Skaitmeninės rinkodaros agentūra „MBD.“ („Mediabrands digital“) paskelbė apibendrintus e. prekybos rodiklių Lietuvoje duomenis „MBD. Digital Benchmarks“, kurie, pasak įmonės atstovų, leis šioje srityje veikiantiems verslams turėti atspirties tašką ir pasilyginti savo rezultatus su rinkos vidurkiais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pagrindiniai analizuojami rodikliai yra e. prekybos pardavimų, tinklapių srautų ir konversijos rodiklių dinamika skirtingais mėnesiais, dienomis, paros metu, taip pat – skirtinguose įrenginiuose.

Atliktos analizės duomenys rodo, kad Lietuvoje daugiausiai e. prekybos pardavimų vyksta pirmadieniais, o geriausias paros laikas jiems – 11-a valanda. Taip pat išlieka tendencija, kad vidutinis konversijos rodiklis kompiuteriuose vis dar yra daugiau nei dvigubai geresnis lyginant su telefonais. O rugsėjį jis buvo mažiausias per visą tiriamąjį pusantrų metų laikotarpį, nors kiekine pardavimų prasme rugsėjis toli gražu nebuvo silpniausias mėnuo.

„Remiantis įvairiais šaltiniais, pasauliniu mastu vidutinis konversijos rodiklis e. prekyboje svyruoja nuo 1% iki 4%, priklausomai nuo produktų kategorijų. Brandesnėse rinkose (pvz JAV) jis yra didesnis, 2-3%, o Lietuvoje – kol kas apie 1-2%. Tokie skirtumai parodo, kad e. prekybos rinka Lietuvoje vis dar atsilieka nuo Vakarų šalių, bet čia slypi geroji žinia – turime daugiau potencialo augti“, – įžvalgomis dalinasi Kasparas Januitis, „MBD.“ verslo vystymo vadovas Lietuvoje.

„Digital Benchmarks“ analizė atlikta remiantis tarptautinio agentūrų tinklo „IPG Mediabrands“ metodologija, naudojant pagrindinius rinkoje įsitvirtinusių trečiųjų šalių duomenis ir stebint kelių dešimčių e. prekybos projektų Lietuvoje faktinius rezultatus. Pateikiami duomenys yra indeksuoti, todėl tik apytiksliai atspindi realią situaciją, tačiau, agentūros vertinimu, yra pakankamai reprezentatyvūs tendencijų stebėsenai.

„Rinkoje poreikis tokiam produktui brendo jau kurį laiką. Yra labai gerų pavyzdžių sudarant didžiausių e. prekybos svetainių reitingą pagal tinklapių srautų duomenis, tačiau trūko gilesnės analizės, leidžiančios pasilyginti veiklą per verslo rodiklių prizmę. Kadangi šiuos duomenis sekame agentūros viduje, nusprendėme neatlygintinai pasidalinti jais su visa rinka. Iš vienos pusės tokia analizė yra tarsi rinkos „termometras“, tačiau ji taip pat leidžia tiksliau planuoti ir prognozuoti savo skaitmeninės rinkodaros veiksmus įvairiais pjūviais“, – projekto naudą akcentuoja K. Januitis.

Daugiau informacijos ir išsamią ataskaitą galima rasti projekto svetainėje www.digitalbenchmarks.lt.
„MBD.“ yra visas skaitmeninės rinkodaros paslaugas teikianti agentūra, veikianti nuo 2007 m. ir vienijanti daugiau nei 120 specialistų Baltijos šalyse. Didžiausią dėmesį įmonė skiria procesų automatizacijai bei automatizacijos įrankių kūrimui, ir šiuo metu dirba jau su daugiau nei 350 klientų įvairiose šalyse.

M360