Visų pirma, padidinti pardavimus padeda pats sezoniškumas. „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, tiek Europoje, tiek Lietuvoje veikiantys mažmenininkai itin stengiasi įtikti savo atostogas ar laisvalaikį norinčiam paįvairinti pirkėjui.

„Internete veikiančiose parduotuvėse įmanoma rasti kone visko, ko gali reikėti, pavyzdžiui, išvykai į gamtą: kepimui ant grotelių reikalingos įrangos, žvejybos reikmenų, valčių, irklenčių, hamakų, aitvarų, lauko baseinų, dviračių, miegmaišių, palapinių ir t. t. Taip pat žmonės neišeidami iš namų patogiai apsiperka ir kelionėms į užsienį – dažnai prireikia lagamino ar kuprinės“, – teigia G. Bilevičius.

Didžiulis reklamos vaidmuo

Vienas iš būdų sėkmingai pasiruošti sezonui ar tam tikrai progai – iš anksto suplanuotos reklaminės kampanijos lauko stenduose, televizijoje, radijuje, spaudoje, socialiniuose tinkluose ir pan. Tai patvirtina elektroninės komercijos analitikų „DynamicAction“ šiemet atliktas tyrimas. Išanalizavus beveik 11 mlrd. eurų vertės 2019 m. įvykusių apsipirkimų duomenis, buvo išsiaiškinta, kad pirkimą internetu skatina trumpalaikės, vienos dienos ar sezoninių prekių reklamos, dėl kurių net 29 proc. išaugo pardavimai. Taip pat tyrimas parodė, jog dėl šio tikslo Europoje veikiantys internetiniai mažmenininkai net 74 proc. padidino savo išlaidas reklamai.

„E. parduotuvės nuolat ieško būdų, kaip išlaikyti ar sustiprinti turimas pozicijas konkurencingoje rinkoje. Tad tam tikru laikotarpiu svarbu ne tik pasiūlyti platų asortimentą, tačiau ir aiškiai parodyti, kad už patrauklią kainą pirkėjas gali įsigyti visko, ko tuo metu jam gali prireikti. Padeda ir vasarinių išpardavimų reklamos, kurias socialinių tinklų dėka įmanoma iškart nukreipti į tikslinę auditoriją“, – įžvalgomis dalinasi „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Nori paprastumo ir aiškumo

Tiesa, kad pirkėjas galėtų šiais pasiūlymais pasinaudoti, svarbi ir kuo paprastesnė internetinės svetainės navigacija – prekių paieška, atsiskaitymas ir iš anksto aiškios pristatymo bei grąžinimo sąlygos.

„Net ir pavykus e. parduotuvėje rasti visus norimus daiktus, tai dar nereiškia, kad jie bus įsigyti. „DPDgroup“ užsakymu atlikto tyrimo dalyviai viena iš penkių pagrindinių priežasčių, kodėl nusprendžiama atsiskaityti jau surinkto prekių maišelių, yra per didelė pristatymo kaina. Be to, net 26 proc. apklausos dalyvių nuo pirkimo internetu sulaiko nežinojimas, kada tikėtis įsigytų produktų. Tad pristatymo svarbą akcentuoja daugybė potencialių pirkėjų, o mažmenininkams dar yra kur pasistengti – gal jiems tai atrodo smulkmenos, tačiau kiekvienas e. parduotuvės lankytojas į jas atkreipia dėmesį“, – teigia G. Bilevičius.

Vertina patogumą

Kaip svarbiausią dalyką, kuris paskatintų pirkti internetu, trečdalis apklausos dalyvių minėjo nemokamą pristatymą, o trys iš dešimties – kuo detalesnį produkto aprašymą. Tam pasitarnauja ir vaizdo įrašai, kuriuose yra demonstruojama prekė. Taip pat verta įdiegti ir visą parą gelbėjančio asistento funkciją.

„Populiarėja ir platesnis pristatymo vietų pasirinkimas, kurį akcentuoja kas penktas apklausos dalyvis. Beje, tai pabrėžiančių žmonių padaugėjo 5 proc. punktais. Kai yra galimybė pasirinkti siuntinio pristatymą vienos valandos intervalu, atsiimti patogiu metu iš siuntų taško ar terminalo, nieko keisto, kad vis daugiau žmonių nori platesnio pasirinkimo, jog priderintų savo įtemptą darbotvarkę prie siuntinio atkeliavimo“, – pasakoja „DPD Lietuva“ atstovas.

Anot jo, pasirinkus patogų pristatymą galima išvengti ir dar vieno dažną nuo apsipirkimo internetu sulaikančio aspekto – trys iš dešimties žmonių pirkti iš e. parduotuvių vengia, nes abejoja dėl atsiskaitymo saugumo. Jų dvejones gali išsklaidyti tai, kad prekių pristatymo tarnybos teikia paslaugą sumokėti už įsigytą daiktą kurjeriui arba siuntų pristatymo terminale.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.