„Rekordinis dalyvių skaičius rodo, kad esame teisingame kelyje. Tuo tarpu NAPA BALTIC komisijai teks nelengva užduotis – iš šios gausos išrinkti geriausias produktų pakuotes, įvertinant ne tik jų dizainą, bet ir kitus svarbius kriterijus, kurie apibrėžia gerą pakuotę“, – pranešime žiniasklaidai sako LGDA valdybos narys ir vienas iš NAPA BALTIC organizatorių Darius Kisielius

Antrasis konkurso etapas, kurio metu bus paskelbti nugalėtojai, įvyks Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF, lapkričio 8-10 d. parodų ir kongresų centre „Litexpo“. Kartu vyks ir geriausių pakuočių dizaino darbų ekspozicija bei konferencija „NAPA Talks“.

Aktyviausi – lietuviai

Tarptautinė žiuri pakuotes vertina pagal penkis kriterijus: inovatyvumas, funkcionalumas ir naudojimo patogumas, ekologiškumas ir tvarumas, technologiniai sprendimai ir funkcionalumas. Pirmasis atrankos etapas parodė, kad daugiausiai apdovanojimų pretenduoja gauti lietuviško dizaino darbai. Vienuolikoje kategorijų į trumpąjį pretendentų sąrašą komisija atrinko 46 dalyvius: 26 lietuvių, 15 estų ir 5 kaimynų latvių darbus.

„Didžiausia konkurencija vyksta kategorijoje „užkandžiai ir konditerija“, kur net ketvirtadalis visų užregistravusių siekia aukščiausio apdovanojimo. Taip pat didelė kova nusimato „sveikatos ir grožio“, „artizaninių produktų“, „stiprių alkoholinių gėrimų“, „riboto leidimo produktų“ ir „paruoštų vartojimui produktų“ kategorijose“, – atskleidžia D. Kisielius.

Erdvė, kurioje susitinka pakuočių kūrėjai, užsakovai ir gamintojai

„Kol pakuotė nuo užduoties dizaineriui ir pirmų idėjų tampa patraukliu produktu lentynoje užtrunka. Kartais mėnesius, o kartais ir kelis metus. Būtent todėl siekiant supažindinti klientą su visais procesais, o kūrėją – su kliento poreikiais, atsirado „NAPA Talks“, – pasakoja Darius Kisielius.

„NAPA Talks“ – tai konferencija, kurios metu Baltijos šalių dizaino, gamybos, rinkodaros ir pardavimų sričių ekspertai per įvairius pavyzdžius ir praktiką pristatys „Vartojimo kultūros pokyčių“ temą.

„Popieriaus gamintojai ir technologai dalinsis praktiniais patarimais, kaip kurti tvarias pakuotes. Iš pakuočių gamintojų išgirsime, kodėl tvari ateitis įmanoma tik bendradarbiaujant. Kaip prakalbinti ir išgirsti dizainerius sužinosime iš užsakovo. Inovacijų strategai žada padrąsinančią kelionę po idėjų vandenynus ir įkvėpimo įlankas, o skaitmeninių technologijų ekspertas pristatys išmanesnių pakuočių sprendimus“, – dalį „NAPA Talks“ programos įvairovės pristato D. Kisielius.

Dėmesys vartojimo kultūros pokyčiams

Dizaino strategas Edvardas Kavarskas pastebi, kad vykstantys sociokultūriniai pokyčiai atsiliepia ir pakuočių gamybai bei dizainui: „Vartotojui svarbu ne tik iš ko ar kaip pagamintas produktas, bet ir pati pakuotė: ką ir kaip ji komunikuoja, iš ko yra pagaminta. Šių metų karščiausia tema, vienareikšmiškai, yra aplinkosauga, kuri iš nišinės ir nuobodžios, tampa masiniu reiškiniu“.

Anot, pakuotės dizaino ir ženklodaros eksperto E. Kavarsko, auga gamintojų ir vartotojų sąmoningumas ir visa tai vyksta natūraliai. Žiniasklaidos priemonėse matomi vaizdai su vandenyne plaukiojančiomis plastiko salomis, sužaloti gyvūnai arba antraštės, kad mums liko 12 metų iki visiškos katastrofos: „Tai gąsdina, neramina ir veikia“, – sako ekspertas.

NAPA

Svarbiu vartojimo kultūros faktoriumi tampa ir tai, jog Europoje mažėja namų ūkiai. „Tampame individualistų ir karjeristų visuomene, nekuriame šeimų ir norime gyventi sau. Tai atsiliepia porcijų dydžiui. Prie to taikosi ir gamintojai siūlydami mažas produktų pakuotes,“ – dar vieną vartojimo kultūros tendenciją išskiria E. Kavarskas.

Geriausių pakuočių dizaino darbų ekspozicija ir „NAPA Talks“ vyks jau lapkričio 8-10 d. Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF, parodų ir kongresų centre „Litexpo“.