„Pasaulinėje apklausoje dalyvavę ryšių su visuomene lyderiai, agentūrų direktoriai ir savininkai nurodė, kad klientai užsako vis daugiau komunikacijos paslaugų, išeinančių už tradicinių ryšių su visuomene suvokimo ribų. Tokios klientų diktuojamos paklausos augimą vadovai įvertino 6,5 balais, palyginus su 6,1 balo prieš metus“, – rezultatus pranešime žiniasklaidai komentuoja ICCO tarybos narys ir Lietuvoje ICCO atstovaujančios Komunikacijos industrijos asociacijos tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.

Išvados rodo, kad vis didesnė dalis įmonių daugiau dėmesio skiria įmonės tikslams (vertinimas per metus pakilo nuo 6,9 iki 7,2 balo), o generaliniai direktoriai ėmė rimčiau žiūrėti į įmonės reputaciją.

Tyrimas rodo, kad visuose pasaulio regionuose daugiausiai kalbama apie investavimą į ESG (finansiškai reikšmingus aplinkosauginius, socialinius ir verslo valdymo veiksnius), o svarbiausia socialinė problema šiuo metu yra tvarumas ir aplinka.

Paklausti apie darbuotojų situaciją rinkoje, ryšių su visuomene agentūrų vadovai pripažino, kad didžiausi iššūkiai, kaip ir prieš metus, yra šie: išlaikyti agentūrose talentinguosius žmones (ši problema opiausia Afrikos ir Azijos regionuose), nuolat motyvuoti jaunus darbuotojus ir „užauginti“ pradedančiuosius darbuotojus.

Tik 30 proc. tyrimo respondentų mano, kad ryšių su visuomene industrija atspindi šalių, kuriose veikia, etninę demografiją. Net 79 proc. agentūrų visame pasaulyje jau taiko įtraukties ir įvairovės politiką, palyginti su 55 procentais 2021 metais.

Per metus net 12 proc. daugiau ryšių su visuomene srities respondentų pranešė, kad patiria psichikos sveikatos problemų. Šie skaičiai didžiausi Jungtinėje Karalystėje, JAV ir Lotynų Amerikoje.

„Fiksuojame nuolatinį ryšių su visuomene ir komunikacijos svarbos augimą. Mūsų nariai praneša, kad įmonės ir organizacijos patiki agentūroms vis svarbesnes pareigas, kai reikia patarti, vadovauti ar vykdyti kompleksines programas klientų organizacijose. Mūsų industrijoje dirbantiems profesionalams, kurių darbas yra spręsti klientų iššūkius – itin svarbu nuolat tobulinti savo įgūdžius, taikyti naujausias technologijas ir analizės įrankius bei būtinai matuoti savo darbu kuriamą vertę“, – sako ICCO generalini direktorius Francis Inghamas.

„Ryšių su visuomene agentūrų sėkmei svarbiausia sudaryti galimybes darbuotojams nuolat tobulėti profesiškai ir augti kaip asmenybėms. Tik taip ryšių su visuomene profesionalai bus stiprūs kurdami vertę vis reiklesniems ir daugiau nusimanantiems užsakovams, atliepdami augančią platesnio spektro paslaugų paklausą“, – komentuoja ICCO prezidentas Grzegorzas Szczepanskis.

Ši ICCO ataskaita parodo tyrimo rezultatus pagal septynis regionus: Afrikos, Azijos ir Ramiojo vandenyno, Europos, Lotynų Amerikos, Vidurio rytų, Šiaurės Amerikos ir JUngtinės Karalystės.

Visą ICCO pasaulio ryšių su visuomene srities ataskaitą (ICCO World PR Report 2022-2023) rasite Komunikacijos industrijos asociacijos interneto svetainėje www.komunikacija.lt.