Iniciatyvos dalyviai siūlo susimąstyti apie perteklinį plastiko gaminių naudojimą, ragina rinktis aplinką tausojančius sprendimus, skatina savo lankytojų įpročių pokyčius bei kviečia prie iniciatyvos jungtis ir kitus prekybos centrus bei verslo atstovus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dauguma maitinimo paslaugų teikėjų aplinkai draugiškas iniciatyvas įgyvendina jau ne vienerius metus. Anot prekybos ir pramogų centro valdytojos Inos Augulienės, „Nepasiduok plastikui“ atkreips dėmesį į tvarią restoranų ir kavinių veiklą bei, tikimasi, taps įkvepiančiu pavyzdžiu kitiems verslo atstovams bei lankytojams.

„Vis tvaresnio verslo modelio link ilgą laiką jau juda didžioji dalis PPC „Ozas“ restoranų ir kavinių. Džiaugiamės partnerių priimtais sprendimais ir suprantame, kad šiandieniniame klimato kaitos kontekste jie privalomi kone kiekvienam verslui. Ypač, kai to svarbą supranta ir ekologiškiems sprendimas prioritetą teikia ir patys vartotojai. Sąmoningai rinkomės tokį kampanijos kelią, kurio metu ne perkelsime atsakomybę vartotojui, o patys kalbėsime apie savo ir savo partnerių atliktus ir planuojamus veiksmus“, – teigia I. Augulienė.

Anot prekybos ir pramogų centro valdytojos, „Oze“ įsikūrę maitinimo paslaugų tiekėjai renkasi tvarumo sertifikatais patvirtintas, perdirbtas arba perdirbamas, aplinką tausojančias pakuotes, plastikinius maišelius keičia popieriniais, vienkartinius plastiko indus – popieriniais ar mediniais, atsisako plastikinių šiaudelių, mažina atliekų kiekius ir skatina rūšiuoti.

Pavyzdžiui, restorane „Sriubos diena“ nėra jokių plastiko atliekų, plastikiniai maisto išsinešimo indeliai pakeisti popieriniais kompostuojamais. Greito aptarnavimo restoranas KFC atsisakė plastikinių maišelių, o iki šių metų pabaigos atsisakys ir plastikinių šiaudelių. Vegetariško maisto restoranas „Radharanė“ klientams jau siūlo metalinius, makaronų ir popierinius šiaudelius bei išbando daugkartinius maisto išsinešimo indelius.

I. Augulienė pastebi, kad lietuviški prekių ženklai, įgyvendindami tvarumo iniciatyvas, nenusileidžia globaliems.

„Pokyčiai paprasčiau įgyvendinami veikiantiems lokaliu mastu. Todėl, diegdami aplinką tausojančius verslo sprendimus, vietiniai prekės ženklai dažnai aplenkia ir globalius. Jiems lengva fiksuoti vartotojo elgsenos pokyčius, prie jų prisitaikyti ar net paskatinti keisti. Dėl šios priežasties dauguma „Ozo“ restoranų ir kavinių tvarumo srityje išsikėlė aukštus tikslus ir juos sėkmingai įgyvendina. Iniciatyva „Nepasiduok plastikui“ taps būdu kalbėti apie tai, ką jau įgyvendinome, bei įkvėps ir tolimesniam tobulėjimui“, – teigia I. Augulienė.