Ar bloginimas mirė? Nebūtinai, nors tendencija problemų sprendimų ieškoti nebe tinklaraščiuose, o „Youtube“ stiprėja. Statistika rodo, kad pasaulyje apie 409 milijonus žmonių kas mėnesį peržiūri daugiau kaip 20 mlrd. tinklaraščių puslapių. Vien tik „Wordpress“ platformoje kas mėnesį paskelbiama apie 70 mln. įrašų ir parašoma 77 milijonai naujų komentarų. Galbūt verta nupūsti nuo savo apleistų tinklaraščių dulkes ir pabandyti gauti iš jų kiek įmanoma daugiau naudos?

Turinio kokybė ir aktualumas klientams, trumpa patraukli antraštė ir dėmesį patraukianti įžanga, SEO, tinklaraščio dizainas ir funkcionalumas yra pagrindiniai veiksniai, kurie daro tinklaraščius matomus, randamus ir skaitomus.

Seno turinio atnaujinimas. Nusprendus atgaivinanti tinklaraštį reiktų pasirūpinti, kad senesni įrašai būtų aktualūs ir pritrauktų skaitytojų: atnaujinti informaciją, įkelti naujų, patrauklių ir kokybiškų iliustracijų, o senosiose tvarkingai sudėti visas žymas bei aprašymus, kurių „prašo“ turinio valdymo sistema. Taip pat patartina peržiūrėti ir atnaujinti nuorodas — nustebsite atradę, kaip dažnai kadaise aktualios nuorodos senuose įrašuose veda į niekur.

Šiuolaikiškas ir prisitaikantis dizainas. Jeigu pastarąjį kartą tinklaraščio šabloną naujinote prieš kelerius metus ar tebenaudojate patį pirmą, bus maloni staigmena atrasti tūkstančius patrauklių, šiuolaikiškų, lengvai įdiegiamų šablonų, tiek nemokamų, tiek vadinamųjų „premium“ už prieinamą kainą, su kuriais galima susikurti naują patraukų tinklaraščio vaizdą. Iš esmės visi nauji svetainių šablonai šiuo metu yra prisitaikantys prie skirtingų įrenginių, o prieš įsigyjant galima išbandyti, kaip šablonas juose realiai veikia ir atrodo.

Niekas neskaitys, jei neras tame vertės. Paprasta taisyklė, kad blogo turinys turėtų būti aktualus ir naudingas ne mums, o mūsų auditorijai. Rašyti tinklaraštį bus lengviau atsakius sau į keletą klausimų: kas rūpi mūsų klientams, su kokiomis problemomis jie susiduria, kaip mes galime padėti jiems šias problemas išspręsti? Vieni įrašai bus randami „Google“ ir skaitomi metų metus, kiti galbūt jau rytoj ar po mėnesio nugrims į užmarštį, tačiau šiandien jie kam nors gali būti naudingi.

Vaizdas yra karalius. Senokai rašantys tinklaraščius jau pastebėjo, kad juose vis mažiau lieka erdvės tekstui. Neužtenka kurti klientams naudingą turinį, svarbu pasiekti, kad jis būtų kuo lengviau ir greičiau suprantamas. Jaunoji skaitytojų karta, gyvenanti „Youtube“, „Instagram“ ir „TikTok“ platformose, pirmenybę teikia vaizdams. Prie to prisideda ir auganti tendencija paiešką „Google“ atlikti per vaizdus.

Naudoti galima ne tik nuotraukas. Memai, infografikai, vaizdo įrašai ir net ekrano nuotraukos pagyvins įrašą ir padės paaiškinti skaitytojams sudėtingesnius dalykus. „Instagram“ išlepintiems skaitytojams bus svarbu ne tik turinys, bet ir jo kokybė, originalūs ir sutvarkyti vaizdai. Įrašais su vaizdu skaitytojai daug dažniau bus linkę dalintis socialiniuose tinkluose.

Keliant vaizdus patartina užpildyti visus aprašymus ir žymas. Jų daug, tačiau verta pasistengti, kad tinklaraštis būtų kiek įmanoma efektyvus.

Pasiteisins „ilgai grojantis“ ir problemas padedantis spręsti turinys. Toks turinys dar vadinamas visžaliu (angl. evergreen). Visada aktualios bus rekomendacijos, patarimai, pamokos, problemų sprendimo būdai, kurie ir po kelerių metų atves į jūsų tinklaraštį naujų skaitytojų. Kiek šaržuoju, tačiau patarimas, kaip numesti svorio, gali pergyventi patį patarėją, su juo pastaruoju metu „Google“ galėtų konkuruoti nebent užklausa, kaip deklaruoti pajamas. Temų sąrašas čia beveik begalinis, juo labiau kad užsidarymas namuose verčia ieškoti ne tik kaip tam tikrus darbus atlikti patiems, bet ir kaip tiesiog geriau jaustis. Ši tendencija tikrai nesibaigs pasibaigus karantinui.