Veiksmingiausios strategijos yra išbandytos ir laiko patikrintos, o vertingiausi patarimai – iš pirmų lūpų. Todėl „ZITICITY“, greito pristatymo paslaugos teikėjas, pakalbino elektroninės ekologiškų produktų parduotuvės „Pas Giedrę“ įkūrėją Giedrę Gižaitę.

Giedrė Gižaitė

Veiksminga ir laiko patikrinta strategija

Vilnietės e. parduotuvė yra persmelkta tvarumo ir gamtos saugojimo idėjų. Mergina atskleidžia skatinanti vartojimo sąmoningumą, savo kūno ir aplinkos tausojimą. „Pas Giedrę“ galima rasti tvarius daiktus holistinei kūno ir namų priežiūrai. Konceptas ir idėja yra labai aktualūs šių dienų kontekste.

Tačiau Giedrės e. parduotuvės sėkmė slypi ne tik gerame asortimente ar tvarkingoje ir vartotojams patogioje internetinėje svetainėje. Mergina ypatingą dėmesį skiria bendravimui su klientais ir tikina, kad auditoriją bei jos lojalumą galima auginti neskiriant tam papildomų pinigų. Stulbinantys rezultatai gali būti pasiekti tikslingai taikant ir visiškai nemokamas strategijas:

– žinoti savo produkto/paslaugos vertę ir pardavinėti būtent ją;
– skirti dėmesio lojaliems pirkėjams;
– palaikyti ryšį su klientais;
– tinkamai išnaudoti socialinius tinklus.

Pasiūlykite klientams vertę ir geriausią patirtį

Pirmasis Giedrės patarimas – sutelkti dėmesį į produkto vertę. Beje, vertė nėra lygu kaina. Vertė yra nauda, kurią gauna jūsų klientas, įsigydamas produktą tiesiai iš jūsų verslo. Drąsiai komunikuokite, kokią kliento problemą esate pasiruošę išspręsti, siūlydami konkretų produktą.

Kaip jis palengvins jūsų kliento kasdienį gyvenimą ar suteiks išskirtinumo ypatingai progai? Tai yra klausimai, į kuriuos atsakyti turite galėti ir pakelti vidury nakties. Jūsų klientas nori jumis pasitikėti. Sudarykite visas sąlygas jam tai padaryti, informuodami ir suteikdami jam maksimalią vertę.

„Žmonės perka ne daiktus, o patirtis. Parduokite jam geriausią patirtį, kokią tik galite pasiūlyti,“ – šypteli mergina.

Skirkite dėmesio lojaliems klientams

Antras ypatingas aspektas, į kurį verslininkė siūlo atkreipti dėmesį – lojalūs klientai. Klientai nėra vienodi. Jie – tokie pat unikalūs ir išskirtiniai kaip ir jūsų verslas.

„Peržiūrėkite metines ar ketvirčio ataskaitas. Išsitraukite visas tas pavardes, kurios parodė jūsų verslui didžiausią dėmesį – įsigijo daugiausia prekių, dažniausiai lankėsi jūsų parduotuvėje ar išleido didžiausias pinigų sumas. Parodykite jiems papildomą dėmesį, išsiųsdami dedikuotą sveikinimą su nuolaidos kodu kitam apsipirkimui, pasiūlykite malonią dovaną, atsidėkodami už jūsų verslui parodytą lojalumą,“ – dalinasi patarimu e. parduotuvės „Pas Giedre“ įkūrėja.

Visi mes mėgstame asmenišką, nuoširdų dėmesį – simbolinė padėka jums kainuos nedaug, o klientų pasitikėjimą gali gerokai padidinti. Neišvengiamai laukite ir padažnėjusių asmeninių rekomendacijų dėl jūsų produkto.

Kaupkite klientų kontaktus – palaikykite ryšį

Giedrė įsitikinusi, kad didžiausias verslo turtas yra klientų kontaktiniai duomenis. Kaupkite juos, pavyzdžiui, pasiūlydami registruotis naujienlaiškiui. Registraciją galite teikti savo internetinėje svetainėje, o jei dedikuotos svetainės neturite – bendraudami su klientu asmeniškai socialinėse medijose.

