„Sustainable Brand Index™“ tyrimas atskleidžia, kaip vartotojai vertina prekės ženklą per tvarumo prizmę, atsižvelgiant į Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus (angl. Sustainable Development Goals). Respondentai prekių ženklus vertino pagal aplinkosaugos bei socialinės atsakomybės kriterijus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Lietuvos tyrime kiekvienas prekinis ženklas buvo vertinamas apklausiant daugiau nei 800 respondentų, kurių amžius nuo 16 iki 75 metų. Apklaustieji vertino 50 prekinių ženklų aštuoniose industrijose.

Bankų kategorijoje tvariausiu ženklu išrinktas „Swedbank“, elektros ir šildymo paslaugose - „Ignitis“, maisto ir gėrimų industrijoje – „Biržų duona“, degalų tiekėjų grupėje – naftos korporacija „Neste“, maisto prekių kategorijoje – prekybos tinklas „Lidl“, tarp vaistinių – „Camelia“ vaistinė, telekomunikacijų sferoje – mobilaus ryšio, interneto ir televizijos paslaugų operatorius „Telia“, o transporto ir kelionių sektoriuje – pirmieji atsidūrė „LTG Link“.

2021 metų „Sustainable Brand Index“ duomenimis 67% proc. Lietuvoje gyvenančių žmonių teigė, kad tvarumo faktorius jiems yra svarbus renkantis prekes ir paslaugas. Šis procentas yra 4% mažesnis nei pernai. 56% šalies vartotojų atskleidžia, kad dažnai apie tvarumą diskutuoja su savo aplinkos žmonėmis.

Net ir COVID-19 kontekste tvarumas Lietuvos visuomenei išlieka svarbus faktorius.

„Sustain Academy“ bendraįkūrėjos, darnaus vystymosi ekspertės Austės Valikonytės teigimu, vartotojų nuomonė tvarumo klausimu yra ypatingai svarbi ir padeda formuoti teigiamus pokyčius verslo sektoriuje.

„Auganti tvarumo reikšmė yra stipri žinutė kiekvienam verslui. Vartotojai vertina etiškai veikiantį, socialiai atsakingą, darnų verslą, todėl natūralu, jog vis daugiau įmonių nusprendžia eiti šiuo keliu. Tinkamai įdiegtos tvarumo praktikos suteikia organizacijoms geresnes galimybes kurti naujus produktus ar paslaugas, padeda pritraukti talentus bei investicijas ir pagrįstai bei skaidriai komunikuoti apie darnią įmonės veiklą. Tai reikšmingai prisideda prie įmonės reputacijos ir to, kaip ją mato vartotojai bei klientai,“ – apibendrina A. Valikonytė.