Balandžio pabaigoje atliktos apklausos rezultatai rodo, kad karantino laikotarpiu didesnė gyventojų pusė – apie 60 proc. – nepatyrė jokių pokyčių, susijusių su darbo kiekiu ir pajamomis. Dar 5 proc. teigė, kad jų pajamos – padidėjo.

Stabiliausiai karantino metu laikėsi vyriausia respondentų grupė – 55-65 m. amžiaus dirbantieji. Daugiau nei 71 proc. jų teigia – pajamos nepasikeitė. Neigiamą karantino efektą labiausiai pajuto jaunesni – 18-24 m. amžiaus – gyventojai. 12,5 proc. jų nurodė netekę darbo, daugiau nei pusė – susidūrė su pajamų mažėjimu. Jaunimas taip pat labiau nei kiti nerimauja dėl savo ateities.

Tyrimą atlikusios „Havas Media“ vadovo Andriaus Barakūno teigimu, apklausa atskleidžia vartotojų grupių lūkesčius artimiausiam laikotarpiui. „Matome, kad dalies vartotojų, pavyzdžiui – jaunimo, požiūris į ateitį pasikeitė, ir šis pokytis kuria unikalias rinkodaros ir plėtros galimybes prie vartotojų nuotaikų gebantiems operatyviai prisitaikyti verslams“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas A. Barakūnas.

Aptarnavimą prie staiga besikeičiančių klientų poreikių greitai pritaikė „Havas Media“ klientas ERGO. Jau pirmosiomis karantino dienomis ši draudimo bendrovė per televizją, radiją, interneto portalus klientus kvietė draustis saugiai, neišeinant iš namų. „Tik prasidėjus karantinui, žmonės jautėsi nesaugūs, laiką leido namuose, todėl mes pasiūlėme klientams bendrauti, tvarkyti žalos klausimus ar draustis jiems patogiais būdais – naudojantis vaizdo skambučiu, elektroniniais laiškais, telefonu, internetu. Nuo šiol net gyvybės draudimą su konsultanto pagalba galima įsigyti nuotoliniu būdu“, – sakė ERGO rinkodaros vadovė Milda Šerkšnienė.

Beveik pusė – 44 proc. – atsakiusiųjų į apklausos klausimus teigia po karantino leisiantys tiek pat pinigų, kaip ir jo metu, o dar 2 proc. – planuoja išleisti daugiau. Kas penktas 25-34 m. amžiaus žmogus per artimiausią pusmetį planuoja įsigyti lizingo paslaugas, o kitų finansinių produktų įsigijimo galimybes vertina kiek atsargiau.

„Įmokas atidėti prašiusių klientų skaičius nuo karantino pradžios nesiekia 1 proc., fiksuojame tik nedidelį įmokas mokėti vėluojančių klientų skaičiaus padidėjimą. Tokius pozityvius šios sudėtingos situacijos rodiklius lėmė ilgalaikė praktika: didžioji dalis mūsų klientų yra nuolatiniai – bendrove pasitiki ir jos paslaugomis naudojasi ne pirmą kartą. Klientų dėmesys karantino metu krypo į vartojimo paskolas ir paskolas būsto remontui. Net ir užsidarę namuose, laisvo laiko gyventojai veltui neleidžia ir išnaudoja jį gyvenamajai erdvei atnaujinti“, – sako Justinas Muleika, „General Financing“ Rizikos valdymo departamento direktorius.

„Havas Media“ Lietuvos gyventojų apklausą internetu atliko balandžio 23-27 dienomis. Apklausoje dalyvavo trys šimtai 18-65 m. amžiaus Lietuvos miestų ir miestelių gyventojų.