų akimirkos iš Kalėdų vakarėlių ar komandos formavimo veiklų niekam nebeįdomios, nes jomis gali pasigirti kone kiekviena įmonė, patarčiau ir jų nepalikti nuošalyje. Būkite kuo labiau matomi – tai didins įmonės žinomumą, kuris stipriai koreliuoja su patrauklumu.

Kalbėdami patys, darbuotojai padės pritraukti ir naujų kandidatų. Raginčiau visada pasidalinti atvira darbo pozicija. Rekomendacijų ieško visi ir jei informaciją apie darbo vietą suteikia draugas, o ne korporatyvinis įmonės puslapis, ja pasitikime labiau.

Kokiu su darboviete susijusiu turiniu darbuotojai noriai dalijasi savo socialiniuose tinkluose?

Tuo, kuo iš tikrųjų didžiuojasi. Dažniausiai tai nėra įmonės suteikiamos akcijos ar specialūs pasiūlymai klientams. Darbuotojai noriai dalijasi akimirkomis, kurias praleidžia kartu (komandos formavimai, bendros veiklos), taip pat socialinės atsakomybės veiklomis, prasmingų iniciatyvų palaikymu. Dirbantieji su inovacijomis ar technologijomis dalijasi naujais sprendimais ir pasiekimais šioje srityje. Aukštesnio lygmens vadovai nepraleidžia progos pasidalinti metiniais rezultatais.

Kaip paskatinti darbuotojus dalintis su įmone susijusiu turiniu?

Įmonė turi kurti tam tinkamas galimybes. Pavyzdžiui, visi susibūrimai turėtų vykti instagramable vietose. Jeigu tai įmonės vakarėlis, tiesiog investuokite tuos 80 eurų į lemputes ar tiesiog sugalvokite vakarėlio temą; užsakykite fotografą – gražiomis, profesionaliomis nuotraukomis darbuotojai noriai dalinsis ir neprieštaraus būti jose pažymėti.

Paruoškite ir šiek tiek rekomendacijų, kokias žymes naudoti ar ką komunikuoti, pateikite žinučių pavyzdžius, o kai vykdote naujus projektus, atrankas į laisvas darbo vietas ar CSR iniciatyvas – parenkite viršelio nuotrauką socialiniams tinklams.

Įvertinkite komunikuojančius. Galite netgi sukurti mažą paskatinimo sistemą, apdovanosiančią tuos, kurių įsitraukimas didžiausias. Teigiamas elgesys gali būti skatinamas, tačiau įrašus darbuotojai turėtų kelti savanoriškai, be jokios prievartos.

Svarbiausia, kurkite turinį, kuris susijęs su darbuotojais – taip jie patys įsitrauks į jūsų prekės ženklo komunikaciją.

Kaip nepatartumėte elgtis socialiniuose tinkluose besireiškiantiems kolegoms?

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad komunikacija socialinėje medijoje yra paprastas ir visiems savaime suprantamas dalykas. Tačiau kai kurie neapgalvoti veiksmai gali pakenkti tiek vartotojo, tiek įmonės, kuri nurodyta kaip jo darbovietė, įvaizdžiui. Klaidos, kurių rekomenduočiau vengti:

1. Apsimetinėti, meluoti ar hiperbolizuoti. Jei įprastai savo kalbos neužpildote „aukštomis frazėmis“, nepulkite jomis dalintis šalia kiekvieno įrašo savo profilyje. Socialiniuose tinkluose išlikite tuo, kuo esate ir už virtualaus pasaulio ribų.

2. Keiktis ir įžeidinėti. Pagarbos kitiems taisyklės čia dar griežtesnės.

3. Rizikuoti. Jeigu nesate užtikrintas informacijos tikslumu arba nežinote, ar galite ja viešai dalintis – verčiau jos ir neatskleiskite. Tikrinkite faktus, pasitarkite su kolegomis.

Ar darbdaviui vertėtų stebėti turinį, kuriuo darbuotojas dalijasi savo paskyrose?

Būtų sudėtinga stebėti visą sukuriamą turinį, o kartu ir labai neefektyvu. Tikėtina, kad su pirmuoju draudimu kolegai dingtų noras apskritai kažką komunikuoti.

Patarčiau iš anksto supažindinti darbuotojus su pagrindinėmis gairėmis, paaiškinti, ko iš jų tikimasi, parodyti vadovų komunikaciją. Pavyzdžiui, tik įdarbinant kolegą, kartu su visais svarbiais dokumentais galima pateikti ir vieną tutorial video įrašą – jame linksma forma paaiškinant socialinių tinklų turinio lūkesčius.

Vis tik, jeigu darbuotojas publikuoja netinkamą informaciją, to ignoruoti negalima – svarbu išsiaiškinti priežastis. Įdomu yra tai, kad dažnai darbuotojai patys nesupranta, ką komunikuoja netinkamai. Susitarkite, kaip pataisysite, papildysite įrašą, o galbūt jį visai ištrinsite.

Ne iš piršto laužtos istorijos

Jei darbuotojas itin aktyvus socialiniuose tinkluose, tačiau jo įrašai neturi nė menkiausios užuominos apie darbovietę, tikėtina, kad tai jūsų klaida. Net geriausi paruoštukai su išbaigtu turiniu ant lėkštelės neskatins pasakoti apie savo darbdavį taip, kaip skatintų nuoširdus pasididžiavimas juo. Dėl to, pasak J. Narkevičiūtės, svarbiausia tapti patraukliu darbdaviu esamiems kolegoms – tada jie pasirūpins, kad apie jus sužinotų visi.

M360
bigNow