„Paklausti, ar klientas norėtų gauti jūsų naujienlaiškį jums nieko nekainuoja, prarasti jūs taip pat neturite ką. Mainais į kliento e. pašto adresą galite jam pasiūlyti vienkartinę simbolinę nuolaidą apsiperkant jūsų e. parduotuvėje. Savo naujienlaiškius dedikuokite naujų produktų, ypatingų pasiūlymų pristatymui, pasakokite su savo veikla susijusias istorijas. Nebijokite įtraukti ir pramoginio turinio, sezonui aktualios informacijos, galinčios pasitarnauti jūsų klientui,“ – aiškina Giedrė.

Mes visi turime savo autentišką istoriją. Papasakokite klientui savąją – tai padės užmegzti artimesnį ir lojalų ryšį, kurio dalinė išraiška bus padidėję pardavimai.

Išnaudokite pardavimams socialinius tinklus

Daugelis smulkiųjų verslų savo produktą ima siūlyti socialinėse paskyrose, vėliau įkurdami ir dedikuotą internetinę svetainę. Kiti gi daro atvirkščiai, iš pradžių sukuria internetinę svetainę, o tuomet ima reklamuotis socialinėse medijose. Giedrės nuomone, abu variantai geri ir tinkami – kiekvienas papildomas pardavimų kanalas jūsų verslui sugeneruos papildomą klientų grupę.

Socialiniai tinklai, tokie kaip „Facebook“ ir „Instagram“, jau kelerius metus naudojami ne tik bendravimui ar naujienų sklaidai, bet ir pardavimams. Visos didžiosios e. komercijos platformos siūlo sąsają tarp socialinių tinklų ir jūsų internetinės svetainės. Pasinaudokite ja.

„Jei neišmanote, kaip tai padaryti, kreipkitės pagalbos į specialistus. Jūs norite į savo verslą pritraukti kuo daugiau klientų iš skirtingų pardavimo kanalų – jau netrukus galite maloniai nustebti, įsitikinę, kad dalis jūsų klientų jus randa tiek per socialinius tinklus, tiek per „Google“ paiešką,“ – pabrėžia verslininkė.

Būkite gerai matomi ir lengvai randami „Google“ paieškoje

Tuo atveju, jeigu turite fizinę parduotuvę, nepamirškite, kad jos matomumu reikia pasirūpinti ir internete. Jeigu pirkėjas nori apsilankyti jūsų parduotuvėje ir jam skubiai reikia adreso, vos įvedęs pavadinimą jis turėtų tą informaciją rasti. Šiandien bene didžiausia vertybė yra laikas.

Šioje vietoje jums gali padėti tvarkinga „Google my business“ paskyra. „ZITICITY“ dalinasi keliais savo patarimais:

– užpildykite visus duomenis paskyros anketoje;
– išsiskirkite ir pridėkite kokybiškų įvaizdinių nuotraukų;
– išnaudokite „Google my business“ paskyrą informuoti klientus apie naujus pasiūlymus ar produktus;
– pateikite papildomą informaciją, kuri gali būti naudinga jūsų klientui (pvz., prekių katalogą, meniu, ir t.t.);
– paskatinkite savo pirkėjus palikti atsiliepimus.

Atsiliepimai didina patikimumą jūsų verslu. Tyrimo „Think With Google“ rezultatai parodė, kad 88% vartotojų pasitiki atsiliepimais paliktais internete taip pat stipriai, kaip asmeninėmis draugų ar pažįstamų rekomendacijomis.

Tačiau svarbu yra ne tik skatinti klientus kalbėti apie jūsų verslą, bet ir reaguoti į visus paliktus atsiliepimus. Bendraukite su klientais, parodykite, kad jums rūpi jų patirtis. Net jeigu atsiliepimas yra ne visai jums palankus, atsakykite. Parodykite, kaip išsprendėte susiklosčiusią situaciją. Jeigu problema yra iš tiesų jautri, susisiekite su klientu asmenine žinute.

Net ir mažiausias verslas gali turėti puikią reputaciją ir daug patenkintų klientų, jeigu išnaudojamos visos galimybės. Tokiu pavyzdžiu yra Giedrė ir jos ekologiškų prekių e. parduotuvė. Svarbu žinoti, koks yra jūsų verslo tikslas ir nuosekliai komunikuoti apie jo kuriamą vertę klientui.