Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) užsakymu „Vilmorus“ atliktas Lietuvos įmonių vadovų bei už komunikaciją ir rinkodarą atsakingų asmenų tyrimas atskleidė, kokiais 5 pagrindiniais kriterijais vadovaujasi šalies įmonės, atsirinkdamos sau geriausią komunikacijos partnerį.

Pagrindinis kriterijus, kurį vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos – ryšių su visuomene agentūros patirtis. Antras pagal svarbumą – agentūros reputacija. Šiuos kriterijus, kaip svarbiausius, nurodė 5 iš 10 apklaustų įmonių atstovų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Paslaugų kaina atsidūrė trečioje vietoje. Beveik 4 iš 10 (38 proc.) apklaustų verslo įmonių atstovų nurodė, kad vienas iš svarbiausių pasirinkimo svertų renkantis strateginį komunikacijos partnerį yra ryšių su visuomene agentūros paslaugų kaina.

„Ryšiai su visuomene šiais laikais, kai informacijos srautas yra toks pašėlęs, padeda įmonei išgyventi konkurencinėje kovoje. Turint tai galvoje, džiaugiamės, kad komunikacijos partnerius įmonės renkasi jau ne tik pagal kainą, bet pirmiausia – pagal patirtį sprendžiant pavestas užduotis, gerą reputaciją ir kompetencijas liudijantį suteiktų paslaugų portfelį. Tokios tyrime paaiškėjusios verslo atstovų nuostatos leidžia kalbėti apie profesionalų ir dalykišką rinkos dalyvių požiūrį į komunikaciją“, – sako RSVA tarybos pirmininkė Romualda Stonkutė.

Penki kriterijai, pagal kuriuos Lietuvos įmonės renkasi komunikacijos partnerius
© Organizacijos nuotr.

R. Stonkutė primena, kad RSVA yra sukūrusi Kokybės standartą, kurio ženklai įvairiapusiškai įvertina ryšių su visuomene agentūras. Trys privalomi Standarto ženklai – skaidrumas, atskaitingumas, atsakingumas – geriausiai padeda įvertinti agentūrų reputaciją.

Ketvirtas kriterijus, svarbus verslo įmonėms renkantis komunikacijos partnerį, yra rekomendacijos iš pažįstamų, gerbiamų asmenų. Tokį rekomendavimo būdą, kaip vieną svarbiausių argumentų, nurodė trečdalis (33 proc.) apklaustų įmonių.

Penktasis atrankos kriterijus atskleidė, kad ryšių su visuomene agentūroms nevalia būti „batsiuviui be batų“, nes daugiau kaip ketvirtadaliui (26 proc.) apklaustų įmonių yra reikšmingas ryšių su visuomene agentūros žinomumas.

Kiti kriterijai, kuriuos kaip svarbius atsirenkant ryšių su visuomene agentūrą nurodė mažiau negu ketvirtadalis verslo įmonių, yra šie: garantijos, kad darbai bus padaryti, kuo greitesni įgyvendinimo terminai, konkretus pasiūlymas ir agentūros skiriamos komandos patirtis.

Be šios temos, RSVA tyrimas apėmė platų spektrą klausimų, nagrinėjančių, kaip šalies verslo organizacijos suvokia ryšių su visuomene veiklą.

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija įkurta 2009 metais, siekiant užtikrinti agentūrų veiklos etikos ir profesinius standartus, gerinti šio verslo aplinką šalyje. RSVA vienija 9 agentūras, kurios teikia kokybiškas ryšių su visuomene ir konsultavimo paslaugas ir vykdydamos veiklą laikosi griežtų etikos normų: „Ad verum“, „Agency 1323“, „Fabula ir partneriai“, „Gravitas Partners“, „Headline Agency“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media LT“ ir „PR Service / Edelman Affiliate“.

M360