Šias tendencijas atskleidė išmanios komunikacijos agentūros „Idea prima“ inicijuotas ir rinkos tyrimų bei technologijų bendrovės „Synopticom“ atliktas tyrimas, paskelbtas šiandien vykstančiame virtualiame renginyje „Social Media Fest`20“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Palyginus apklausos duomenis su pernai tuo pačiu metu, populiariausių socialinių tinklų dešimtuke matosi akivaizdus TikTok šuolis iš paskutinės vietos į šeštą, taip pat akivaizdžiai pakilo Twitter naudojimas, populiarėja Snapchat, profesionalų tinklas LinkedIn išlaiko stabilias pozicijas, tuo tarpu Wikipedia bei Pinterest smuko“, – komentavo „Idea prima“ partneris Linas Damanskis.

2020 metais pagrindinės dominuojančios socialinių medijų platformos išlieka Facebook, Youtube ir Instagram, kuriomis Lietuviai naudojasi dažniausiai. Per 90 proc. gyventojų naudojasi Facebook, vaizdo turinio platforma Youtube vaizdo įrašų ieško 73 proc., o Instagram jungiasi 33 proc. apklaustų gyventojų.

Pasak jo, per pastaruosius metus Facebook platformos naudojimas išliko panašus (fiksuotas 3 proc. mažėjimas), tuo tarpu Youtube populiarumas per metus išaugo 10 proc., palyginus su praėjusiais metais kai fiksuotas 63 proc. naudojimo įsitraukimas.

Profesinį turinį ir specialistų įsitraukimą skatinanti platforma Linkedin, atvirojo kodo žinynas Wikipedia bei iliustruoto vaizdo turinio platforma Pinterest populiarumu nusileidžia lyderiams ir rikiuojasi ženklai žemiau surinkdamos apie 10 proc. vartotojų, kurie išskyrė kaip dažniausiai naudojamus socialinius tinklus.

2020 m. apklausos duomenys parodė ryškiausią TikTok socialinė platformos šuolį, kurios populiarumas tarp 18 – 59 m. amžiaus apklaustųjų nuo praėjusių metų išaugo 2,5 karto iki 5 proc., lyginant su pernai duomenimis, kai vartojimas siekė 2,5 proc. Ši socialinė platforma yra septinta pagal dažniausiai naudojamų ir populiarumu aplenkė Snapchat (3 proc.) ir Twitter (2 proc.).

Daugiausiai laiko 2020 metų lapkričio mėn. apklausti vartotojai praleidžia Facebook aplinkoje, jų pasirinkimas sumažėjo 2 proc. iki 65 proc. palyginus su praėjusių metų duomenimis. Ir tuo pačiu, nuo 20 proc. iki 24 proc. išaugo vartotojų Youtube tinkle praleidžiančių daugiau laiko. Trečioje vietoje pagal skiriamą laiką šiemet kaip ir pernai rikiuojasi Instagram atitinkamai – 8 proc. respondentų.

Moterų populiariausios paskyros išlieka Facebook (97 proc.), Youtube (83 proc.), Intagram (55 proc.) bei Pinterest (38 proc.). Atitinkamai vyrų pasirinkimas – be dominuojančio Facebook (89 proc.) ir Youtube (84 proc.), Instagram (32 proc.), jie renkasi Wikipedia (25 proc.) ir Linkedin (24 proc.) turinį. Tarp vyrų Youtube populiarumas per metus išaugo daugiau nei 12 proc., atitinkamai Wikipedia populiarumas augo 8 proc. Tarp moterų Wikipedia populiarumas augo 13 proc. ir siekia 28 proc.

Vakarų pasaulyje kontraversiškai vertinamos TikTok platformos populiarumas tarp vyrų augo 7 proc. palyginus su praėjusių metų rodikliais ir šiemet siekia 9,5 proc. Ir tuo pačiu valiūkiško turiniu pasižyminčios platformos populiarumas moterų tarpe augo daugiau nei 11 proc. ir siekia 15,5 proc. TikTok populiarumo sparčiausias šuolis fiksuotas 18-39 metų amžiaus grupėje.

Youtube platformos ženklus (+21 proc.) populiarumo augimas apklausos duomenimis užfiksuotas 55-59 amžiaus grupėje ir šiemet siekia 81 proc. Linkedin tinklo populiarumo augimas pastebimas Y kartos (18 – 29 m. amžiaus) grupėje, jis per metus paaugo 3 proc. ir sudaro 27 proc.

Rinkos tyrimų ir technologijų bendrovė „Synopticom“ Lietuvos miestų gyventojų, turinčių bent vieną socialinio tinklo paskyrą, apklausą atliko 2020 m. lapkričio mėnesį. Apklausoje dalyvavo 565 žmonės, kurių amžius – 18–59 metų.